سازمان جهانی بهداشت به کشورهای آسیای جنوب شرقی در بحبوحه افزایش موارد و ظهور نوع جدید می گوید: “هوشیار باشید”.

دهلی نو: در بحبوحه شناسایی نوع جدیدی از ویروس کرونا و افزایش موارد ابتلا در سایر نقاط جهان، سازمان جهانی بهداشت روز شنبه از کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا خواست تا نظارت خود را افزایش دهند، اقدامات بهداشت عمومی و اجتماعی را تقویت کنند و پوشش واکسیناسیون را افزایش دهند.
سازمان جهانی بهداشت گفت: جشن ها و جشن ها باید شامل تمام اقدامات پیشگیرانه باشد و از ازدحام جمعیت و تجمعات بزرگ باید اجتناب شود.
دکتر پونام ختراپال سینگ، مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت، منطقه جنوب شرق آسیا، گفت: “به هیچ قیمتی نباید محافظان خود را ناامید کنیم.”
اگرچه موارد ابتلا به کووید-19 در اکثر کشورهای منطقه ما رو به کاهش بوده است، افزایش موارد در سایر نقاط جهان و تأیید یک نوع جدید نگرانی، یادآور خطر مداوم و نیاز ما به ادامه کار است. بهترین کار برای محافظت در برابر ویروس و جلوگیری از گسترش آن است.”
او گفت که کشورها باید نظارت و توالی یابی را افزایش دهند.
وی گفت: بر اساس اطلاعات به روز شده در مورد انواع در گردش و ظرفیت واکنش، آنها باید خطر واردات از طریق سفرهای بین المللی را ارزیابی کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.
سینگ تاکید کرد که اقدامات بهداشت عمومی و اجتماعی جامع و متناسب برای جلوگیری از انتقال باید ادامه یابد و هر چه اقدامات حفاظتی زودتر اجرا شود، برای موثر بودن باید کمتر محدود شود.
مدیر منطقه گفت: «هرچه کووید-19 بیشتر در گردش باشد، ویروس فرصت های بیشتری برای تغییر و جهش خواهد داشت و همه گیری طولانی تر خواهد بود.»
مهمترین کاری که مردم باید انجام دهند این است که خطر قرار گرفتن در معرض ویروس را کاهش دهند – استفاده از ماسکی که بینی و دهان را می پوشاند. حفظ فاصله ایمن؛ از فضاهای با تهویه ضعیف یا شلوغ اجتناب کنید. دست ها را تمیز نگه دارید؛ سرفه و عطسه را بپوشانید؛ او گفت و واکسن بزنید.
وی گفت: «تا امروز 31 درصد از جمعیت منطقه به طور کامل واکسینه شده اند، 21 درصد واکسینه شده اند و نزدیک به 48 درصد یا حدود یک میلیارد نفر هنوز حتی یک دوز واکسن کووید-19 را دریافت نکرده اند.» آنها همچنان در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید و انتشار بیشتر ویروس هستند.
او پیشنهاد کرد که حتی پس از دریافت واکسن، همه باید اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از آلوده شدن و آلوده کردن شخص دیگری که ممکن است به شدت تحت تأثیر ویروس قرار گیرد، ادامه دهند.
گروه مشاوره فنی سازمان جهانی بهداشت در مورد تکامل ویروس روز جمعه تشکیل جلسه داد و B.1.1.529 را به عنوان یک نوع نگرانی معرفی کرد و نام آن را Omicron گذاشت. محققان در تلاش هستند تا بفهمند این نوع چقدر قابل انتقال یا خطرناک است و چگونه بر تشخیص، درمان و واکسن‌ها تأثیر می‌گذارد.
“ما نباید فراموش کنیم که همه‌گیری هنوز به پایان نرسیده است. با باز شدن جوامع، ما نباید از خود راضی باشیم. جشن‌ها و جشن‌ها باید همه اقدامات پیشگیرانه را شامل شود. از ازدحام جمعیت و تجمعات بزرگ باید اجتناب شود. وضعیت فعلی مستلزم تشدید تلاش‌ها در این زمینه است. مدیر منطقه گفت: همه جبهه ها.