سازمان ملل خواستار بازگشایی کامل مدارس جنوب آسیا در بحبوحه کمبود یادگیری است

کاتماندو: یونیسف روز پنجشنبه گفت که هند و همسایگانش باید مدارس را به طور کامل بازگشایی کنند تا به مشکل تحصیل بیش از 400 میلیون کودکی که کلاس‌هایشان به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا بسته شده بود، رسیدگی کنند.
آژانس کودکان سازمان ملل متحد گفت مدارس بنگلادش برای تقریباً 18 ماه تعطیل بودند که یکی از طولانی‌ترین تعطیلی‌ها در جهان است، در حالی که مدارس سایر کشورهای جنوب آسیا بین مارس 2020 تا اوت سال جاری به طور متوسط ​​به مدت 31.5 هفته تعطیل بودند.
جورج لاریا-ادجی، مدیر منطقه ای یونیسف در جنوب آسیا، به خبرگزاری فرانسه گفت: «این در منطقه ای اتفاق افتاد که شرایط قوی برای یادگیری از راه دور وجود نداشت».
“دسترسی به اینترنت و دستگاه‌ها بسیار ناهموار بود. و ما شاهد کمبود شدید یادگیری هستیم، به‌ویژه در میان جوامع فقیر و دختران، زیرا اغلب پسران به فناوری اعتماد بیشتری دارند.”
یک مطالعه در هند، که در این گزارش ذکر شد، نشان داد که نسبت کودکان کلاس 3 که می‌توانند متن سطح اول را بخوانند از حدود 42 درصد در سال 2018 به تنها 24 درصد در سال 2020 کاهش یافته است.
دوری از مدرسه همچنین منجر به تجربه پریشانی روانی اجتماعی، سلامت روانی ضعیف و افزایش خطر خشونت در دانش آموزان شد. دختران در معرض خطر بالای ازدواج زودهنگام قرار داشتند.
گزارش یونیسف از دولت‌های جنوب آسیا می‌خواهد تا با خیال راحت یادگیری حضوری را از سر بگیرند و اطمینان حاصل کنند که دانش‌آموزان به عقب برسند و همچنین ارتباطات را بهبود بخشند.
لاریا آجعی گفت: «هزینه بی عملی در چند سال آینده نیروی کار ضعیف تری خواهد داشت، این امر نشان می دهد. پیامدهای آن بلند مدت خواهد بود.»
بر اساس پایگاه داده یونسکو، مدارس در هند، بنگلادش، نپال و افغانستان فقط تا حدی باز هستند، در حالی که مدارس پاکستان و سریلانکا به طور کامل باز هستند.
این گزارش همچنین هشدار داد که پیش بینی می شود مرگ و میر کودکان افزایش یابد زیرا اختلالات همه گیر در خدمات بهداشتی باعث شده میلیون ها کودک بدون واکسن نجات بخش باشند.