سال نو غم انگیز برای بسیاری چون کووید-19 دوباره جشن را به هم زد

سیدنی/سئول: جشن‌های سال نو در سراسر جهان لغو شد زیرا ویروس کرونا برای دومین سال جشن‌ها را غمگین کرده است، اما استرالیا مصمم بود از شب لذت ببرد و حتی نشانه‌هایی وجود داشت که کره شمالی در حال آماده‌سازی آتش‌بازی است.
بر اساس داده‌های رویترز، آلودگی‌های جهانی ویروس کرونا طی هفت روز گذشته به بالاترین حد خود رسیده است، به‌طور میانگین روزانه بیش از یک میلیون مورد در سراسر جهان بین 24 تا 30 دسامبر شناسایی شده است که حدود 100000 مورد بیشتر از اوج قبلی منتشر شده در روز چهارشنبه است. .
با توجه به ثبت رکوردهای بی سابقه در کشورهای متعدد، مقامات در بسیاری از مکان ها جشن ها را برای استقبال از سال 2022 لغو کرده اند، زیرا نگرانند که نوع فاتح Omicron از تجمعات برای گسترش سریعتر استفاده کند.
اما استرالیا مصمم است که سال نو را با وجود افزایش تعداد مبتلایان به رکورد در برخی مکان‌ها، با صدای بلند جشن بگیرد.
نخست‌وزیر اسکات موریسون برای مردم آرزو کرد از عصر لذت ببرند، در حالی که دومینیک پروتت، نخست‌وزیر ایالت نیو ساوت ولز، از همه خواست که «بیرون بروند و از سال نو لذت ببرند» حتی در حالی که موارد ابتلا روزانه در این ایالت تقریبا دو برابر شده و به رکورد 21151 رسیده است.
پروتت گفت که او از سطوح بالاتر واکسیناسیون و این واقعیت که بیمارستان ها با موج Omicron کنار می آیند، دل می بندد.
او به خبرنگاران گفت: «موضع ما به‌طور باورنکردنی قوی است.
قوانین فاصله گذاری اجتماعی برقرار است و ماسک در داخل خانه در سیدنی الزامی است، اما انتظار می رود هزاران نفر برای تماشای آتش بازی سال نو به سمت بندرگاه جمع شوند و از اوایل صبح در بسیاری از نقاط دیدنی صف تشکیل شود.
به نظر می رسد کره شمالی مخفی نیز آماده می شود تا این روند را کاهش دهد و سال نو را با آتش بازی نیمه شب در میدان کیم ایل سونگ در پایتخت خود پیونگ یانگ جشن بگیرد.
به گزارش NK News، یک وب‌سایت مستقر در سئول که بر کره شمالی نظارت می‌کند، تصاویر ماهواره‌ای تجاری نشان می‌دهد که آماده‌سازی برای نصب یک صحنه در میدان در حال انجام است.
روزنامه دولتی Rodong Sinmun عکس هایی از فروشگاه های گل در پیونگ یانگ منتشر کرد که مملو از مشتریان ماسک پوشی بودند که برای جشن ها گل می خریدند.
کره شمالی پس از شروع همه گیری، مرزهای خود را مهر و موم کرد و حتی یک مورد ابتلا به کووید-19 را گزارش نکرده است.
چین در حالت هشدار
در مرز کره جنوبی، حال و هوای آنچنانی جشن نبود.
مراسم سنتی زنگ نیمه شب برای دومین سال لغو شد و مقامات از تمدید قوانین سختگیرانه فاصله گذاری به مدت دو هفته برای مقابله با افزایش مداوم عفونت ها خبر دادند.
چین، جایی که ویروس کرونا برای اولین بار در اواخر سال 2019 در آن ظاهر شد، در برابر این ویروس در حالت آماده باش قرار داشت و شهر شیان در قرنطینه بود و رویدادهای سال نو در سایر شهرها لغو شد و مقامات خواستار خویشتن داری شدند.
به گفته پلیس، مقامات جاکارتا، پایتخت اندونزی، 11 جاده را که معمولاً جمعیت زیادی را برای سال نو جمع می کنند، خواهند بست، در حالی که مالزی تجمعات بزرگ را در سراسر کشور ممنوع کرده و نمایش آتش بازی تماشایی در برج های دوقلوی پتروناس در کولالامپور، پایتخت، را لغو کرده است.
فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در کانال رسمی یوتیوب خود از مردم خواست تا در مهمانی ها ماسک بزنند و تعداد افراد شرکت کننده را محدود کنند، در حالی که منطقه تفریحی معروف شیبویا توکیو جشن های پایان سال را ممنوع کرده است.
نیوزلند که به دلیل موفقیت خود در جلوگیری از ویروس مشهور است، شاهد برخی جشن‌ها خواهد بود. بزرگترین شهر آن، اوکلند، این هفته محدودیت ها را کاهش داد تا مردم از آهنگ و رقص لذت ببرند.
مقامات هندی از روز پنجشنبه برای جلوگیری از تجمعات بزرگ با مقررات منع آمد و شد شبانه در تمام شهرهای بزرگ و رستوران‌هایی که دستور محدود کردن مشتریان را صادر کردند، قوانین سخت‌گیرانه‌ای وضع کردند.
با وجود محدودیت ها، گردشگران داخلی برای دیدن در سال جدید به سواحل معروف، میخانه ها و کلوپ های شبانه گوا در سواحل غربی هجوم آورده اند.