سال نو: Omicron جشن جهانی سال نو را به هم زد، اما آفریقای جنوبی امیدوار کننده است

سیدنی/کیپ تاون: بیست و بیست و یک با جشن های خداحافظی که عمدتاً توسط همه گیری خفه شده بود، در حال برگزاری بود. اما خبرهای خوب از آفریقای جنوبی – اولین کشوری که خود را از موج Omicron خود عبور داد – امید جدیدی را برای سال نوی شاد به ارمغان آورد.
با انتقال سال نو از شرق به غرب، در حالی که نیوزیلند در حال حاضر در سال 2022 بدون آتش بازی رسمی در اوکلند آغاز شده است، استرالیا قول می داد که جشن جهانی را به سبک قدیمی باز کند، با وسایل آتش نشانی تماشایی معمول خود که در بندر زیر خانه اپرای سیدنی منعکس شده است.
آتش بازی بر فراز طاق پیروزی پاریس، بیگ بن لندن و برج های پتروناس در کوالالامپور نیز متوقف شد. قرار بود توپ طلا در میدان تایمز نیویورک رها شود، اما جمعیتی که با فریاد شمارش معکوس خروج سال را فریاد می زدند، یک چهارم اندازه معمول، پوشیده، دور از اجتماع و با کاغذهای واکسن در دست بود.
آفریقای جنوبی که برای اولین بار زنگ خطر را در مورد نوع جدید ویروس کرونا به صدا درآورد، یکی از آخرین سورپرایزهای خوب سال را به جهان ارائه داد و اعلام کرد که موج Omicron بدون افزایش شدید مرگ و میر اوج گرفته است. منع آمد و شد شبانه را لغو کرد و به طور غیرمنتظره ای اجازه داد تا جشن ها در سال 2022 به صدا درآیند.
مایکل مچد، مدیر یک کافه هارد راک در کنار ماسه های سفید کیپ، گفت: “من کاملاً مطمئن هستم که شگفت انگیز خواهد بود. من فقط امیدوارم که کیپ تاون به کیپ تاون قدیمی که همه ما درباره آن می دانستیم بازگردد.” ساحل خلیج کمپز شهر، از اینکه خود را در حال آماده کردن مکان برای میزبانی یک حمله غیرمنتظره می‌بیند، هیجان‌زده است.
“من هیجان زده هستم که مجبور نیستید به هتل برگردید. می توانید در ساحل زیبای اینجا پرسه بزنید، و بگذارید ببینیم که آیا یک مهمانی به همراه دارد!” یوخم وربونت، گردشگر، گفت که امیدش برای سال 2022 این است که کرونا از بین خواهد رفت.
ورود ناگهانی Omicron باعث ثبت رکورد برای کشورهای سراسر جهان و بازگشت محدودیت ها در بسیاری از کشورها برای جلوگیری از تحت فشار قرار گرفتن سیستم های مراقبت های بهداشتی شده است. حتی در جاهایی که تجمعات مجاز است، بسیاری از مردم ترجیح داده‌اند در خانه بمانند.
در Le Querida، رستورانی که اختاپوس کبابی و فلفل‌های شکم پر در محله پوزوئلو مادرید سرو می‌کند، تنها چهار میز از هر دوجین میز برای شب سال نو رزرو شده بود. خوان لوزانو، رئیس پیشخدمت، گفت که این مکان فقط چند هفته پیش قبل از اینکه Omicron تجارت را از بین ببرد، تقریباً هر شب شلوغ بود.
او گفت: «همه ما فکر می‌کردیم که بتوانیم مقداری پول دربیاوریم و بسیاری از چیزهای معوقه را بپردازیم. “چشم انداز به طرز وحشتناکی بد است.”
اما رئیس منطقه ایزابل دیاز آیوسو وعده داده است که جشن های سال نو با 60 درصد ظرفیت برگزار می شود: “اگر مادرید آزاد نیست، مادرید نیست.”
عیاشی ها در سال جدید شاهد خوردن 12 انگور به موقع با صدای زنگ ها در ساختمان اداره پست قدیمی خواهند بود. حدود 1500 نفر شب قبل پنجشنبه در زیر درخت کریسمس بزرگ برای تمرین لباس شرکت کردند.
وندی گارسیا که به همراه همسرش خاویر و پسر هفت ساله‌شان به مسابقه خشک‌سالی آمدند، گفت: «زمانی است که با هم باشیم، سال جدید را جشن بگیریم و وقتی زنگ‌ها به صدا در می‌آیند، آن هیجان را احساس کنیم، شکلات‌ها و شیرینی‌ها را به اشتراک بگذاریم. برای جلوگیری از جمعیت زیاد در رویداد اصلی.
بر اساس داده‌های رویترز، آلودگی‌های جهانی ویروس کرونا در هفت روز گذشته به بالاترین حد خود رسیده است، به‌طور میانگین روزانه بیش از یک میلیون مورد در سراسر جهان بین 24 تا 30 دسامبر شناسایی شده است که حدود 100000 مورد نسبت به اوج قبلی منتشر شده در روز چهارشنبه افزایش یافته است. .
با این حال، در سیدنی صف‌هایی صبح‌ها در بهترین نقاط برای تماشای آتش‌بازی بر فراز بندر تشکیل می‌شد، یکی از اولین شهرهای بزرگ دنیا که به استقبال هر سال جدید می‌رفت.
نخست وزیر اسکات موریسون به استرالیایی ها گفت که از شب لذت ببرند. دومینیک پروتت، نخست‌وزیر ایالت نیو ساوت ولز که سیدنی را نیز در بر می‌گیرد، گفت که به دلیل اینکه بیمارستان‌ها با اومیکرون کنار می‌آیند، دلش می‌سوزد: او به خبرنگاران گفت: «موضع ما به‌طور باورنکردنی قوی است».
در سایر نقاط آسیا، جشن ها عمدتاً کاهش یافته یا لغو می شدند. در کره جنوبی https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/skorea-exten d-curbs-amid-omicron-surge-serious-covid-19-cases-2021-12-31، یک زنگ سنتی نیمه شب مراسم زنگ زدن برای دومین سال لغو شد و مقامات از تمدید قوانین سخت‌گیرانه‌تر فاصله‌گیری به مدت دو هفته برای مقابله با افزایش مداوم عفونت‌ها خبر دادند.
جشن‌ها در منطقه پر زرق و برق شیبویا توکیو ممنوع شد و فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر، در یوتیوب آمد و از مردم خواست که در مهمانی‌ها از ماسک استفاده کنند و تعداد افراد را محدود کنند.
چین جایی که ویروس کرونا برای اولین بار در اواخر سال 2019 در آن ظاهر شد، در حالت آماده باش کامل قرار داشت و شهر شیان در قرنطینه بود و رویدادهای سال نو در سایر شهرها لغو شد.
مقامات جاکارتا، پایتخت اندونزی، قصد داشتند 11 جاده را ببندند که معمولاً جمعیت زیادی را برای سال نو به خود جذب می کنند. مالزی تجمعات بزرگ را در سراسر کشور ممنوع کرد و آتش بازی سالانه برج های دوقلوی پتروناس را لغو کرد.
کره شمالی مخفی وعده آتش بازی نیمه شب در میدان کیم ایل سونگ در پایتخت این کشور، پیونگ یانگ را داده است.