سامسونگ 2000 شغل در تگزاس با 17 میلیارد دلار کارخانه تراشه ایجاد خواهد کرد

غول الکترونیک کره جنوبی با اعلام بزرگترین سرمایه گذاری خود در ایالات متحده، روز سه شنبه گفت که این کارخانه 2000 شغل با فناوری پیشرفته مستقیماً و هزاران شغل دیگر در اقتصاد محلی پس از راه اندازی کامل ایجاد خواهد کرد. انتظار می رود این تاسیسات در نیمه دوم سال 2024 شروع به کار کند

کینام کیم، نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سامسونگ الکترونیکس، در بیانیه ای گفت: با ظرفیت تولید بیشتر، ما می توانیم به نیازهای مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهیم و به ثبات زنجیره تامین نیمه هادی جهانی کمک کنیم.

این شرکت گفت که شهر تیلور در تگزاس را برای کارخانه جدید خود بر اساس عوامل متعددی از جمله نزدیکی آن به سایت تولید فعلی سامسونگ در آستین، اکوسیستم نیمه هادی محلی و حمایت دولتی انتخاب کرده است.

ایلان ماسک می گوید تسلا دفتر مرکزی خود را به تگزاس منتقل خواهد کرد

سایت تیلور بیش از 5 میلیون متر مربع وسعت خواهد داشت و انتظار می رود به عنوان یک مکان کلیدی برای ظرفیت تولید نیمه هادی های جهانی سامسونگ، همراه با آخرین خط تولید جدید آن در پیونگ تاک، کره جنوبی باشد.

اعلام سامسونگ در زمانی است که دولت بایدن به تولید و تحقیقات نیمه هادی در ایالات متحده فشار آورده است.

اگرچه جریان کمبود تراشه‌های کامپیوتری در سراسر جهان عمدتاً ناشی از تأثیر همه‌گیری، رویدادهای شدید آب و هوایی است که تولید را مختل کرده است و سایر عوامل، ایالات متحده از سایر عوامل عقب مانده است. تهیه کنندگان برای سالها.

طبق گزارش انجمن صنعت نیمه هادی، سهم این شرکت از تولید نیمه هادی در سراسر جهان در سال گذشته به تنها 12 درصد کاهش یافت. این میزان نسبت به 37 درصد در سال 1990 کاهش یافته است. این گروه تجاری یارانه های “قابل توجه” ارائه شده توسط دولت های خارجی را که ایالات متحده را در “مضرات رقابتی” قرار می دهد، مقصر دانست.

کشورهای آسیایی از جمله تایوان و کره جنوبی بر این صنعت تسلط دارند. سامسونگ و دیگر تولیدکنندگان کره جنوبی مبالغ هنگفتی را برای تقویت تولید خود در دهه آینده صرف می کنند.
در ماه می، سامسونگ این را اعلام کرد 38 تریلیون وون کره ای (34 میلیارد دلار) برای تولید تراشه های منطقی، مغزهایی که کامپیوترها را نیرو می دهند، سرمایه گذاری خواهد کرد. به این ترتیب مجموع هزینه های آن برای کسب و کار به 171 تریلیون وون (151 میلیارد دلار) می رسد دهه آینده، از جمله تعهدات اعلام شده در سال 2019.

سازنده تراشه نیز اعلام کرد در ماه می ساخت خط تولید را در پیونگ تاک – یکی از بزرگترین قطب های تولید نیمه هادی ها در جهان – آغاز کرده است که انتظار دارد در سال 2022 تکمیل شود.

– مت ایگان و دیکشا مدهوک در این گزارش مشارکت داشتند.