سانتاندر انگلستان 130 میلیون پوند را در روز کریسمس تقدیم کرد

لندن: بانک سانتاندر بریتانیا روز پنجشنبه به دنبال بازپس گیری 130 میلیون پوند (175 میلیون دلار) بود که در روز کریسمس به اشتباه پرداخت کرده بود.
این بانک در بیانیه‌ای که به خبرگزاری فرانسه ارسال شده و گزارش تایمز را تأیید می‌کند، گفت: به دلیل یک “مشکل فنی”، 75000 پرداخت توسط حدود 2000 دارنده حساب شرکتی و تجاری دو بار به گیرندگان آنها انجام شد.
بانک گفت که معاملات تکراری انجام شده در صبح کریسمس از ذخایر خود بانک بوده است، به این معنی که هیچ یک از مشتریان از جیب خود رها نشده اند.
این سازمان افزود که “با بسیاری از بانک ها در سراسر بریتانیا سخت کار خواهد کرد تا تراکنش های تکراری را در روزهای آینده بازیابی کند.”
این بانک گفت که این پرداخت ها می تواند شامل دستمزد و پرداخت به تامین کنندگان باشد.
تایمز گزارش داد که پرداخت‌ها به حساب‌هایی در بسیاری از بانک‌های بریتانیا انجام شده است که اکنون سانتاندر از آنها خواسته است تا پول را پس بگیرند.
یکی از بانک ها به روزنامه گفت که اگر صاحب حساب قبلاً درآمد غیرمنتظره ای را خرج کرده باشد، تمایلی به بازیابی وجوه نخواهد داشت و این باعث اضافه برداشت می شود.
سانتاندر گفت که همچنین “فرآیندهایی را به عنوان یک بانک برای بازیابی آن وجوه به طور مستقیم از گیرندگان” در نظر گرفته است.
این بانک گفت که این خطا به دلیل یک مشکل برنامه ریزی ایجاد شده است که “ما به سرعت آن را شناسایی و اصلاح کردیم”.
بخش بزرگ بریتانیایی سانتاندر دارای 14 میلیون دارنده حساب است و سود خالص بیش از 1 میلیارد پوند در سه فصل اول 2021 داشته است.