سانتوس: جورج سانتوس، نماینده جمهوریخواه کنگره نیویورک، به اتهامات جنایی فدرال دستگیر شد

نیویورک: نماینده آمریکا جورج سانتوسجمهوری‌خواه نیویورکی که به دلیل جعل بخش‌های کلیدی داستان زندگی‌اش بدنام بود، در تاریخ بازداشت شد اتهامات جنایی فدرال روز چهارشنبه قبل از حضور در دادگاه مورد انتظار.
در کیفرخواست آمده است که سانتوس حامیان خود را به این بهانه واهی که این پول برای حمایت از کمپین او استفاده می شود، وادار به کمک مالی به یک شرکت کرده است. در عوض، می‌گوید، او از آن برای هزینه‌های شخصی، از جمله لباس‌های لوکس و برای پرداخت کارت‌های اعتباری خود استفاده کرده است.
دادستان آمریکا بریون پیس گفت: کیفرخواست “به دنبال پاسخگویی سانتوس به دلیل طرح های مختلف کلاهبرداری و اظهارات نادرست وقیحانه است.”
پیس گفت: «در مجموع، اتهامات مندرج در کیفرخواست، سانتوس را به تکیه بر عدم صداقت و فریب مکرر برای صعود به سالن های کنگره و ثروتمند شدن متهم می کند.»
انتظار می رفت سانتوس اواخر روز چهارشنبه در دادگاه فدرال در لانگ آیلند در دادگاه حاضر شود و در آن زمان اتهامات علیه او افشا شود.
سانتوس که روز سه شنبه با AP تماس گرفت، گفت که از اتهامات وارده بی اطلاع است.
سانتوس در پاییز گذشته پس از یک کمپین که تا حدی بر اساس دروغ ها ساخته شده بود، به عضویت کنگره انتخاب شد. او به مردم گفت که یک معامله‌گر ثروتمند در وال استریت با مجموعه املاک و مستغلات قابل توجهی است که در میان چیزهای دیگر یک بازیکن ستاره والیبال در کالج بوده است. در واقع، او در شرکت‌های مالی بزرگی که ادعا می‌کرد او را استخدام کرده‌اند کار نمی‌کرد، به دانشگاه نرفت و قبل از نامزدی برای مناصب دولتی از نظر مالی با مشکل مواجه بود.
سوالاتی در مورد وضعیت مالی او نیز مطرح شد. در پرونده های نظارتی، سانتوس گفت که بیش از 750000 دلار به کمپین انتخاباتی خود و کمیته های اقدام سیاسی مرتبط وام داده است، اما مشخص نیست که چگونه پس از سال ها که در آن برای پرداخت کرایه خود با مشکل مواجه شده بود و با چندین پرونده اخراج مواجه شد، چگونه به این نوع ثروت می رسید. .
در یک فرم افشای مالی، سانتوس گزارش داده بود که سالانه 750000 دلار به اضافه سود سهام یک شرکت خانوادگی به نام Devolder Organization به دست آورده است. او بعداً آن تجارت را به عنوان دلالی برای فروش اقلام لوکس مانند قایق‌های تفریحی و هواپیما توصیف کرد. این تجارت مدت کوتاهی پس از اینکه سانتوس به عنوان فروشنده برای شرکتی که توسط مقامات فدرال به اجرای طرح غیرقانونی پونزی متهم شده بود، متوقف شد، در فلوریدا ثبت شد.
پس از فاش شدن سابقه جعل سانتوس، بسیاری از جمهوریخواهان نیویورکی از او خواستند استعفا دهد. برخی با انتشار اخباری از پرونده جنایی انتقادات خود را از او تجدید کردند.
گوش کن، جورج سانتوس باید در ماه دسامبر استعفا می داد. جورج سانتوس باید در ژانویه استعفا می داد. جورج سانتوس باید دیروز استعفا می داد. و شاید امروز استعفا دهد. اما دیر یا زود، چه او بخواهد و چه نکند، حقیقت و عدالت در اختیار او قرار خواهد گرفت.”
کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، در کالیفرنیا، محتاط‌تر بود و گفت: «من فکر می‌کنم در آمریکا، شما تا زمانی که گناهتان ثابت نشود، بی‌گناه هستید».
سانتوس قبلا با تحقیقات جنایی روبرو شده بود.
زمانی که او 19 ساله بود، به دلیل استفاده از چک های سرقتی برای خرید اقلام در یک مغازه پوشاک، در برزیل مورد تحقیقات جنایی قرار گرفت. مقامات برزیل گفتند که این پرونده را دوباره باز کرده اند.
در سال 2017، سانتوس به دزدی در پنسیلوانیا متهم شد، زیرا مقامات گفتند که او هزاران دلار در چک های جعلی برای خرید توله سگ از پرورش دهندگان سگ استفاده کرده است. این پرونده پس از اینکه سانتوس ادعا کرد دسته چک او دزدیده شده و شخص دیگری سگ ها را برده است، منتفی شد.
مقامات فدرال به طور جداگانه در حال بررسی شکایات در مورد کار سانتوس برای جمع آوری پول برای گروهی هستند که ادعا می کردند به حیوانات خانگی مورد غفلت و بدرفتاری کمک می کنند. یکی از کهنه سربازان نیوجرسی، سانتوس را متهم کرد که 3000 دلاری را که برای کمک به سگ خانگی اش برای انجام عمل جراحی لازم جمع آوری کرده بود، تحویل نداده است.