سانی ویمز بسکتبالیست آمریکایی مورد آزار نژادپرستانه هواداران در چین قرار گرفت

در ویدئویی که در شبکه های اجتماعی پخش می شود، شنیده می شود که طرفداران بارها کلمه “N” را فریاد می زنند و “از چین خارج شوید” را بر سر ویمز 35 ساله که برای ببرهای جنوبی گوانگدونگ در انجمن بسکتبال چین بازی می کند.

این حادثه پس از بازی تایگرهای جنوبی در مقابل لئونینگ فلاینگ لئوپارد در پنجشنبه گذشته رخ داد. در طول بازی، درگیری بین ویمز و بازیکن چینی هان دجون درگرفت که منجر به اخراج هر دو بازیکن شد.

در این ویدئو، ویمز در حال خروج از اتوبوس تیم همراه با سایر اعضای تیم دیده می‌شود که صدای جمعیتی از هواداران شنیده می‌شود که توهین‌های نژادپرستانه را فریاد می‌زنند. به نظر می رسد ویمز جمعیت را نادیده می گیرد.

در بیانیه‌ای در روز جمعه، CBA اعلام کرد که “نگرشی در قبال هرگونه سخن یا عمل تبعیض آمیز ندارد” و در نامه ای سرگشاده خطاب به هواداران از آنها خواسته است که دست به “رفتار غیرمتمدنانه” و “کلمات مبتذل” نزنند.

در این نامه آمده است: هواداران چه در زمین و چه خارج از زمین باید متمدنانه بازی را تماشا کنند، به یکدیگر احترام بگذارند، کاری که به آبروی تیم لطمه می زند انجام ندهند.

هر دو تیم همچنین رفتار هواداران را محکوم کردند و پلنگ پرنده این سخنان را به شدت به تیم گوانگدونگ آسیب رساند و به وجهه لیگ و هواداران لطمه زد.

در بیانیه این تیم آمده است: احترام به حریف یک ویژگی اساسی است که هر بازیکنی باید داشته باشد و همچنین یک نیاز اساسی برای یک هوادار واجد شرایط است.

CNN با Weems تماس گرفت اما بلافاصله پاسخی دریافت نکرد. او همچنین به طور علنی در مورد سوء استفاده در حساب های توییتر یا اینستاگرام خود اظهار نظر نکرده است، اما ایموجی هایی از قلب ها را در رنگین کمان با رنگ های مختلف در Weibo پست کرده است.

جرمی لین بازیکن تایوانی-آمریکایی از طریق رسانه های اجتماعی از ویمز حمایت کرد و در صفحه ویبو نوشت: “تجاوزی که ویمز دریافت کرد واقعاً بی احترامی بود، آن کلمه آنقدر صدمه، بی انصافی و نفرت داشت که نمی توانستم با کلمات بیانش کنم.”

در نمایه Weibo Weems، طرفداران پیام‌های حمایت خود را نیز ارسال کرده‌اند. یکی گفت: “صلح و عشق. ما همیشه پشتت خواهیم بود” و دیگری نوشت: “متاسفم. الان حالت خوبه؟ ما همیشه ازت حمایت می کنیم و اینجا با تو می مونیم.”

برای اخبار، ویدیوها و ویژگی های بیشتر به CNN.com/sport مراجعه کنید

ویمز در درفت سال 2008 توسط شیکاگو بولز انتخاب شد و سپس در طول دوران حرفه ای خود چندین فصل را در NBA گذراند. او در سال 2018 به ببرهای جنوبی پیوست و به آنها کمک کرد تا سه عنوان گذشته را کسب کنند.

این حادثه نژادپرستی سه هفته قبل از برنامه ریزی چین برای میزبانی بازی های المپیک زمستانی در پکن رخ می دهد.

روز دوشنبه، یائو مینگ، ستاره سابق NBA، که اکنون رئیس CBA است، از اهمیت ورزش برای ایجاد پل بین جوامع صحبت کرد.

او به خبرنگاران گفت: “مسلماً روی پل ها ترافیک وجود دارد – بنابراین گاهی اوقات شاهد برخورد هستیم.” حل و فصل برخی مسائل ممکن است کمی طول بکشد… اما ما می خواهیم پل ها را دست نخورده نگه داریم.