سان فرانسیسکو: سانفرانسیسکو افزایش قابل توجهی در جنایات نفرت ضد آسیایی گزارش می دهد

سان فرانسیسکو: شهردار سانفرانسیسکو نسبت به افزایش جرایم ناشی از نفرت گزارش شده علیه آمریکایی های آسیایی-آمریکایی و ساکنان جزایر اقیانوس آرام در سال گذشته ابراز ناامیدی کرد که بر اساس ارقام اولیه ای که اداره پلیس در روز سه شنبه منتشر کرد، نسبت به سال قبل 567 درصد افزایش داشت.
شهردار لندن برید متعهد شد که همچنان از جامعه حمایت کند و گفت که او مشکوک است که تعداد واقعی بسیار بیشتر است زیرا مردم تمایلی به گزارش دادن به پلیس ندارند. شمارش اولیه 60 قربانی را در سال 2021 نشان می دهد که از 9 نفر در سال 2020 افزایش یافته است. گفته می شود نیمی از قربانیان سال گذشته توسط یک مرد هدف قرار گرفته اند.
برید در کنفرانس مطبوعاتی روز سه‌شنبه گفت، اگر مادربزرگ‌ای که او را بزرگ کرده بود مورد حمله قرار می‌گرفت، «به گونه‌ای که می‌بینیم بسیاری از سالمندان ما در جامعه AAPI مورد حمله قرار می‌گیرند، قلبش می‌شکست». “اما این اتفاق نیفتاد. زیرا ما به عنوان یک جامعه از یکدیگر محافظت کردیم. و این کاری است که اکنون بیش از هر زمان دیگری باید انجام دهیم.”
حملات نفرت‌انگیز علیه جامعه AAPI – آمریکایی‌های آسیایی و جزایر اقیانوس آرام – در طول این همه‌گیری در سطح ملی افزایش یافت، که تا حدی توسط رئیس‌جمهور وقت دونالد ترامپ، کووید-19 را یک لقب تحقیرآمیز خواند که به چین توهین کرد. ائتلاف Stop AAPI Hate از دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو بیش از 10000 مورد نفرت را از مارس 2020 تا سپتامبر 2021 ردیابی کرد.
در سانفرانسیسکو و جاهای دیگر، کلیپ‌های ویدئویی از حمله و سرقت به آمریکایی‌های آسیایی در خیابان‌های عمومی جامعه را چنان نگران کرد که سالمندان وحشت‌زده در خانه ماندند. اخیراً، میشل گو، ساکن سابق منطقه خلیج سانفرانسیسکو، در شهر نیویورک پس از هل دادن مردی که دچار اختلال روانی بود، او را جلوی مترو هل داد. مقامات آنجا می گویند هیچ نشانه ای وجود ندارد که انگیزه این مرد تعصبات نژادی بوده است، اما آمریکایی های آسیایی-آمریکایی و ساکنان جزایر اقیانوس آرام هنوز سر و صدا دارند.
بیل اسکات، رئیس پلیس سانفرانسیسکو، در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه گفت که آنها خط راهنمایی جرم را به زبان‌های بیشتری گسترش داده‌اند و نکات ایمنی را برای جشن‌های سال نو قمری به اشتراک می‌گذارند. اما او همچنین اذعان کرد که اداره او تنها بخشی از یک سیستم عدالت کیفری است که شامل دادستان و قضات می شود.
آمار تصویر کامل را نشان نمی دهد زیرا همه حوادث را گزارش نمی کنند. همچنین، دادستان‌ها قادر به مقابله با افزایش جرایم ناشی از نفرت بدون اظهارنظر واضح سوگیری توسط مهاجم ادعایی نیستند. این امر برخی از قربانیان و خانواده های آنها را که این اتهام را نشانه مسئولیت پذیری می دانند، ناامید کرده است.
چسا بودین، دادستان منطقه سانفرانسیسکو، که در ماه ژوئن با انتخابات فراخوان روبرو می شود، مورد انتقاد برخی از قربانیان آسیایی آمریکایی قرار گرفته است.
روز سه شنبه، وکلای Anh Le یک شکایت فدرال علیه بودین تنظیم کردند و گفتند که دفتر او به طور سیستمی از حمایت از حقوق آمریکایی های آسیایی-آمریکایی قربانی خشونت نژادی خودداری کرده است. لی می‌گوید که دفتر DA هرگز او را از یک معامله ملایم‌کننده با مهاجمانش یا فقدان اتهام جنایت نفرت تا قبل از این واقعیت مطلع نکرد.
راشل مارشال، سخنگوی DA، در بیانیه ای گفت که بودین یک “حامی ثابت قدم” برای بهبود خدمات و حمایت از جامعه AAPI بوده است. او گفت که او مدافعان چندزبانه را به دفتر خود اضافه کرده است و یک کمیته مدیریت آزار سالمندان AAPI راه اندازی کرده است.
شهردار در کنفرانس خبری روز سه شنبه از اظهار نظر در مورد این شکایت خودداری کرد.