سخنان زن ستیزانه عمران خان، زنان افغان را هدف قرار می دهد

اسلام آباد: عمران خان، نخست وزیر پاکستان به دلیل اظهارات زن ستیزانه اش در مورد هدف قرار دادن زنان افغان در کنفرانس اخیر اعضای سازمان همکاری اسلامی (OIC) که اخیراً به پایان رسیده است، در سطح جهانی مورد ترول قرار گرفته است.
العربیه پست گزارش داد که ناظران دولت های غربی که در این نشست شرکت کردند نمی توانستند سخنان عمران خان را که “آموزش ندادن به دختران بخشی از فرهنگ افغانستان است” نادیده بگیرند.
این رسانه همچنین گزارش داد که نخست وزیر پاکستان در داخل و خارج از کشور به ویژه توسط افغان هایی که ادعا می کند برای آنها صحبت می کند، ترول شده است. این احتمال وجود دارد که برخی از وزرای خارجه کشورهای اسلامی که نماینده جوامع روشنفکرتر و تکامل یافته‌تر هستند، سخنان وی را غیرقابل قبول می‌دانستند.
نکته قابل توجه این است که پاکستان از جامعه جهانی می خواهد تا افغان ها را از بدبختی و “فاجعه انسانی” که از زمان بازگشت طالبان به قدرت شتاب زده است، نجات دهد.
به گفته دیده بان حقوق بشر، سال 2021 بدترین سال برای زنان افغان بوده است، زیرا طالبان پس از به دست گرفتن کنترل افغانستان، دسترسی به حقوق خود را لغو کرده اند.
به گزارش طلوع نیوز، دیده بان حقوق بشر سال 2021 را «بیشتر به خاطر افغانستان» سالی ناگوار برای زنان نامید.
هدر بار، معاون بخش حقوق زنان در دیده‌بان حقوق بشر، روز سه‌شنبه گفت که «طالبان» دسترسی زنان افغان به حقوقشان را لغو کرد.
این گروه در اقدامی که می تواند چهره طالبان را در عرصه بین المللی بیش از پیش مخدوش کند، استفاده از عکس زنان را در ویترین مغازه ها در شهر کابل ممنوع کرد.
به گزارش طلوع نیوز، نعمت الله بارکزی، سخنگوی شاروالی کابل، گفت که حکومت به مقامات شهرداری دستور داده است که تمام عکس های زنان روی تابلوی دکان ها و مراکز تجاری شهر کابل را حذف کنند.
بارکزی گفت: «بر اساس تصمیم دولت، عکس‌های خلاف موازین اسلامی جمع‌آوری یا از بیلبوردها حذف می‌شود».
امارت اسلامی در داخل و خارج از افغانستان به دلیل اعمال محدودیت بر زنان با انتقاداتی روبرو بوده است.