سرخپوستان بریتانیایی که از مراسم تشییع جنازه بستگان مفقود شده ناراحت شده بود +ve Covid یک “کلاهبرداری” را در FB به صورت زنده از فرودگاه بمبئی آزمایش کرد | اخبار بمبئی

لندن: ویدئوی زنده فیسبوکی یک مرد هندی بریتانیایی که ادعا می‌کند آزمایش PCR مثبت او در فرودگاه بین‌المللی بمبئی یک «کلاهبرداری» بوده و باعث شده او مراسم تشییع جنازه پدرشوهرش را از دست بدهد، در فضای مجازی منتشر شده و هزاران بیننده را در سراسر جهان به خود جلب کرده است.
Manoj Ladwa، 54 ساله، متولد پوربندر، گجرات، که اکنون در Staines در بریتانیا زندگی می کند، جایی که او مدیر یک شرکت ساختمانی است، اکنون در بخش Covid در بیمارستان Seven Hills در اندهری است، علیرغم اینکه در ابتدا به کارکنان فرودگاه بین المللی بمبئی گفته بود. او به آنجا نمی رفت زیرا هیچ علائم کووید نداشت و قبل از پرواز آزمایشش منفی بود.
به گفته لادوا، کارکنان BMC از انجام آزمایش PCR دوم در مقابل وی خودداری کردند و پس از 9 ساعت توقف در فرودگاه با 14 مسافر دیگر که آزمایش آنها از همان پرواز ویرجین آتلانتیک مثبت شد، او را دریافت کرد. در نهایت به آنجا برده شد. تست همسرش در فرودگاه منفی شد و به تنهایی به مراسم خاکسپاری رفت.
هزینه بلیط هواپیما برای او و همسرش 3000 پوند (تقریباً 3 میلیون روپیه) است.
مقامات BMC به نوبه خود گفتند که از هنجارهای آزمایش کووید-19 همانطور که توسط دولت ایالتی و آژانس مدنی تعیین شده است پیروی می کنند. طبق هنجارها، مسافرانی که از کشورهایی که توسط دولت به عنوان «در معرض خطر» شناسایی شده‌اند، مانند کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا، می‌آیند، در اولویت قرار دارند تا در هنگام ورود تحت آزمایش RT-PCR قرار گیرند.
اگر این نمونه نیز مثبت باشد، نمونه جمع‌آوری‌شده برای RT-PCR روتین باید فوراً برای تعیین توالی ژنوم ارسال شود و مسافر به قرنطینه سازمانی هدایت شود. در صورت منفی بودن نمونه، مسافر مجاز است برای مدت 7 روز برای قرنطینه خانگی اجباری به خانه برود. همه مسافران علامت دار که در فرودگاه مثبت می شوند در بیمارستان هفت هیلز بستری می شوند. در بخشنامه BMC آمده است که هر بیمار از این قبیل که پذیرش در یک بیمارستان خصوصی را ترجیح می دهد، می تواند به بیمارستان بمبئی یا بیمارستان بریچ کندی منتقل شود.
زمانی که مقامات فرودگاه از انجام دومین آزمایش PCR خودداری کردند، لادوا یک فیس بوک لایو عصبانی از فرودگاه راه اندازی کرد که بیش از 10000 نفر در سراسر جهان آن را دیده اند.
او در این ویدئو ادعا می کند که “به طور جادویی آزمایشش مثبت” در فرودگاه بین المللی بمبئی بوده و از بینندگان می خواهد که “با هر کسی که می شناسند که می تواند کمک کند صحبت کنند”. او اعلام کرد: این یک کلاهبرداری است. پدر همسرم 24 ساعت پیش فوت کرد و من اینجا هستم تا به مراسم خاکسپاری او بروم. آنها از من یک آزمون مستقل را رد می کنند.»
برخی از بینندگان او را با Manoj Ladwa، مدیر سابق ارتباطات نخست وزیر نارندرا مودی، که او نیز در بریتانیا زندگی می کند، اشتباه گرفتند. لادوا که از بخش بیمارستان با TOI صحبت می کرد، گفت: «این اولین بار نیست که با او درگیر می شوم.
“هیچ کس آماده نبود که به یک بیمارستان قرنطینه ناشناخته منتقل شود، جایی که نمی دانست چه اتفاقی می افتد و بنابراین همه ما موضع گرفتیم و آن زمان بود که افراد BMC آمدند و گفتند که می خواهند علیه آنها پرونده ای را مطرح کنند. اگر به قرنطینه اجباری نرفتیم.»
لادوا و همسرش شرمیلی در 29 دسامبر هیترو را برای شرکت در مراسم خاکسپاری پدرش در بوریوالی ترک کرده بودند. واسان پریخ، 87 ساله، در 28 دسامبر بر اثر سرطان ریه درگذشت. لادوا پروازها را در همان روز رزرو کرد و هر دو قبل از پرواز آزمایش PCR دادند که منفی بود. این پرواز در ساعت 1:30 بامداد 30 دسامبر در بمبئی فرود آمد و آنها باید تا ساعت 8 صبح برای مراسم خاکسپاری به بوریوالی برسند.
لادوا گفت که هنگام ورود به فرودگاه “درگیری” وجود داشت و آزمایشات PCR در راهرویی انجام شد که سایر مسافران از هواپیما خارج می شدند.
میزی که آزمایشم را در آن انجام دادم، کیت‌های تست بسیاری روی آن بود، هیچ گونه جداسازی وجود نداشت و فرد قبلی که چند ثانیه قبل رفت، جوانه‌های پنبه‌اش را روی من گذاشتند، و مردی که آزمایش را انجام داد، آن را جابجا کرد. من را برداشت،» او گفت که ممکن است آزمایشش به کووید آلوده شده باشد.
من یک آزمایش جریان جانبی در مقابل مقامات فرودگاه انجام دادم که منفی شد. دو تا دوتا مسافر دادم و تستشون منفی شد. من درخواست کردم یک آزمایش PCR مستقل دیگر انجام دهم و آنها نپذیرفتند. ساعت 5 صبح به همسرش گفت که بدون او به مراسم خاکسپاری برود.
او اکنون در قرنطینه گیر کرده است، می ترسد پرواز برگشت خود را که در 4 ژانویه رزرو شده بود از دست بدهد و با نماینده خود کواسی کوارتنگ تماس گرفته و درخواست کمک کرده است.
او گفت: “از لحظه ای که برای سوار شدن به هواپیما آماده شدم، هیچ علامتی نشان نداده ام” و افزود اگر کووید را در جایی تحویل بگیرد، در بیمارستانی که در آن است خواهد بود. از رنگ پریدگی و آماده کردن پدرشوهرم – هیچ کدام از اینها اتفاق نیفتاد. این سفر با این کار ویران شده است.»