سرما جان 16 نفر را گرفت که در برف سنگین در یک تفرجگاه پاکستان در خودروها گیر کرده بودند

اسلام آباد: مقامات روز شنبه گفتند که در بحبوحه بارش شدید برف در شهر تفریحی کوهستانی موری پاکستان، دمای هوا به منفی 8 درجه سانتیگراد (17.6 فارنهایت) کاهش یافت و دست کم 16 نفر را که در وسایل نقلیه خود گیر کرده بودند کشته شدند.
عتیق احمد، یک افسر پلیس اسلام آباد گفت که هشت نفر از 16 کشته از خانواده نوید اقبال، افسر پلیس اسلام آباد بودند که او نیز جان باخت. مقامات گفتند که همه 16 نفر بر اثر هیپوترمی جان خود را از دست دادند.
شیخ رشید احمد وزیر کشور گفت که هزاران خودرو از برف بیرون کشیده شده اند اما بیش از هزار خودرو هنوز در منطقه گیر کرده اند.
موری که در 28 مایلی (45.5 کیلومتری) شمال پایتخت اسلام آباد واقع شده است، یک استراحتگاه زمستانی محبوب است که سالانه بیش از یک میلیون گردشگر را به خود جذب می کند. خیابان های منتهی به شهر اغلب در زمستان توسط برف مسدود می شوند.
احمد، وزیر داخله، گفت که بیش از 4 فوت (1.2 متر) برف در این منطقه در شبانه روز باریده است و تمام ترافیک ورودی روز شنبه مسدود شده است. وزیر گفت که نیروهای شبه نظامی و یک واحد کوهستانی ویژه نظامی برای کمک فراخوانده شده اند.
وی گفت: «تا آن زمان هیچ وسیله نقلیه یا حتی افراد پیاده اجازه ورود به موری را ندارند، مگر خودروهای اورژانس و امداد و نجات و آنهایی که برای افراد گیر افتاده غذا می آورند.»
عمر مقبول، یکی از مدیران محلی، گفت که بارش برف سنگین، تلاش های امداد و نجات را در طول شب با مشکل مواجه کرد و حتی تجهیزات سنگینی که برای پاکسازی برف وارد شده بود، در ابتدا گیر کرد.
مقامات جزئیات بیشتری در مورد افرادی که در خودروهای گیر کرده جان خود را از دست دادند، ارائه نکردند، اما گفتند که آنها در حال کار بر روی عملیات بازیابی و نجات هستند. وی گفت: بین گردشگران گرفتار غذا و پتو توزیع شد.