سطح بالای پیستون زیر ، گنبدی شکل می باشد

بدین ترتیب بیضی ساختن پیستون و همچنین ایجاد لقی بین سیلندر و پیستون، جهت جلوگیری از چسبیده شدن پیستون به سیلندر می باشد. پیستون قطعه ای استوانه ای شکل توخالی است به طوریکه یک سر آنها بسته و سر دیگرش باز است و از طریق این سر و بوسیله شاتون به میل لنگ متصل میشود البته معمولا قطر پیستون در سر باز آن بیشتر است. وقتی به حرکت پیستون و شاتون توجّه کنیم، ملاحظه خواهیم کرد که نیروی فشاری احتراق زمان قدرت، در امتداد محور استوانه سیلندر به سر پیستون وارد می شود. در نتیجه در هر دو ناحیه درزبندی انجام می شود اما به رینگ تراکم پایینی فشار کمتری وارد می شود برای بهبود درز بندی رینگ پایینی معمولا از رینگ پیچشی استفاده piston 3 xiaomi می کنند. برخی از کارخانه های اتومبیل سازی توصیه می کنند که شکاف T شکل پیستون در طرف کم فشار قرار گیرد تا در اثر نیروی زیاد، در پیستون تغییر شکل به وجود نیاید. از مهمترین قسمت های پیستون ، سطح بالایی آن می باشد ، شکل سطح بالای پیستون بر شیوه احتراق مخلوط سوخت و هوا اثر می گذارد و اگر سطح بالایی پیستون به خوبی طراحی شود اختلاط مخلوط سوخت و هوا بهتر شده و باعث ایجاد قدرت بهینه می شود.

بوش پیستون در قسمت پیستون قرار دارد و از خروج سوخت و هوای متراکم شده از کنار پیستون جلوگیری می کند. پیستون از نقطه مرگ پایین به طرف بالا (تا نقطه مرگ بالا) حرکت میکند و در حالیکه هر دو سوپاپ بستهاند (سوپاپ هوا و سوپاپ تخلیه) هوای داخل سیلندر متراکم میگردد و نسبت تراکم به ۱۵ تا ۲۰ برابر میرسد. در موتورهای چهار زمانه (بنزینی و دیزلی) اتومبیل، فرایند جذب، فشرده سازی، احتراق و اگزوز در بالای سر سیلندر صورت می گیرد، که پیستون را مجبور به حرکت به سمت بالا و پایین می کند به بیان دیگر پیستون حرکتهای رفت و برگشتی رو به بالا و پایین دارد که در هنگام بالا رفتن منجر به متراکم شدن سوخت میگردد و پس از احتراق و انفجار، به سمت پایین حرکت میکند، در نتیجه باعث چرخش میل لنگ می شود. انژکتورها: باعث پودر شدن سوخت و گازبندی اتاقک احتراق میشوند. در زمان احتراق، فشار گاز ناشی از احتراق پشت رینگ ها می رود و باعث باز شدن آن به پمپ 9 پیستون تراکتوری اطراف می شود. این وظیفه بر عهده رینگ فشاری است. در تمام موتور ها که شاتون هایشان دارای سوراخ روغنکاری جانبی است این سوراخ را به طرف فشاری سیلندر قرار می دهند تا دیواره را به خوبی روغنپاشی کند.

هواپیما برای حرکت روی باند و آماده شدن برای پرواز نیاز به یک موتور و گیربکس دارد . باید دقت زیاد به عمل آورد که اگر سر سیلندر تراش می رود چون بخشی ولو اندک از ضخامت آن کم می وشد باعث کم شدن محفظه احتراق و بالا رفتن نسبت تراکم موتور شده و می تواند مشکلات عدیده ای را در پی داشته باشد که یکی از آنها گرم شدن بیش از اندازه موتور است هر چند در این حالت شتاب موتور هم بالا می رود ولی به مشکلات بعدی اش و خساراتی که ببار می آورد نمی ارزد . فشار داخلی نیازمند اعمال نیروی قابل توجهی است که بتواند رینگ پیستون را به قطر کوچکتری در آورد تا در شیار مربوطه جای بگیرد. 3- انتقال گرما از پیستون به جداره سیلندر : همان طور که گفته شد ، دمای پیستون به هنگام کار به شدت افزایش می یابد و باید دمای آن کاهش پیدا کند که رینگ ها در این امر تاثیر گذار بوده و با انتقال گرمای پیستون به سیلندر که دمای پایین تری دارد به کاهش دمای پیستون کمک می کند . امّا در گرمای مساوی با پیستون چُدنی مشابه دو برابر منبسط می شوند. در پمپ ها و کمپرسورها، نقش پیستون برعکس شده و نیرو از میل لنگ به پیستون منتقل می شود تا سیال داخل سیلندر را فشرده یا تخلیه نماید.

پیستون از دو جنس آلیاژ آلومینیوم و یا آلیاژ چدن ساخته می شوند که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند . این قطعه، استوانه ای شکل است که به شاتون متصل می شود و از طریق جریان رفت و برگشت در سیلندر عمل می کند. پیستون، (به انگلیسی: Piston)، جزئی از موتورهای رفت و برگشتی، پمپ ها و کمپرسورهای رفت و برگشتی و استوانه های نیوماتیکی و مکانیزم های مشابه است. پیستون قطعه ای تقریبا استوانهای شکل است ؛ تقریبا از آن روی که سازندگان این قطعه ، به مقدار بسیار اندک به آن شکل بیضوی می دهند چرا که به دمای پیستون به هنگام حرکت خودرو به شدت بالا می رود و حتی ممکن است به دماهایی چون 2200 درجه سانتی گراد نیز برسد و همین امر باعث انبساط پیستون می گردد و در این وضعیت است که پیستون شکل استوانه ای به خود می گیرد . پیستون از طریق یک پایه پیستون به یک میله اتصال، متصل می شود، که به نوبه خود آن به میل لنگ متصل می گردد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد پیستون ویسکو لطفا از صفحه ما بخواهید.