سفیر نامزد ایالات متحده به هند می گوید که مسائل حقوق بشر را محترمانه مطرح خواهد کرد

واشنگتن: اریک گارستی، نامزد جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده برای سفیر در دهلی نو، با احتیاط دو موضوع حساس را در جلسه استماع تاییدیه روز سه شنبه زیر پا گذاشت و متعهد شد که در طرح مسائل حقوق بشر محترمانه عمل کند و تلویحاً پیشنهاد کرد که واشنگتن می تواند فوراً به هند اجازه دهد. قبل از اینکه روسیه را از جهت گیری مسکو در خرید تسلیحات دور کند، تحریم ها را به دلیل دستیابی به سیستم دفاع موشکی از روسیه تصویب کند.
من نمی‌خواهم درباره تصمیم وزیر امور خارجه درباره تحریم‌ها یا معافیت‌ها پیش داوری کنم. من کاملاً از قانون کشور، اجرای CAATSA به عنوان قانون در اینجا حمایت می‌کنم و بخشی از آن مقررات معافیت است.» تنوع مداوم سیستم تسلیحاتی هند و تهدیدات سیستم های تسلیحاتی خود ایالات متحده به دلیل گرایش هند به روسیه.
گارستی همچنین قول داد که مسائل حقوق بشر را به عنوان “قطعه اصلی” تعامل خود مطرح کند، در حالی که به طور غیرمستقیم به سوابق ناقص خود ایالات متحده در این زمینه اذعان کرد. شکی نیست که روابط ایالات متحده و هند باید مبتنی بر تعهد مشترک ما به دموکراسی، حقوق بشر و جامعه مدنی باشد… در صورت تایید، من فعالانه این موضوعات را مطرح خواهم کرد. من آنها را با فروتنی بزرگ خواهم کرد. این یک خیابان دو طرفه است، اما من قصد دارم مستقیماً با جامعه مدنی درگیر شوم.»
“گروه هایی وجود دارند که فعالانه برای حقوق بشر مردم در زمین در هند مبارزه می کنند و از من درگیر خواهند شد. ما می دانیم که دموکراسی ها پیچیده هستند و می توانیم به دموکراسی خود و هند نگاه کنیم، اما این سنگ بنای ارزش های مشترک ما است.
با تکرار اجماع گسترده در واشنگتن در حال حاضر، گارستی همچنین به کمیته گفت که “هند در محله سختی قرار دارد” و در صورت تایید، او تلاش‌ها را برای تقویت ظرفیت هند برای تامین امنیت مرزها، دفاع از حاکمیت، مبارزه با تروریسم و جلوگیری از پرخاشگری
او گفت: «کشورهای کمی حیاتی‌تر از هند برای آینده امنیت و رفاه آمریکا هستند.
شهردار در حال خروج لس آنجلس، دومین شهر بزرگ آمریکا، در مقدمه ای برای جلسه استماع، یادآور شد که در سالی که از کالج فارغ التحصیل شد (دانشگاه کلمبیا، 1992) پس از مطالعه تاریخ فرهنگی و مذهبی هندی و هندی، روابط بین واشنگتن و دهلی نو. در سایه بی اعتمادی دوران جنگ سرد از بین رفت. با تجارت ناچیز 2 میلیارد دلاری سالانه (در حال حاضر نزدیک به 150 میلیارد دلار)، مبادلات دفاعی صفر و قابلیت همکاری نظامی وجود ندارد، ایده مشارکت استراتژیک ایالات متحده و هند بسیار خوشحال کننده بود.
“امروز، ماهیت بنیادی آن مشارکت استراتژیک در واشنگتن و دهلی نو کاملا ریشه دوانده است. بیست سال پیش، رئیس جمهور بایدن – رئیس وقت این کمیته محترم – خواستار چشم اندازی جدید و جاه طلبانه از روابط ایالات متحده و هند شد. به لطف دولت های متوالی. — دموکرات و جمهوری خواه — و کار دو حزبی این کنگره، آن فصل جدید قوی پیش روی ما قرار دارد. گفت.
گارستی مرحله استماع را با دو نامزد دیگر بایدن برای کشتی سفیر به اشتراک گذاشت: امی گاتمن برای آلمان و دونالد آرمین بلوم برای پاکستان. با توجه به بن بست در واشنگتن که ماه ها استماع تایید صلاحیت را به تعویق انداخته بود، مشخص نیست که نامزدی او چه زمانی برای رای گیری در کمیته، که تحت کنترل دموکرات ها است، مطرح می شود. اگر و پس از تصویب، به کل مجلس سنا منتقل می‌شود که مساوی است و اگر قانون‌گذاران بر اساس خطوط حزبی رای دهند، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور باید رأی تساوی بدهد.