سنگاپور: سنگاپور نوع Omicron Covid-19 را “بسیار نزدیک” ردیابی می کند: PM لی

سنگاپور: لی هسین لونگ، نخست وزیر سنگاپور روز یکشنبه گفت که سنگاپور نوع در حال ظهور Omicron Covid-19 را «بسیار نزدیک» دنبال می کند و ممکن است مجبور شود چند قدم دوباره به عقب برود قبل از اینکه اقدامات ایمنی را تسهیل کند و اقتصاد را باز کند.
سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز جمعه Omicron را “یک نوع نگران کننده” اعلام کرد و آن را در همان دسته بندی نوع دلتا قرار داد که باعث شده امواج عفونت سراسر جهان را فرا بگیرد و چندین کشور اروپایی را مجبور به ورود مجدد به قرنطینه کند.
نوع جدید به‌طور بالقوه خطرناک‌تر در نظر گرفته می‌شود، زیرا حدود دو برابر جهش‌های دلتا دارد، اما کارشناسان می‌گویند که تا چه حد نگرانی هنوز در دست بررسی است. Omicron که B.1.1.529 نیز نامیده می شود، در بلژیک، اسرائیل و هنگ کنگ و احتمالاً در آلمان و جمهوری چک نیز شناسایی شده است.
نخست وزیر لی، در سخنرانی خود در کنوانسیون حزب حاکم عمل مردم (PAP) گفت که در حال حاضر، نوع جدیدی از نگرانی در حال ظهور است.
ما یک کلمه جدید یاد گرفتیم – نوع Omicron. ما این موضوع را از نزدیک دنبال می کنیم. ما هنوز مطمئن نیستیم، اما ممکن است مجبور شویم چند قدم به عقب برداریم، قبل از اینکه بتوانیم قدم های بیشتری به جلو برداریم.
“اما با وجود همه اینها، من مطمئن هستم که راه خود را برای زندگی با ویروس پیدا خواهیم کرد و همه کارهایی را که دوست داریم انجام دهیم با خیال راحت از سر خواهیم گرفت. ما تمام این تلاش ها را انجام می دهیم زیرا می خواهیم با خیال راحت به آنجا برسیم و تعداد کمتری تلفات داشته باشیم. در طول مسیر تا جایی که ممکن است،” کانال نیوز آسیا به نقل از نخست وزیر گفت.
لی خاطرنشان کرد که سنگاپور “پیشرفت های زیادی” در مبارزه با کووید-19 داشته است، اما باید برای دست اندازهای بیشتر در این راه آماده شود.
روز جمعه، سنگاپور همچنین اعلام کرد که پس از ظهور نوع جدید در آن منطقه، ورود مسافرانی را که سابقه سفر اخیر به هفت کشور آفریقایی دارند، محدود خواهد کرد.
همه دارندگان گذرنامه بلندمدت و بازدیدکنندگان کوتاه‌مدت با سابقه سفر در 14 روز گذشته به بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، موزامبیک، نامیبیا، آفریقای جنوبی و زیمبابوه مجاز به ورود به سنگاپور یا عبور از اینجا نیستند.
لی همچنین خاطرنشان کرد که کووید-19 یک “آزمون جستجوی” اعتماد عمومی بوده است و این در مورد کشورهای سراسر جهان صدق می کند.
“برخی از جوامع دارای اعتماد بالا هستند، برخی دیگر کم اعتماد هستند – و این همه تفاوت را در یک بحران ایجاد می کند. سنگاپور همیشه اعتماد بالایی دارد و باید باشد. این راهی است که نه تنها کووید-19، بلکه هر طوفانی را تحمل می کند. سر راه ما می آید.”
لی کشورهایی را مثال زد که علیرغم موجود بودن واکسن، در واکسیناسیون کل جمعیت خود با مشکلات زیادی روبرو بوده اند.
وی خاطرنشان کرد که «شکاف‌های سیاسی و بی‌اعتمادی عمیق» کنترل کووید-۱۹ را برای آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی سخت‌تر کرده است.
او با اشاره به اینکه سنگاپور خوش شانس است که چنین چیزی ندارد، گفت: “بسیاری از آنها ضد واکسن هستند، نه فقط به این دلیل که گمراه یا نادان هستند، بلکه به دلیل بی اعتمادی عمیق، به طور کلی نسبت به اقتدار، و به طور خاص نسبت به دولت خود”. شکاف در جامعه آن
“ما یک شبه به یک جامعه منسجم و قابل اعتماد تبدیل نشدیم. انسجام اجتماعی کار دهه هاست. و اعتماد باید مدت ها قبل از بحران ایجاد شود. وقتی یک بحران رخ می دهد، اگر اعتماد از قبل وجود نداشته باشد، پس از قبل نیز وجود داشته است. دیر
“من سپاسگزارم که دولت PAP از اعتماد عمومی برخوردار است، که در طی سال ها همکاری نزدیک با سنگاپورها ایجاد شده است. ما صادقانه به وعده های خود عمل کرده ایم. به طور مداوم نتایجی را برای مردم ایجاد می کنیم – مسکن، مراقبت های بهداشتی، آموزش، مشاغل با درآمد خوب، نخست وزیر گفت: ما سال به سال، در زمان های خوب و بد، در بحران های بحرانی نشان داده ایم که دولت PAP همیشه آنجا خواهد بود – با شما، برای شما، برای سنگاپور.
لی گفت، در طول بحران کووید-19، دولت باید از این «مخزن اعتماد» استفاده می‌کرد، زیرا با تصمیمات دشوار و فوری بسیاری که بر زندگی و معیشت تأثیر می‌گذاشت، مواجه شد.
“هر چه تصمیم بگیریم، هر چقدر هم که برای درست کردن آن و کاهش تاثیر تلاش کنیم، اغلب برخی از گروه ها تحت تاثیر قرار می گیرند یا ناامید می شوند. با این حال، دولت باید قضاوت خود را به بهترین شکل ممکن اعمال کند و سنگاپوری ها را تحمل کند. همراه،” او گفت.
اعتماد نه تنها بین سنگاپوری ها و رهبران، بلکه بین یکدیگر نیز مهم است. او توضیح داد که در حالی که قوانین و مجازات ها ضروری هستند، اما کافی نیستند.
لی گفت: “ما همچنین باید به روحیه جمعی خود به عنوان یک مردم اعتماد کنیم. مراقب یکدیگر باشیم، از کسانی که نیاز بیشتری دارند حمایت کنیم، در یک بحران متحد بمانیم.”
او گفت: “سنگاپور نمی تواند ادعا کند که پزشکان یا دانشمندان یا مراقبت های بهداشتی بهتری نسبت به ایالات متحده یا اروپا دارد. اما تفاوت قاطع در پاسخ ما این است: ما به یکدیگر اعتماد داریم و بنابراین با یکدیگر کار می کنیم و نه علیه یکدیگر.” اضافه.