سنگاپور محدودیت‌های اجتماعی شدید کووید-19 را از دوشنبه کاهش می‌دهد

سنگاپور: دولت سنگاپور در حال کاهش برخی از محدودیت های اجتماعی سختگیرانه ای است که برای مهار گسترش کووید-19 اعمال کرده است، پس از تثبیت عفونت ها در این ایالت-شهر طی ماه گذشته.
وزرای دولت روز شنبه در یک کنفرانس خبری گفتند که از روز دوشنبه، محدودیت‌های تعاملات اجتماعی و صرف غذا در خارج از خانه به پنج نفر از قانون فعلی حداکثر دو نفر واکسینه شده افزایش می‌یابد.
آنها گفتند که تعداد کلی عفونت و وضعیت بیمارستان تا حد زیادی تثبیت و بهبود یافته است.
گان کیم یونگ، وزیر تجارت و صنعت به خبرنگاران گفت: «ما اکنون در حال انتقال به سمت زندگی با کووید-19 هستیم. من می دانم که بسیاری یا برخی ترجیح می دهند سریعتر باز شوند، اما ما باید این کار را با دقت و گام به گام انجام دهیم.”
وی گفت: «این بدان معناست که ما برخی از اقدامات را کاهش می‌دهیم، مشاهده می‌کنیم، نظارت می‌کنیم و اطمینان حاصل می‌کنیم که اوضاع همچنان تحت کنترل و تثبیت خواهد شد قبل از کاهش بیشتر.»
موارد روزانه کووید-19 در سنگاپور به طور متوسط ​​به زیر 3000 کاهش یافته است. حدود 85 درصد از جمعیت 5.45 میلیون نفری این کشور جزیره ای واکسینه شده اند.
تعداد مبتلایان در روز جمعه از رکورد روزانه 5324 مورد در اواخر اکتبر به 1734 مورد کاهش یافت.
رویدادهای تجاری در سنگاپور در حال بازگشت هستند.
سنگاپور این هفته میزبان مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ جهانی در میزبانی از کنفرانس‌ها بود که نشان‌دهنده بازگشت تدریجی آن به حالت عادی و تأکید بر تضاد با رقیب دیرینه هنگ کنگ است که به برخی از سخت‌ترین قوانین قرنطینه در جهان پایبند است.
علیرغم همه اینها، در مقایسه با اروپا، بریتانیا و ایالات متحده، سنگاپور همچنان محدودیت‌های شدید کووید-19 از جمله پوشیدن اجباری ماسک در اماکن عمومی دارد.
لارنس وونگ، وزیر دارایی، گفت: “ما در چند هفته آینده وضعیت را رصد خواهیم کرد و اگر وضعیت کلی ثابت بماند، سیستم مراقبت های بهداشتی ما ثابت بماند، می توانیم سری اقدامات بعدی را در نظر بگیریم، مثلاً در اواخر دسامبر.”