سنگاپور مسافران 7 کشور آفریقایی را که مبتلا به کووید-19 مسری تر شده اند محدود می کند.

سنگاپور: وزارت بهداشت سنگاپور روز جمعه اعلام کرد که پس از گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ممکن است یک نوع بالقوه مسری‌تر کووید-19 در آنجا در گردش باشد، ورود افرادی با سابقه سفر اخیر به هفت کشور آفریقایی را محدود می‌کند.
از ساعت 23:59 (به وقت محلی) روز شنبه، تمامی دارندگان گذرنامه بلند مدت و بازدیدکنندگان کوتاه مدت با سابقه سفر در 14 روز گذشته به بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، موزامبیک، نامیبیا، آفریقای جنوبی و زیمبابوه اجازه ورود نخواهند داشت. سنگاپور یا ترانزیت اینجا.
این محدودیت ها همچنین برای کسانی اعمال می شود که از قبل مجوز ورود به سنگاپور را دریافت کرده اند.
شهروندان سنگاپور و ساکنان دائمی که از این کشورها باز می گردند باید 10 روز اخطار اقامت در خانه را در یک مرکز اختصاصی ارائه کنند.
اخبار کانال: «اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر یک نوع بالقوه مسری‌تر از ویروس COVID-19، B.1.1.529، وجود دارد که ممکن است در بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، موزامبیک، نامیبیا، آفریقای جنوبی و زیمبابوه در گردش باشد. آسیا به نقل از وزارت بهداشت اعلام کرد.
دانشمندان در سراسر جهان هنوز در حال یافتن اطلاعات بیشتری در مورد نوع جدید ویروس هستند، مانند اینکه آیا این ویروس نسبت به نوع دلتا قابل انتقال تر است یا خیر، آیا احتمال بیشتری دارد که منجر به بیماری های شدید شود یا خیر، و اثربخشی واکسن های موجود علیه این نوع جدید. ”
وزارت بهداشت گفت در حالی که سنگاپور در حال حاضر هیچ موردی از این نوع ندارد، “ما باید اقدامات احتیاطی لازم را برای کاهش خطرات” گسترش آن در اینجا انجام دهیم.
آفریقای جنوبی قبلاً یک کشور رده دوم بود و مسافرانی که پس از ورود به سنگاپور در محل اقامت اعلام شده خود به مدت هفت روز در خانه اعلان می کردند. اکنون این کشور به عنوان یک کشور رده چهارم طبقه بندی شده است.
شش کشور دیگر جزو کشورهای رده IV هستند و مسافرانی که وارد می‌شوند با سابقه سفر اخیر به این کشورها در حال حاضر باید اخطار 10 روزه اقامت در خانه را در امکانات اختصاصی ارائه کنند.
سنگاپور کشورها را از رده I تا IV رتبه بندی می کند تا مشخص کند چه نوع محدودیت های سفر اعمال می شود.
محدودیت های جدید مرزی ابتدا به مدت چهار هفته اعمال می شود و وزارت بهداشت در صورت لزوم محدودیت ها را بررسی و تمدید خواهد کرد.
وزارت بهداشت گفت: “در حالی که این گونه پیشنهاد شده است که قابل انتقال تر باشد، در حال حاضر شواهد کافی برای تعیین اینکه آیا این نوع با هرگونه تغییر در شدت بیماری، پاسخ آنتی بادی یا اثربخشی واکسن مرتبط است یا خیر وجود ندارد. این جنبه ها در حال بررسی هستند.”
این کانال به نقل از این وزارتخانه گفت: «وزارت بهداشت داده‌ها را در صورت ظهور ارزیابی خواهد کرد و اقدامات مرزی ما را بر اساس آن بررسی خواهد کرد.»
در همین حال، سنگاپور 1275 مورد جدید ابتلا به کووید-19 را در روز پنجشنبه گزارش داد که از 2079 مورد در روز چهارشنبه و کمترین آمار روزانه از 21 سپتامبر کاهش یافته است.
وزارت بهداشت گفت که سه نفر بین 69 تا 74 سال بر اثر عوارض مرتبط با کووید-19 جان باختند.
آخرین مرگ و میر تعداد کل قربانیان در سنگاپور را به 681 نفر رساند.
عفونت های جدید شامل 1228 مورد در جامعه، 31 مورد در خوابگاه های کارگران مهاجر و 16 مورد وارداتی است.
تعداد کل مبتلایان در سنگاپور اکنون به 258785 نفر رسیده است.