سنگاپور می گوید 2 مسافر از آفریقای جنوبی آزمایش اولیه Omicron را مثبت اعلام کردند

سنگاپور: وزارت بهداشت اعلام کرد دو مسافر از آفریقای جنوبی پس از فرود در سنگاپور، آزمایش نوع Omicron کووید-19 “اولیه مثبت” را دریافت کردند.
وزارت بهداشت در روز پنجشنبه اعلام کرد دو مسافری که از آفریقای جنوبی با پرواز SQ479 خطوط هوایی سنگاپور (SIA) وارد سنگاپور شده‌اند، آزمایش نوع Omicron در روز چهارشنبه «اولیه مثبت» بوده است.
کانال نیوز آسیا به نقل از این وزارتخانه گزارش داد: «هر دو مورد پس از ورود به سنگاپور در 1 دسامبر جدا شدند و در جامعه تعاملی نداشتند.
وزارت بهداشت افزود: “در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر انتقال جامعه از این موارد وجود ندارد.” این دو مسافر که از ژوهانسبورگ وارد شده‌اند، در بخش‌های انزوا در مرکز ملی بیماری‌های عفونی (NCID) در حال بهبودی هستند.
هر دوی آنها کاملاً واکسینه شده اند و “علائم خفیف سرفه و گلو خاراندن” دارند.
یکی 44 ساله مقیم دائم سنگاپور است که از موزامبیک وارد این ایالت شهر شده و از ژوهانسبورگ عبور کرده است. وزارت بهداشت گفت که آزمایش قبل از عزیمت وی ​​در موزامبیک در 29 نوامبر برای کووید-19 منفی بود.
مورد دیگر یک زن 41 ساله سنگاپوری است که از آفریقای جنوبی وارد شده است. تست قبل از عزیمت او در ژوهانسبورگ در 29 نوامبر برای کووید-19 منفی بود.
MOH گفت: آنها پس از ورود به سنگاپور تحت آزمایش واکنش زنجیره‌ای پلیمراز (PCR) قرار گرفتند و بلافاصله در حالی که منتظر نتایج آزمایش بودند به یک مرکز اختصاصی برای اقامت در خانه منتقل شدند. پس از تایید عفونت کووید-19، آنها به NCID منتقل شدند.
وزارت بهداشت گفت: “نتایج آزمایش PCR آنها وجود شکست هدف ژن S را نشان داد که ممکن است با نوع Omicron مرتبط باشد. آزمایشگاه ملی بهداشت عمومی در حال انجام توالی یابی کل ژنوم برای تایید این نوع است.”
وزارت بهداشت گفت: ردیابی تماس ادامه دارد و همه 19 مسافر دیگر که در همان پرواز بودند تست کووید-19 منفی شده اند.
مسافران در بدو ورود قرنطینه شدند و اخطارهای اقامت در خانه خود را در مراکز تعیین شده ارائه می کنند. آنها همچنین “معرض یک رژیم آزمایشی” می شوند، از جمله آزمایش PCR هنگام ورود و آزمایش PCR اخطار خروج از خانه.
وزارت بهداشت اعلام کرد: سایر افراد نزدیک این افراد در صورت وجود در قرنطینه 10 روزه در مراکز تعیین شده قرار می گیرند و در ابتدا و پایان قرنطینه تحت آزمایش PCR قرار می گیرند.
تمام بیماران مشکوک یا تایید شده که مبتلا به واریانت Omicron هستند، برای جداسازی و مدیریت بالینی به NCID منتقل خواهند شد. آنها مجاز به ریکاوری خانگی نخواهند بود.
وزارت بهداشت گفت: “برای همه مهم است که به نقش خود ادامه دهند و برای کاهش شیوع کووید-19 هوشیار باشند.”
SIA به کانال نیوز آسیا گفت که به دلایل محرمانه قادر به افشای هیچ اطلاعاتی در مورد مسافران و خدمه نیست.
در این بیانیه آمده است که خلبانان و خدمه پرواز تحت آزمایش کووید-19 قرار گرفته اند و طبق راهنمایی مقامات در قرنطینه هستند.
در این بیانیه آمده است: «SIA به مقامات بهداشتی در تمام تلاش‌های لازم برای ردیابی تماس کمک خواهد کرد.
از ساعت 23:59 روز 27 نوامبر، همه دارندگان گذرنامه بلندمدت و بازدیدکنندگان کوتاه‌مدت با سابقه سفر در 14 روز گذشته به بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، موزامبیک، نامیبیا، آفریقای جنوبی و زیمبابوه اجازه ورود یا ترانزیت به این کشور را ندارند. سنگاپور.
در همین حال، سنگاپور روز پنجشنبه 1101 مورد جدید کووید-19 و 9 مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا را گزارش کرد.
وزارت بهداشت گفت که قربانیان بین 56 تا 99 سال دارای شرایط پزشکی زمینه ای مختلف بودند.
از میان موارد جدید، 1050 مورد ابتلا از جامعه (محلی)، 41 مورد از خوابگاه های کارگران مهاجر و 10 مورد ابتلا از خارج از کشور به اینجا بوده است.
تا روز پنجشنبه، سنگاپور از زمان شروع همه‌گیری، 2 میلیون و 67 هزار و 150 مورد ابتلا به کووید-19 و 735 مورد مرگ ناشی از کرونا را گزارش کرده است.