سهام قبل از بازار: آیا خرده فروشانی مانند Kohl باید خود را تجزیه کنند؟

انجین کپیتال، یکی از فعالان صندوق، در نامه ای به هیئت مدیره کهل که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: “بازار عمومی به شکل فعلی از Kohl قدردانی نمی کند.” هیچ بهانه ای برای هیئت مدیره برای چسبیدن به وضعیت موجود وجود ندارد.

شرکتی که 1 درصد از سهام را در اختیار دارد کهل (KSS)، می گوید یا باید تجارت آنلاین خود را به یک نهاد جداگانه تقسیم کند یا خریدار پیدا کند تا کل شرکت را خصوصی کند. سهام Kohl’s افزایش یافت و روز را بیش از 5٪ افزایش داد.
سرمایه موتور تنها کسی نیست که خواستار چنین تغییرات چشمگیری است. جانا پارتنرز، سرمایه گذار فعال، در ماه اکتبر گفت میسی (م) اگر واحد تجارت الکترونیکی خود را کنار بگذارد، می تواند قیمت سهام خود را دو برابر کند.
به گزارش رویترز، اسکات اوستفلد، مدیر پورتفولیوی Jana Partners، در اجلاس سرمایه‌گذاران فعال-پسیو 13D گفت: «Macy’s می‌تواند شاهد افزایش 100 درصدی قیمت سهام خود در صورت پیروی از کتاب بازی Saks باشد.

Saks Fifth Avenue در ماه مارس اعلام کرد که تجارت آنلاین خود را به عنوان یک شرکت مستقل که دقیقاً به عنوان “Saks” شناخته می شود، قطع خواهد کرد.

در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس در ماه گذشته، مارک متریک، مدیرعامل Saks گفت که این استراتژی کار می کند. Saks.com اکنون 1 میلیون بازدید روزانه دارد، از 500000 در سال 2019، و صحبت هایی وجود دارد که کسب و کار می تواند عمومی شود.

متریک توضیح داد: «از زمانی که Saks.com را در اواخر دهه 90 راه اندازی کردیم، یک شرکت «یا» بودیم. ما می‌توانیم در آنلاین یا در فروشگاه‌ها سرمایه‌گذاری کنیم. می‌توانیم موجودی را برای آنلاین یا فروشگاه‌ها بخریم. می‌توانیم روی بازاریابی آنلاین یا فروشگاه‌ها تمرکز کنیم. اکنون به یک شرکت «و» تبدیل شده‌ایم. می‌توانیم در آنلاین و خود سرمایه‌گذاری کنیم. فروشگاه های ما.”

لی اسپارکس، استاد مطالعات خرده‌فروشی در دانشگاه استرلینگ، گفت که درک اینکه چرا این یک گزینه وسوسه‌انگیز است، سخت نیست.

Engine Capital پیش‌بینی می‌کند که ارزش تجارت الکترونیک کوهل به عنوان یک شرکت مجزا 12.4 میلیارد دلار خواهد بود – بالاتر از کل ارزش بازار Kohl در حال حاضر – و می‌تواند به تنهایی سریع‌تر رشد کند. فروش دیجیتال حدود 40 درصد از درآمد Kohl را تشکیل می دهد.

اسپارکس به من گفت: «این بازار رشد است. “آنلاین بسیار مهم تر شده است.”

اما این دستور العمل مطمئنی برای موفقیت نیست. شرکت هایی مانند Macy’s و Kohl’s سخت تلاش کرده اند تا تجارت دیجیتال خود را با ردپای فیزیکی خود یکپارچه کنند. Kohl’s آمازون را در مکان‌های خود برمی‌گرداند، در حالی که Macy’s، که در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی یک بازار دیجیتال در سال آینده است که شامل اقلامی از فروشندگان شخص ثالث می‌شود، می‌خواهد سفارش‌های بیشتری را در فروشگاه‌ها انجام دهد.

اسپارکس گفت: این رویکرد ترکیبی برای تدارکات می تواند مفید باشد، در حالی که مشتریان ممکن است از انتخاب بیشتری لذت ببرند زیرا بین خرید و انجام مبادلات حضوری و آنلاین جابجا می شوند. او افزود که این «تار» می‌تواند تقسیم کسب‌وکارهای خرده‌فروشی قدیمی و جدید را دشوارتر کند.

به یاد داشته باشید: خرده فروشی تنها صنعتی نیست که تحت فشار برای ساده سازی است. جنرال الکتریک و جانسون و جانسون اخیراً اعلام کردند که بخش‌هایی از کسب‌وکار خود را جدا خواهند کرد، در حالی که یک سرمایه‌گذار فعال می‌خواهد شل تلاش‌های انرژی پاک خود را از تولید نفت و گاز قدیمی جدا کند.

اولین بازار BuzzFeed با ناامیدی به پایان رسید

روز دوشنبه، جونا پرتی، مدیر عامل BuzzFeed – در کنار افراد مشهور اینستاگرام “Dude with Sign” و افرادی که تابلوهای زرد بزرگ “OMG” و “win” را در دست دارند – زنگ افتتاح اولین BuzzFeed را به عنوان یک شرکت عمومی در نزدک به صدا در آورد. به طور همزمان، در مقر BuzzFeed در نیویورک، یک گربه آکروباتیک اجرا کرد.

کری فلین، همکار تجاری من در CNN، گزارش می دهد که این جشن BuzzFeed و تقطیر این بود که چگونه برند رسانه دیجیتال می خواهد دیده شود. اما شور و شوق اولیه به سرعت از بین رفت.

آخرین مورد: سهام BuzzFeed که از طریق ادغام با SPAC یا شرکت خرید با هدف ویژه وارد وال استریت شد، در ابتدا افزایش یافت اما روز را با 11 درصد کاهش در 8.56 دلار به پایان رساند. سهام در معاملات پیش از بازار در روز سه شنبه تقریباً 3 درصد افزایش یافت.

BuzzFeed از طریق این معامله 16 میلیون دلار جذب کرد. این پول کمتر از آن چیزی بود که در ابتدا پس از خروج برخی سرمایه گذاران از آن انتظار داشت.

پرتی گفت که این شرکت بر رشد آینده تمرکز دارد. BuzzFeed سال گذشته HuffPost را خرید و همچنین Complex Networks را که محصولات آن شامل فرنچایز محبوب “Hot Ones” است را نیز جذب می کند.

اما عرضه عمومی شک و تردید سرمایه‌گذاران را در مورد برندهای رسانه دیجیتال نشان می‌دهد، که برخی امیدوار بودند بتوانند از لحظه SPAC بهره ببرند.

این شرکت‌های «چک سفید» که پول جمع‌آوری می‌کنند و سپس به دنبال اهداف تصاحب می‌شوند، در 18 ماه گذشته به یک مد بزرگ در وال استریت تبدیل شده‌اند. با این حال، سرمایه گذاران می توانند هنگام اعلام معامله، سرمایه اولیه خود را جبران کنند. این چیزی است که در BuzzFeed اتفاق افتاد.

یک سرکوب در واشنگتن نیز کمی از بازار SPAC خارج شده است.
این می تواند برای سایر شرکت هایی که در نظر دارند مسیر مشابهی را انتخاب کنند، دردسر ایجاد کند. Vox Media همچنین در حال بررسی این است که آیا با ادغام با یک SPAC عمومی شود یا خیر.

رگولاتورها در حال بررسی قرارداد SPAC ترامپ هستند

با صحبت از عوارض SPAC، شرکت پوسته ای که بازگشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به وال استریت را تسهیل می کند، روز دوشنبه فاش کرد که تنظیم کننده های فدرال در حال بررسی این معامله هستند.

در ماه اکتبر، ترامپ یک سرمایه گذاری رسانه ای جدید را اعلام کرد که «در مقابل ظلم فناوری بزرگ ایستادگی می کند». آن نهاد جدید، به ریاست رئیس جمهور سابق، موافقت کرد که از طریق ادغام با دنیای دیجیتال SPAC، عمومی شود.

جزئیات، جزئیات: همکار تجاری من در CNN، مت ایگان گزارش داد که در یک پرونده روز دوشنبه، Digital World Acquisition Corp. گفت که در اوایل نوامبر یک درخواست اطلاعات و سند از کمیسیون بورس و اوراق بهادار دریافت کرده است. دنیای دیجیتال همچنین گفت که خود تنظیم کننده وال استریت، سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی، در حال بررسی معاملات قبل از اعلام معامله است.

سهام دنیای دیجیتال در روزهای پس از افشای این معامله تا 1657 درصد افزایش یافت. این شرکت تقریباً یک شبه به وضعیت سهام میم دست یافت، اگرچه اطلاعات کمی در مورد این سرمایه گذاری وجود دارد. پرونده‌ها نشان نمی‌دهند که این شرکت چقدر درآمد دارد، در صورت وجود.

اما تقریباً بلافاصله، این ترتیب مورد بررسی دقیق قرار گرفت. نیویورک تایمز در اواخر اکتبر گزارش داد که ترامپ مدت ها قبل از اینکه این شرکت سهامی عام شود و قبل از اینکه چنین مذاکراتی با سرمایه گذاران در میان گذاشته شود، بحث ادغام با Digital World را آغاز کرد. قراردادهای SPAC قرار نیست اینگونه عمل کنند.

یک قدم به عقب: تنظیم‌کننده‌های واشنگتن موضع سخت‌تری در مورد SPAC اتخاذ کرده‌اند و استدلال می‌کنند که استانداردهای افشای یکسانی ندارند و می‌توانند ضررهایی را برای سرمایه‌گذاران روزمره ناخواسته ایجاد کنند. لوایح برای تشدید قوانین در مورد SPAC در حال حاضر راه خود را در کنگره ایجاد می کند، در حالی که SEC قوانین حسابداری سخت گیرانه تری را اعمال می کند.

آیا عنصر ترامپ می‌تواند این تلاش‌ها را افزایش دهد – یا آنها را در سیاست غرق خواهد کرد؟

تا بعدی

منطقه خودکار (AZO) نتایج را قبل از باز شدن بازارهای ایالات متحده گزارش می دهد. دیو و باستر (بازی)، رفع کوک (SFIX) و برادران تلفن (عوارض) بعد از بسته شدن دنبال کنید
فردا میاد: سوپ کمپبل (CPB) و GameStop (GME) درآمد