سهام قبل از بازار: زیان GameStop در حال افزایش است. امسال هنوز بیش از 800 درصد افزایش یافته است

چه اتفاقی می افتد: خرده فروش بازی های ویدیویی پس از بسته شدن بازارهای ایالات متحده در روز چهارشنبه، درآمد ناامیدکننده ای را گزارش کرد. فروش رشد کرد، اما زیان سه ماهه شرکت افزایش یافت. همچنین فاش کرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در ماه اوت احضاریه ای را برای اسناد مربوط به تحقیقات در مورد معاملات سهام این شرکت صادر کرده است.

سهام GameStop در معاملات پیش از بازار در روز پنجشنبه 4.5 درصد کاهش یافت.

به حرکت یک روزه نگاه کنید، اگر فکر کنید که پدیده میم استوک که GameStop را به سمت استراتوسفر سوق داد ممکن است محو شده باشد، بخشیده خواهید شد. اما قابل توجه است که عجله ای برای ترک این شرکت وجود نداشته است.

اینجا را ببینید: سهام GameStop در روز چهارشنبه به قیمت 173.65 دلار بسته شد که نسبت به ابتدای سال 2021 822 درصد افزایش داشت.

تقریباً تمام این دستاوردها در سه ماهه اول سال بود، زمانی که GameStop توجه گسترده‌ای را به دلیل افزایش شهاب‌ساختی خود به خود جلب کرد و سرمایه‌گذاران روزمره را تشویق می‌کرد تا آن را به صندوق‌های تامینی که روی سقوط شرکت شرط‌بندی کرده بودند، انباشته کنند. (گزارش 44 صفحه ای از SEC که در اکتبر منتشر شد، تصویر پیچیده تری را ترسیم کرد.)

اما پس از رشد 908 درصدی بین ژانویه و مارس، سهام در سه ماهه دوم 13 درصد افزایش یافت. در سه ماهه سوم 18 درصد عقب نشینی کرد و از اکتبر 1 درصد دیگر کاهش یافت.

GameStop هنوز هم می تواند یک حباب باشد. اما تا الان ظاهر نشده است. نه واقعا.

پشت پرده: درآمدهای GameStop نشان می‌دهد که فراتر از هیاهوی تبلیغاتی، هنوز با تمام مشکلات یک شرکت خرده‌فروشی مواجه است که تلاش می‌کند به سمت تجارت الکترونیکی حرکت کند.

این شرکت مجبور شده است پول بیشتری را برای خرید محصولات خرج کند زیرا غرغرهای زنجیره تامین همچنان باعث سردرد می شود. GameStop این سه ماهه را با موجودی 1.1 میلیارد دلار به پایان رساند، در حالی که در مدت مشابه سال قبل 861 میلیون دلار بود.

در همین حال، همچنین در حال سرمایه‌گذاری در افزایش شبکه خود برای انجام سفارشات و راه‌اندازی یک عملیات مراقبت از مشتری در جنوب فلوریدا است.

متیو فورلونگ، مدیر عامل شرکت که در اوایل سال جاری به عنوان شغل اصلی شرکت انتخاب شد، گفت: تمرکز ما بر بلندمدت به این معنی است که ما به طور مداوم رشد و رهبری بازار را بر حاشیه های کوتاه مدت اولویت خواهیم داد. او قبلا در آمازون کار می کرد.

سرمایه گذاران در حال خرید این چشم انداز هستند – یا حداقل این ایده را خریداری می کنند که دیگران در هیئت مدیره باقی می مانند و دارایی های خود را حفظ می کنند.

این فضا را تماشا کنید: طبق داده‌های Refinitiv، سرمایه‌گذاران نهادی حدود 46 درصد از سهام GameStop را در اختیار دارند. باقی مانده متعلق به سرمایه گذاران روزمره است. هر دو در چگونگی انجام این کار در نهایت نقش دارند.

لحظه فرا رسیده است: اورگراند بدهی خود را نپرداخت

برای ماه ها، چین اورگراند (EGRNF) در لبه پرتگاه بوده است حالا صورت حسابش بالاخره سررسید شده است.

خبر فوری: طبق گزارش رتبه‌بندی فیچ، توسعه‌دهنده املاک درگیر بدهی خود را نکول کرده است.

لورا هی، همکار تجاری من در CNN، گزارش داد که آژانس رتبه‌بندی اعتباری روز پنجشنبه رتبه شرکت و شرکت‌های تابعه آن را به “نقص پیش‌فرض محدود” کاهش داد، به این معنی که شرکت در انجام تعهدات مالی خود کوتاهی کرده است.

رتبه‌بندی فیچ می‌گوید اورگراند بدهی خود را نپرداخت

فیچ اعلام کرد که کاهش رتبه نشان دهنده ناتوانی شرکت در پرداخت سود سررسید اوایل هفته جاری برای دو اوراق قرضه دلاری است. پرداخت ها یک ماه پیش بود و مهلت ها دوشنبه تمام شد.

فیچ اشاره کرد که اورگراند هیچ اطلاعیه ای در مورد پرداخت ها نداده و به درخواست های آژانس رتبه بندی نیز پاسخ نداده است. فیچ گفت: «بنابراین فرض می‌کنیم که آنها پولی دریافت نکرده‌اند.

کل بدهی اورگراند حدود 300 میلیارد دلار است و تحلیلگران مدتی است که نگران این هستند که آیا نکول می تواند بحران گسترده تری در بازار املاک چین ایجاد کند و به صاحبان خانه و سیستم مالی گسترده تر آسیب برساند. فدرال رزرو آمریکا ماه گذشته هشدار داد که مشکلات در بخش املاک و مستغلات چین می تواند به اقتصاد جهانی آسیب برساند.

یکی دیگر از آژانس‌های رتبه‌بندی اعتباری، S&P، در اوایل این هفته گفت که با بازپرداخت 3.5 میلیارد دلار اوراق قرضه دلاری آمریکا که در ماه‌های آینده موعد مقرر می‌شود، «به نظر می‌رسد نکول برای اورگراند اجتناب‌ناپذیر است».

بینش سرمایه گذار: سهام اورگراند قبلاً در انتظار انتشار این خبر سقوط کرده بود. آنها در سال 2021 88 درصد کاهش یافته اند و نزدیک به یک رکورد پایین معامله می شوند.

اما بازارهای جهانی، تا کنون، تا حد زیادی ثابت مانده اند. در اوایل سال جاری، برخی از سرمایه گذاران نگران این بودند که سقوط اورگراند می تواند لحظه ای لمن را آغاز کند. پیامدهای ناشی از سقوط بانک سرمایه گذاری در سال 2008 در سراسر سیستم مالی طنین انداز شد.

با این حال، در حال حاضر، نگرانی در مورد اورگراند همچنان مهار شده است.

بازگشت به دفتر دوباره به تعویق افتاد

روسا ناامید هستند تا کارمندان خود را به دفتر بازگردانند. به نظر نمی رسد که به این زودی ها اتفاق بیفتد.

این فقط در: بلند کردن (بلند کردن) به کارمندان خود یک سال دیگر فرصت می دهد تا از راه دور کار کنند، گامی چشمگیر در میان مشاغل بزرگ که همچنان شروع مجدد رسمی خود را به تاخیر می اندازند.

شرکت اشتراک‌گذاری سواری روز چهارشنبه گفت که کارکنانش را تا سال 2023 ملزم نمی‌کند به دفتر بازگردند. Lyft در بیانیه خود به نگرانی‌ها در مورد نوع ویروس کرونا Omicron اشاره نکرد، در عوض به “انعطاف پذیری” مورد نظر کارمندان خود اشاره کرد.

شرکت های دیگر، مانند آب کم عمق (اف)، به صراحت به نگرانی های Covid-19 اشاره می کنند. روز دوشنبه، این خودروساز به دلیل نگرانی های جدید کووید-19، تاریخ بازگشت به دفتر خود را به ماه مارس موکول کرد. واشنگتن پست گزارش می دهد که گوگل و اوبر تاریخ بازگشت خود به دفتر را برای مدت نامعلومی به تعویق انداخته اند.
یک قدم به عقب: کار مداوم از راه دور عواقبی برای اقتصاد دارد زیرا بسیاری از مردم همچنان قهوه درست می کنند و ناهار می خورند. اما مهم است که سرفصل ها را در متن نگه دارید.

بر اساس داده های اداره آمار کار، در ماه نوامبر، تعداد کارمندان آمریکایی که به دلیل همه گیری همه گیر هنوز از راه دور کار می کردند، کمی بیش از 11 درصد بود.

تا بعدی

غذاهای هورمل (HRL) نتایج را قبل از باز شدن بازارهای ایالات متحده گزارش می دهد. برندهای آمریکایی در فضای باز (AOBC)، Broadcom (AVGO)، جویدنی (همه)، کاستکو (هزینه)، لولولمون (LULU) و اوراکل (ORCL) بعد از بسته شدن دنبال کنید

همچنین امروز: مطالبات اولیه بیکاری ایالات متحده برای هفته گذشته در ساعت 8:30 صبح به وقت شرقی ارسال شد.

فردا: آخرین نگاه به تورم قیمت مصرف کننده در ایالات متحده، که در اکتبر به بالاترین سطح خود در سه دهه گذشته رسید.