سهام قبل از بازار: سهام فناوری در حال حرکت به سمت اصلاح هستند

Nasdaq Composite که از نظر فناوری سنگین است، تقریباً 10 درصد از بالاترین رکوردی که در اواسط نوامبر ثبت کرده بود، کاهش یافته است. این بدان معناست که شاخص با یک اصلاح معاشقه می کند.

کریس بوچمپ، تحلیلگر ارشد بازار IG به من گفت: “شما یک شفاف سازی بزرگ داشتید.”

با واکنش وال استریت به بالاترین قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده در تقریباً چهار دهه، کل بخش فناوری ضربه سختی خورده است.

بازده اوراق قرضه دولتی، که برعکس قیمت ها حرکت می کند، با پیش بینی مداخله قوی تر از سوی فدرال رزرو، که در شرف افزایش نرخ های بهره پس از یک دوره طولانی پول آسان است، به شدت افزایش یافته است. این باعث می شود دارایی های پرریسک تر با ارزش گذاری های غنی کمتر جذاب به نظر برسند.

صندوق قابل معامله در بورس نوآوری ARK که دارایی های برتر آن شامل تسلا (TSLA)، سال (سال)، Teladoc Health (TDOC)، بزرگنمایی ویدیو (ZM) و کوین بیس، از زمان اوج گیری نزدک بیش از 30 درصد از دست داده است.
شرکت های فناوری بزرگتر با پول نقد بیشتر نسبت به افزایش نرخ بهره حساسیت کمتری دارند. اما از آنجایی که سرمایه گذاران دارایی های خود را در کل بخش کاهش می دهند، از آنها در امان نمانده اند. سیب (AAPL) و آمازون (AMZN) این در حالی است که مالک فیس بوک تا کنون بیش از 4 درصد کمتر از این سال است متا (FB) 5 درصد کاهش یافته است و Google والد الفبا (GOOGL) 6 درصد تخفیف دارد.

آیا این یک نقطه عطف با ورود اقتصاد همه گیر به دوره جدیدی است؟ از سال 2020، شرکت‌های فناوری دستاوردهای بزرگی در بازار ایجاد کرده‌اند، نفوذ خود را افزایش داده و بازده قابل‌توجهی را برای سهامداران ایجاد کرده‌اند.

به گفته تحلیلگران نه کاملا. آنها این کاهش را به‌عنوان یک تعدیل کوتاه‌مدت می‌دانند تا شروع یک دوره ضعف طولانی‌تر.

مارک هفله، مدیر ارشد سرمایه گذاری در مدیریت ثروت جهانی UBS، چهارشنبه گفت: “ما برای افزایش نوسانات آماده شده ایم زیرا بازارها سیگنال های فدرال رزرو را هضم می کنند که انقباضات زودتر و سریعتر از آنچه قبلاً انتظار می رفت رخ خواهد داد.” اما در حالی که ما معتقدیم فدرال رزرو احتمالاً در ماه مارس، با سه افزایش در سال 2022، نرخ بهره را افزایش خواهد داد، این نباید رشد اقتصادی یا افزایش ارزش سهام را از مسیر خود خارج کند.

Beauchamp گفت که جهش برای سهام فناوری محتمل است، اما احتمالاً نه قبل از جلسه هفته آینده فدرال رزرو. سرمایه گذاران همچنین منتظر نتایج بزرگترین بازیگران صنعت برای سه ماه پایانی سال 2021 هستند.

«سرمایه‌گذاران نسبت به مدت‌های طولانی در روحیه‌ای خواستارتر هستند [with] سود،» وی با اشاره به اینکه سهام از جی پی مورگان چیس (JPM) و گلدمن ساکس (جی اس) هر دو این هفته پس از انتشار درآمدشان کاهش یافتند.

این بدان معناست که کسانی که می‌خواهند سهام فناوری را با قیمت ارزان‌تری خریداری کنند، ممکن است کمی بیشتر منتظر بمانند تا آنها را پشتیبان بگیرند. Beauchamp مطمئن است که آن لحظه فرا می رسد – این فقط یک سوال است که چه زمانی است.

مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد را به قیمت نزدیک به 70 میلیارد دلار خریداری کرد

مایکروسافت (MSFT) به طور چشمگیری تمرکز خود را بر روی بازی افزایش می دهد زیرا دومین شرکت بزرگ سهامی عام جهان به آینده می نگرد.
آخرین: روز سه شنبه، مایکروسافت برنامه های خود را برای خرید اعلام کرد اکتیویژن بلیزارد (ATVI) در یک معامله پرفروش به ارزش 68.7 میلیارد دلار، یکی از بزرگترین معامله های صنعت فناوری تا کنون. در صورت بسته شدن این قرارداد، مایکروسافت می‌گوید که پس از Tencent و Sony به سومین شرکت بزرگ بازی تبدیل خواهد شد.
معامله اکتیویژن بلیزارد مایکروسافت

این توافق همچنان نیازمند تایید سهامداران و قانونگذاران Activision Blizzard است که ممکن است شک داشته باشند.

استراتژی: مایکروسافت در سال‌های اخیر تمرکز خود را بر روی بازی‌ها افزایش داده است، به‌ویژه که این همه‌گیری به این معنی است که افراد بیشتری در خانه می‌مانند و از سیستم‌های بازی استفاده می‌کنند. یک سال پیش، درآمد بازی های آن برای اولین بار با تقاضای زیاد برای کنسول های ایکس باکس، از 5 میلیارد دلار گذشت.

Activision مالک فرنچایزهای محبوبی از جمله Call of Duty، World of Warcraft و Candy Crush است. بازی های آن ماهانه 400 میلیون بازیکن فعال دارد. مایکروسافت همچنین استودیوهای بازی جهانی Activision و نزدیک به 10000 کارمند آن را خریداری خواهد کرد.

اما این معامله بدون بحث نیست. سهام اکتیویژن پس از طرح شکایت ایالت کالیفرنیا علیه این شرکت در تابستان گذشته کاهش یافته است، به این دلیل که فرهنگ کاری «پسر فرت» کارمندان زن را در معرض تبعیض، آزار جنسی و دستمزد نابرابر قرار داده است.

فیل اسپنسر، مدیر بازی‌های مایکروسافت، روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: “ما معتقدیم که موفقیت خلاقانه و خودمختاری همراه با احترام و احترام با هر فردی است. ما همه تیم‌ها و همه رهبران را به این تعهد متعهد می‌دانیم.” ما مشتاقانه منتظر گسترش فرهنگ مشارکت فعالانه خود به تیم های بزرگ در سراسر Activision Blizzard هستیم.

در روز سه‌شنبه، سهام اکتیویژن 26 درصد افزایش یافت، در حالی که مایکروسافت بیش از 2 درصد کاهش در بحبوحه فروش گسترده‌تر سهام فناوری بسته شد.

این فضا را تماشا کنید: سهام سونی روز چهارشنبه به شدت سقوط کرد زیرا سرمایه گذاران چشم انداز رقابتی جدید را ارزیابی کردند. سازنده ژاپنی کنسول پلی استیشن در توکیو نزدیک به 13 درصد افت کرد که بدترین عملکرد یک روزه آن از سال 2008 است.

چرا قیمت آب پرتقال جهش کرده است

پرتقال ها با مشکل مواجه شده اند و بازار به آن توجه می کند.

قراردادهای آتی آب پرتقال منجمد در طول همه گیری بیش از 50 درصد افزایش یافته است، زیرا بیماری و آب و هوای بد عرضه را در لحظه افزایش تقاضا محدود کرده است. دانیل وینر-برونر، همکار تجاری من در CNN گزارش می دهد که هفته گذشته، آنها به بالاترین حد در دو سال اخیر رسیدند.

Shawn Hackett، رئیس مشاوران مالی Hackett که متخصص در کالاهای کشاورزی است، گفت: «شما عدم تطابق عرضه و تقاضای کلاسیک خود را دارید. به همین دلیل، مصرف کنندگان باید انتظار “قیمت های بسیار بالاتر در سوپرمارکت” را داشته باشند.

هفته گذشته، دولت ایالات متحده اعلام کرد که انتظار دارد فلوریدا امسال 44.5 میلیون جعبه پرتقال تولید کند زیرا به مبارزه با بیماری موسوم به “سبز شدن مرکبات” ادامه می دهد، که منجر به کوچکتر شدن پرتقال و میوه کمتر در هر درخت می شود. این کمترین برداشت از فصل 1944 تا 1945 خواهد بود. اثرات خشکسالی برزیل در سال گذشته نیز همچنان از طریق سیستم تغذیه می شود.

در رادار: افزایش پیش‌بینی‌شده قیمت‌های آب پرتقال زمانی اتفاق می‌افتد که مصرف‌کنندگان تورم گسترده‌ای را هضم می‌کنند، به‌ویژه برای مواد غذایی. در طول سال گذشته، هزینه مواد غذایی مصرف شده در خانه در ایالات متحده 6.5٪ افزایش یافته است.

تا بعدی

بانک آمریکا (BAC)، مورگان استنلی (خانم)، پراکتر اند گمبل (PG)، خیابان ایالتی، بانکورپ ایالات متحده و UnitedHealth (UNH) نتایج را قبل از باز شدن بازارهای ایالات متحده گزارش دهید. الکوآ (AA) و یونایتد ایرلاینز (UAL) بعد از بسته شدن دنبال کنید

همچنین امروز: شروع مسکن ایالات متحده و مجوزهای ساختمانی برای پست دسامبر در ساعت 8:30 صبح به وقت شرقی.

فردا: درآمد از خطوط هوایی آمریکا (AAL) و نتفلیکس (NFLX).