سهام قبل از بازار: قیمت نفت بالاخره در حال کاهش است. از چین و جو بایدن تشکر کنید

چه اتفاقی می‌افتد: معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت، معیار قیمت‌های نفت در ایالات متحده، و آتی برنت، معیار جهانی، اکنون در پایین‌ترین سطح خود در شش هفته گذشته معامله می‌شوند، زیرا سیگنال‌هایی مبنی بر اینکه محدودیت‌های عرضه می‌تواند به زودی کاهش یابد.

در ایالات متحده، قیمت ها در روز چهارشنبه پس از افزایش ذخایر نفت در یک مرکز کلیدی در کوشینگ، اوکلاهما برای اولین بار در هفته ها به شدت کاهش یافت.

اما بیورنار تونهاوگن، رئیس بازارهای نفت در شرکت مشاوره ریستاد انرژی، به من گفت که بزرگترین عامل محرک قیمت‌ها در حال حاضر، انتشار انتظاری ذخایر استراتژیک از ایالات متحده و چین است.

به گفته کاخ سفید، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، در جریان نشست مجازی خود در این هفته درباره «اهمیت اتخاذ تدابیری برای رسیدگی به منابع انرژی جهانی» گفتگو کردند. این موضوع باعث شد تا صحبت‌هایی درباره اقدام هماهنگی که توسط کاخ سفید برای عرضه میلیون‌ها بشکه نفت به بازار آغاز شد، به راه انداخت.

پنج شنبه نشانه هایی به همراه داشت که چین در حال اقدام است. رویترز گزارش داد که اداره ذخیره دولتی این کشور گفت که در حال کار بر روی انتشار است، اگرچه جزئیات دقیق همچنان مبهم است.

سخنگوی اداره ملی غذا و ذخایر استراتژیک چین روز جمعه به سی‌ان‌ان گفت که «در حال حاضر کارهای مربوط به آزادسازی نفت خام را پیش می‌برد»، اما از اظهار نظر در مورد اینکه آیا این اقدام در پاسخ به درخواست ایالات متحده برای همکاری با یکدیگر است یا خیر، خودداری کرد. با بحران عرضه مقابله کنید

تونهاوگن گفت بر اساس تغییرات قیمت فعلی، سرمایه گذاران انتظار دارند که بین 20 تا 30 میلیون بشکه در ماه آینده آنلاین شود. این می تواند از سوی ایالات متحده و چین با هم باشد، یا از طریق اقدامات گسترده تر هماهنگ شده توسط آژانس بین المللی انرژی.

وی با این حال تاکید کرد که آزادسازی ذخایر استراتژیک برای مدت طولانی تصویر کلی را تغییر نخواهد داد.

“[Releasing] تونهاوگن گفت: ذخایر استراتژیک مشابه تولید مداوم بیشتر نفت آنلاین نیست.

اما ممکن است تسکین پایدارتری در راه باشد. آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی در هفته جاری اعلام کرد که انتظار دارد با افزایش دوباره برخی تولیدات در ایالات متحده، عرضه جهانی نفت 1.5 میلیون بشکه در روز طی ماه‌های نوامبر و دسامبر افزایش یابد.

این آژانس مستقر در پاریس گفت: “بازار جهانی نفت با توجه به همه معیارها تنگ است، اما یک مهلت از افزایش قیمت ممکن است در افق باشد.”

اوپک همچنین به طور پیوسته تولید خود را افزایش می دهد، اما سوالاتی در مورد اینکه آیا افزایش عرضه برای پاسخگویی به افزایش تقاضا برای سوخت کافی است یا خیر وجود دارد.

این فضا را تماشا کنید: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، که از افزایش قیمت‌های بنزین به شدت گرم می‌شود، روز چهارشنبه از کمیسیون تجارت فدرال خواست تا “فورا” بررسی کند که آیا فعالیت غیرقانونی شرکت‌های نفت و گاز به این مشکل کمک می‌کند یا خیر.
مؤسسه نفت آمریکا این فشار را به شدت مورد انتقاد قرار داد و درخواست خود را از دولت فدرال برای تشویق تولید نفت و گاز داخلی حتی در حالی که تلاش می‌کند با بحران آب‌وهوایی مبارزه کند، تجدید کرد.

این گروه در بیانیه ای گفت: «این یک حواس پرتی از تغییر اساسی است که در حال وقوع است و تصمیمات نادرست دولت که این وضعیت چالش برانگیز را تشدید می کند».

Paytm تحت حمایت وارن بافت در اولین معاملات تجاری دچار مشکل شد

یکی از پرطرفدارترین شرکت‌هایی که شروع به معامله در بازار سهام هند کرده است، شروع سختی دارد.

این فقط در: سهام Paytm در روز پنجشنبه در بمبئی راه اندازی شد. سهام این استارت آپ با قیمت 26 دلار، کمتر از قیمت پیشنهادی، وارد بازار شد. آنها بیش از 27 درصد سقوط کردند و ارزش بازاری کمتر از 14 میلیارد دلار به شرکت داد.

دیکشا مادوک، همکار تجاری من در CNN گزارش می دهد که اولین نمایش ضعیف نشان دهنده ترس تحلیلگران از شرکت پرداخت دیجیتال است. علیرغم هجوم، سال گذشته صدها میلیون دلار از دست داد و به نظر می رسد هنوز آمادگی کسب سود را ندارد. همچنین در مقابل رقابت برخی از بزرگترین شرکت های فناوری در جهان است.

عرضه اولیه عمومی آن هنوز نقطه عطفی است. این شرکت پرداخت های دیجیتال 2.5 میلیارد دلار در IPO خود جمع آوری کرد که بزرگترین رقمی است که تا به حال در کشور با ارز محلی اندازه گیری می شود.

Paytm با حمایت سرمایه‌گذارانی مانند وارن بافت، ماسایوشی سان و علی‌بابا یکی از بهترین استارت‌آپ‌های هندی است که سرمایه‌گذاری شده است.

این شرکت پنج سال پیش زمانی شروع به کار کرد که نخست وزیر نارندرا مودی دو مورد از بزرگترین اسکناس های کشور را ممنوع کرد. این اقدام به شدت برای اقتصاد هند مخرب بود، اما به Paytm کمک کرد تا با نرخ انفجاری رشد کند: این شرکت ظرف یک ماه 10 میلیون کاربر جدید امضا کرد.

Paytm اکنون 337 میلیون مصرف کننده ثبت شده و 22 میلیون تاجر دارد. با این حال میدان شلوغ می شود. فیس بوک و گوگل نیز خواهان بخشی از بازار بزرگ هستند و سیستم های پرداخت موبایلی خود را در این کشور راه اندازی کرده اند.

متاوره بزرگتر از فیسبوک است

فیس بوک (FB) (اهم، متا پلتفرم) تنها شرکتی نیست که قصد دارد از متاورس پول نقد کند.
آخرین: سهام از Nvidia (NVDA)شرکت پیشرو در صنعت پردازنده‌های گرافیکی و تراشه‌های هوش مصنوعی، در معاملات پیش از بازار در روز پنج‌شنبه، پس از گزارش رکورد درآمد و پیش‌بینی درآمدهای بهتر از حد انتظار برای سه ماهه آینده، 9 درصد افزایش یافت.

انویدیا اخیراً از راه اندازی رسمی NVIDIA Omniverse، پلتفرمی برای شبیه سازی و طراحی دنیای مجازی خبر داده است. این شرکت گفته است که امیدوار است بتواند از 40 میلیون طراح سه بعدی در بازار جهانی استفاده کند.

جنسن هوانگ، مدیرعامل این شرکت گفت: “این فقط نوک کوه یخ آینده است.”

چیپ ساز کوالکام (QCOM) همچنین می‌خواهد در این اقدام شرکت کند، و به سرمایه‌گذاران می‌گوید که قصد دارد “بلیتی به سوی متاورس” باشد. پل آر. لامونیکا، همکار تجاری من در سی ان ان، خاطرنشان کرده است که شرکت ها از مالک پلی بوی گرفته تا گروه موسیقی وارنر و غول رسانه ای دیزنی، همگی در چند هفته گذشته در مورد متاورس در تماس های درآمدی صحبت کردند.

سپس پلتفرم بازی Roblox وجود دارد که به کاربران امکان می دهد آواتارهای خود را تولید کنند و بازی های ایجاد شده توسط بازیکنان دیگر را انجام دهند. از زمان عرضه در بورس نیویورک در اوایل سال جاری، سهام تقریباً 160 درصد افزایش یافته است.

تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز، به CNN در سئول گفت که متاورس توسط یک شرکت ساخته نخواهد شد. سوینی گفت: “این توسط میلیون ها توسعه دهنده ایجاد خواهد شد که هر کدام بخشی از آن را می سازند.”

یک قدم به عقب: فیس‌بوک وقتی نام شرکت خود را به Meta Platforms تغییر داد و تمرکز خود را بر روی واقعیت افزوده و دنیای مجازی متمرکز کرد، سروصدا کرد. اما اگر چشم انداز آن از آینده روشن شود، در کسب سود تنها نخواهد بود.

تا بعدی

علی بابا (بابا)، JD.com (JD)، کهل (KSS)، میسی (م) و Petco نتایج را قبل از باز شدن بازارهای ایالات متحده گزارش می دهند. فروشگاه های راس (احساس، مفهوم) و ویلیامز-سونوما (WSM) بعد از بسته شدن دنبال کنید

همچنین امروز: مطالبات اولیه بیکاری ایالات متحده برای هفته گذشته در ساعت 8:30 صبح به وقت شرقی ارسال شد.

فردا میاد: قفسه پا (FL) درآمد هفته بزرگ خرده فروشی را به پایان می رساند.