سه کشته و 14 محبوس در انفجار یک غذاخوری در چین

پکن: در پی ریزش ساختمانی به دلیل نشت گاز مشکوک در یک دفتر منطقه ای در جنوب غربی چین در روز جمعه، حداقل سه نفر کشته و 14 نفر دیگر در آوار محبوس شدند.
این انفجار در دفتر فرعی منطقه وولنگ در شهرداری چونگ کینگ روی داد و 27 نفر را گرفتار کرد.
شبکه دولتی CGTN-TV به نقل از تیم واکنش اضطراری در محل گفت که سیزده نفر از آوار بیرون کشیده شده اند که سه نفر از آنها در جریان تلاش های نجات جان خود را از دست دادند.
اداره تبلیغات شهرداری اعلام کرد: این حادثه ساعت 12:10 بعد از ظهر به وقت محلی به دلیل نشت گاز مشکوک رخ داد که باعث انفجار و فروریختن ساختمان سفره خانه شد.
خبرگزاری دولتی شین هوا گزارش داد که امدادگران به دنبال 14 نفر دیگر مدفون شده در آوار هستند.
به گفته شاهدان، مردم در حال صرف ناهار در غذاخوری بودند که انفجار رخ داد. تعدادی مجروح شدند که به سرعت به بیمارستان منتقل شدند. شین هوا گزارش داد که عملیات نجات در حال انجام است.
وزارت مدیریت اضطراری چین چندین کارشناس را برای هدایت تلاش‌های نجات اعزام کرده است.
وزیر مدیریت اضطراری هوانگ مینگ خواستار تلاش برای بررسی فوری وضعیت، یافتن تعداد دقیق قربانیان گرفتار شده، تعیین علت حادثه و جلوگیری از تکرار چنین حوادث ناگواری شده است.
بیش از 150 آتش نشان و امدادگر حرفه ای و همچنین گروهی از سگ های نجات در حال رقابت با زمان برای جستجوی افراد گرفتار شده هستند.
چین در ماه‌های اخیر شاهد انفجارهایی در رستوران‌ها بوده که منجر به کشته و زخمی شدن بسیاری از مردم شده است که علت اصلی آن نشت گاز است.