سوچی: دادگاه حکومت میانمار حکم سوچی را به تعویق انداخت

یانگون: یک منبع آگاه گفت که دادگاه حکومت میانمار روز دوشنبه صدور حکم دادگاه آنگ سان سوچی را به دلیل واردات غیرقانونی و داشتن دستگاه های واکی تاکی به تعویق انداخت.
این برنده جایزه نوبل از زمانی که ژنرال ها در 1 فوریه علیه دولت او کودتا کردند و به دوره کوتاه دموکراسی این کشور آسیای جنوب شرقی پایان داد، بازداشت شده است.
به گفته یک گروه نظارت محلی، تظاهرات سراسری علیه کودتا با سرکوب خونین مواجه شده است و بیش از 1300 نفر کشته و بیش از 11000 نفر دستگیر شده اند.
سوچی، 76 ساله، قرار بود حکم را به اتهاماتی که به طور غیرقانونی وارد کرده و دارای واکی تاکی بوده است بشنود — آخرین مورد در فهرستی از احکام دادگاه حکومت نظامی که می تواند او را تا پایان عمر در زندان ببیند.
اما یک منبع آگاه به خبرگزاری فرانسه گفت که قاضی بدون هیچ توضیحی رسیدگی به پرونده را تا 27 دسامبر به تعویق انداخت.
اوایل این ماه، او به دلیل تحریک علیه ارتش و نقض محدودیت‌های کووید به چهار سال زندان محکوم شد، حکمی که به طور گسترده توسط جامعه بین‌المللی محکوم شد.
مین آنگ هلائینگ، رئیس حکومت نظامی، مدتی بعد مدت محکومیت خود را به دو سال کاهش داد و گفت که دوران محکومیت خود را در حبس خانگی در نایپیداو پایتخت سپری خواهد کرد.
سوچی در صورت محکوم شدن به اتهامات واکی تاکی که از ساعات اولیه کودتا، زمانی که سربازان و پلیس به خانه او یورش بردند و ظاهراً او را در اختیار داشت تجهیزات قاچاق پیدا کردند، با سه سال زندان روبرو می شد.
به گفته یک منبع آگاه، در بازجویی متقابل، اعضای حزب حمله اعتراف کردند که برای این حمله حکم بازرسی نداشتند.
سوچی همچنین به چندین فقره فساد – که مجازات هر کدام 15 سال زندان است – و نقض قانون اسرار رسمی متهم است.
خبرنگاران از حضور در جلسات دادگاه ویژه در نایپیداو منع شده اند و وکلای او اخیرا از صحبت با رسانه ها منع شده اند.
دوران طولانی حبس خانگی سوچی تحت حکومت نظامی قبلی، در عمارت دوران استعمار خانواده‌اش در یانگون سپری شد، جایی که او در مقابل هزاران نفری که در طرف دیگر حصار باغش جمع شده بودند ظاهر می‌شد.
رژیم مین آنگ هلائینگ او را در مکانی نامعلوم در پایتخت محبوس کرده است و ارتباط او با دنیای خارج محدود به جلسات کوتاه پیش از محاکمه با وکلایش است.
حکومت نظامی همچنین تهدید کرده است که اتحادیه ملی برای دموکراسی خود را منحل خواهد کرد و به تقلب ادعایی در انتخابات سال 2020 اشاره کرد که ناظران بین المللی گفتند تا حد زیادی آزاد و منصفانه بوده است.
وزیر اطلاعات در اوایل ماه جاری در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که یک کمیسیون انتخاباتی منصوب شده توسط حکومت نظامی که در مورد ادعاهای تقلب در طول رای‌گیری تحقیق می‌کند، قرار است یافته‌های خود را در اوایل سال 2022 گزارش کند.
در هفته های اخیر، سایر اعضای ارشد NLD محکومیت های طولانی دریافت کرده اند.
یک وزیر ارشد سابق به 75 سال حبس و یکی از دستیاران نزدیک سوچی به 20 سال زندان محکوم شد.