سیاتل: کشما ساوانت سوسیالیست با رای فراخوان در سیاتل مواجه شد

سیاتل: یکی از اعضای جنجالی شورای شهر سیاتل – کشما ساوانت سوسیالیست تندرو – روز سه شنبه، یک ماه پس از آنکه رای دهندگان نامزدهای میانه رو را به ترقی خواهان در انتخابات عمومی برگزیدند، با یک انتخابات فراخوان مواجه می شود.
این فراخوان به عنوان آزمونی بیشتر برای اینکه آیا جناح چپ در یکی از لیبرال ترین شهرهای آمریکا در حال عقب نشینی است یا خیر تلقی می شود. نامزدهای دوستدار کسب و کار در ماه نوامبر یک کرسی شورا و دفتر شهردار را به دست آوردند.
ساوانت، 48 ساله، مهاجر هندی و استاد اقتصاد، با سابقه ترین عضو شورا است.
او از زمانی که در سال 2012 فعالیت سیاسی خود را تحت عنوان حزب آلترناتیو سوسیالیست آغاز کرد، زمانی که نامزدی ناموفق برای نمایندگی ایالتی کرد، تأثیر زیادی بر لحن و جهت گیری سیاست سیاتل داشته است.
ساوانت در سال بعد به عضویت شورای شهر انتخاب شد و تهدید او مبنی بر اجرای یک طرح ابتکاری رای دهندگان برای حداقل دستمزد فوری 15 دلار با فشار بر رهبران مشاغل و اد موری شهردار آن زمان برای رسیدن به توافقی برای افزایش دستمزد به 15 دلار نسبت داده شد. چند سال. سیاتل اولین شهر بزرگ ایالات متحده بود که چنین اقدامی را اتخاذ کرد.
اما منتقدان گفته‌اند که او بیشتر لفاظی می‌کند تا ماهیت و این که شیطنت‌های وقیحانه او با حکمرانی خوب ناسازگار است.
هنری بریجر دوم تلاش برای به یاد آوردن ساوانت را رهبری می کند.
بریجر گفت: «او به معنای واقعی کلمه افرادی را که با او موافق نیستند به باد انتقاد می‌گیرد. اگر با ایدئولوژی او همگام نباشید، دشمن می شوید.
نحوه برخورد شهر با بی خانمانی، اصلاحات پلیس، مالیات و سایر مسائل مبرم در خطر است.
ساوانت برای کنترل اجاره بها، کاهش بودجه پلیس و افزایش مالیات بر افراد پردرآمد مانند آمازون برای پرداخت هزینه مسکن، مدارس و خدمات اجتماعی مقرون به صرفه تلاش کرده است.
اما سیاتل و سایر شهرها بر اساس قوانین ایالتی از اتخاذ کنترل اجاره منع شده اند.
و ماه گذشته، یک دادگاه تجدیدنظر فدرال حکم داد که دو افسر پلیس سیاتل می توانند از ساوانت به دلیل افترا شکایت کنند، زیرا او ادعا کرد تیراندازی مرگباری که در آن شرکت داشته اند “قتلی آشکار” بوده است.
سوال فراخوانی در برگه رای به یک تخلف جزئی در امور مالی مبارزات انتخاباتی اشاره می کند که ساوانت به آن اذعان کرد و برای آن جریمه پرداخت کرد، و رهبری ادعایی او در راهپیمایی اعتراضی به سمت خانه شهردار جنی دورکان، حتی اگر آدرس دورکان توسط یک محرمانه دولتی محافظت شود. قانون به دلیل کار قبلی او به عنوان دادستان فدرال.
سوال فراخوانی همچنین به تصمیم او برای اجازه دادن به جمعیت معترض به داخل تالار شهر در حالی که به دلیل همه گیری همه گیر بسته بود اشاره می کند.
بریجر اصرار داشت که انگیزه او از راه اندازی کمپین فراخوان این بود که ساوانت را پاسخگو بداند و این ربطی به سیاست او ندارد.
اما برای حامیان ساوانت، این اتهامات بهانه‌ای است برای تلاش‌های شرکت‌های بزرگ، توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندان به املاک تجاری برای انجام آنچه در سال 2019 نتوانستند انجام دهند – زمانی که آمازون یک فشار دیرهنگام و میلیون دلاری برای شکست دادن او و سایر مترقی‌ها انجام داد. نامزدها نتیجه معکوس دادند
ساوانت با حدود 4 درصد دوباره انتخاب شد.
ساوانت رهبری راهپیمایی را به سمت خانه دورکان انکار می کند، اگرچه او در آن شرکت کرده است.
او از تصمیم خود برای اجازه دادن به تظاهرکنندگان در داخل ساختمان شهرداری پس از قتل جورج فلوید توسط پلیس مینیاپولیس دفاع کرده است. او گفت که معترضان فقط یک ساعت در آنجا بودند و برای آنها مهم است که در تالارهای قدرت دیده شوند.
برایان کولوریس، سخنگوی کمپین همبستگی کشما، تلاش برای یادآوری ساوانت را بخشی از واکنش ملی علیه جنبش زندگی سیاه پوستان مهم خواند.
کولوریس گفت: «از ماهیت اتهامات و از زمانی که این انتخابات اتفاق می افتد، شروع به خراشیدن سطح این موضوع می کند که چرا این فراخوانی جناح راست است.
دو گروه حامی این فراخوان – Recall Sawant و A Better Seattle – در مجموع نزدیک به 1 میلیون دلار جمع آوری کرده اند، همانطور که Kshama Solidarity نیز جمع آوری کرده است.