سیل در شمال اسپانیا عامل مرگ 2 نفر و از دست دادن محصولات است

مادرید: بیش از 50 نفر روز دوشنبه از مناطقی در شمال اسپانیا که در پی بارش باران و برف شدید تحت تاثیر سیل بی سابقه بوده تخلیه شدند.
مقامات اسپانیایی طغیان رودخانه‌های متورم را عامل مرگ دست‌کم دو نفر از روز جمعه اعلام کردند و مناطق ناوارا و آراگون همچنان تحت هشدارهای هواشناسی شدید قرار دارند.
در نوویلاس، روستایی 520 نفری در نزدیکی مرزهای هر دو منطقه، مقامات محلی دستور تخلیه 55 نفر از ساکنان را به دلیل طغیان رودخانه ابرو صادر کردند. سطح آب رودخانه در برخی مناطق تا 8.5 متر (27 فوت) افزایش یافته بود و رکورد ثبت شده در جریان سیل شش سال پیش را شکست.
در ساراگوسا، پایتخت منطقه آراگون، مقامات آماده شدند تا روز سه‌شنبه سیل به شهر 680000 نفری برسد. در بالادست، در ناوارا، منطقه‌ای که به‌خاطر محصولات سبزیجات معروف است، ساکنان خسارات ناشی از سیل خود را ارزیابی کردند.
سرویس‌های هواشناسی اسپانیا اعلام کردند که ترکیبی از طوفان شدید و یک روزه برف در حال آب شدن، موجی را در رودخانه ابرو و شاخه‌های آن ایجاد کرده است.
پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا روز دوشنبه سیل را به اثرات فزاینده تغییرات آب و هوایی در شبه جزیره ایبری مرتبط دانست.
وی همچنین اعلام کرد که کابینه اعلامیه “منطقه فاجعه بار” را صادر خواهد کرد که بودجه ویژه اضطراری را برای مناطق آسیب دیده از طوفان آزاد می کند.