سیک: پسر سیک 16 ساله در لندن با ضربات چاقو کشته شد

لندن: یک نوجوان 16 ساله سیک افغان با ضربات چاقو در خیابان های لندن کشته شد که باعث ناراحتی و خشم جامعه گسترده سیک های بریتانیا شد.
ریشمیت سینگ، که به صورت محلی نام داشت، در حوالی ساعت 9 شب روز چهارشنبه توسط یک باند در جاده مسکونی رالی در هاونزلو، نزدیک ساوت هال کشته شد. اعضای جامعه سیک به TOI گفتند که او توسط یک باند سومالیایی کشته شده است. یک نظریه این است که آنها سعی داشتند کیف گوچی او را که جعلی بود، بدزدند. ریشمیت اندکی پس از رسیدن امدادگران در محل حادثه جان باخت. پلیس کلانشهر تایید کرد که تحقیقات درباره قتل در جریان است و کارآگاهان قتل از جرایم تخصصی مطلع شده اند.
یکی از اعضای کمیته مدیریت گوردوارا گورو نانک دربار، ساوت هال، که به جامعه سیک های افغانستان خدمات رسانی می کند، به TOI گفت: “ریشمیت سینگ یک سیک افغان بود و خانواده او اعضای جماعت ما بودند. والدین او در افغانستان به دنیا آمدند و به آنجا نقل مکان کردند. ما فقط صبح پنجشنبه متوجه شدیم. کل جامعه سیک ها ویران شده است و ما در روز جمعه به یاد او مراسمی را برگزار خواهیم کرد که والدینش در آن شرکت خواهند کرد. ما فرهنگ باند و نفرت نژادی را کاملا محکوم می کنیم.”
ریشمیت بیست و هشتمین نوجوانی است که امسال در خیابان های لندن کشته می شود. قتل او یک ماه پس از آن صورت گرفت که حضرت ولی 18 ساله پناهنده افغان که برای زندگی بهتر به لندن گریخته بود، در 12 اکتبر در زمین بازی تویکنهام با ضربات چاقو کشته شد.
“پلیس در ساعت 21:07 روز چهارشنبه با گزارش یک چاقو به جاده رالی فراخوانده شد. ماموران به همراه امدادگران خدمات آمبولانس لندن حضور یافتند. یک مرد 16 ساله با جراحات چاقو پیدا شد. علیرغم تلاش نیروهای اورژانس، سخنگوی پلیس کلانشهر گفت: او مدت کوتاهی بعد در محل جان باخت. به نزدیکانش اطلاع داده شده است؛ شناسایی رسمی در انتظار است. دستگیری صورت نگرفته است.”
ویرندرا شارما، نماینده مجلس ایلینگ ساوتهال، گفت این قتل “یک جنایت وحشتناک است، جنایتی که متاسفانه امسال بسیار رایج است”. او گفت که مردان و زنان جوان باید اعتماد به نفس کافی برای قدم زدن در خیابان های پایتخت را داشته باشند و در معرض خطر قرار گرفتن برای سرقت یا قتل قرار نگیرند. وی از پلیس و دولت خواست تا برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه دیگر اقدام کنند.