شب: شب سال نو در میدان تایمز همچنان ادامه دارد، با جمعیت کمتر

نیویورک: افراد عیاشی هفته آینده همچنان در سال جدید در میدان تایمز نیویورک زنگ خواهند زد، فقط طبق محدودیت های جدیدی که روز پنجشنبه اعلام شد، تعداد آنها مانند همیشه نخواهد بود زیرا شهر با افزایش موارد کووید-19 دست و پنجه نرم می کند.
شهردار بیل دی بلازیو در بیانیه‌ای اعلام کرد که بازدید از مناطقی که معمولاً حدود 58000 نفر را در خود جای می‌دهند به حدود 15000 نفر محدود می‌شود تا بتوان فاصله بیشتری را رعایت کرد و همه حاضران باید مدرک واکسیناسیون را نشان دهند و ماسک بزنند.
دی بلازیو با اشاره به موفقیت شهر در واکسینه کردن ساکنان و همچنین باز نگه داشتن مشاغل، گفت: “خیلی برای جشن گرفتن وجود دارد و این اقدامات ایمنی اضافی باعث می شود جمعیت کاملاً واکسینه شده ایمن و سالم در حالی که ما در سال نو می خوانیم.”
اقدامات احتیاطی اضافه شده برای شب سال نو در میدان تایمز به دلیل گسترش سریع نوع omicron در اپل بزرگ، جایی که خطوط آزمایش در روزهای اخیر در اطراف بلوک ها ایجاد شده است، تحریک شد.
روز سه‌شنبه، این شهر با ۱۷۲۰۰ مورد جدید رکورد یک روزه را ثبت کرد، اگرچه مقایسه واقعی با تعداد موارد در طول موج اولیه کووید-۱۹ در بهار ۲۰۲۰ غیرممکن است زیرا آزمایش‌ها در آن زمان بسیار محدود بود.
به دلیل واکسیناسیون، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از افزایش فعلی بسیار کمتر از اوج همه گیری است.
موج جدید پرونده ها منجر به لغو کنسرت ها، رویدادهای ورزشی و نمایش های برادوی شده است، اما دی بلازیو تمایل زیادی به برگزاری مراسم سالانه توپ در میدان تایمز نشان داده است که آخرین رویداد مهم در دوران تصدی هشت ساله او است. ، که در 1 ژانویه به پایان می رسد.
کمی بیش از یک ماه پیش، د بلازیو با خوشحالی اعلام کرد که جمعیت کاملاً واکسینه شده متشکل از صدها هزار نفر در جشن نمادین – عینک های مسخره با تم 2022 و تماشای سقوط یک توپ کریستالی در نیمه شب – پس از آن به جشن برمی گردند. سال گذشته به گروه های کوچکی از کارگران ضروری محدود شد.
اما این قبل از آتش گرفتن Omicron بود و مقامات شهر و سازمان‌دهندگان رویداد را مجبور کرد تا درباره تعداد افرادی که می‌خواهند به پناهگاه توریستی پرنور و پر از تابلوهای تبلیغاتی بفشارند، دوباره فکر کنند.
روز سه‌شنبه، شبکه فاکس حکم خود را صادر کرد و از پخش زنده برنامه‌ریزی شده از مراسم شب سال نو جلوگیری کرد. شبکه‌های دیگر قصد دارند این جشن‌ها را پخش کنند، از جمله جشن سال نو دیک کلارک در شبکه ABC، برنامه‌ای که اکنون توسط رایان سیکرست میزبانی می‌شود.
دی بلازیو همراه با اعلامیه روز پنجشنبه گفت که شهر وضعیت COVID-19 را زیر نظر دارد و در صورت نیاز می تواند اقدامات احتیاطی بیشتری را اعمال کند. در میان تغییرات دیگری که روز پنجشنبه اعلام شد، افراد خوش‌گذران تا ساعت 3 بعدازظهر اجازه دیدن مناطق را ندارند، یعنی خیلی دیرتر از سال‌های گذشته.
در شب سال نو سال گذشته، میدان تایمز عمدتاً خالی بود و جنیفر لوپز و دیگر هنرمندان در پشت سنگرهای پلیس اجرا می کردند. پس از اینکه واکسن ها به طور گسترده در ایالات متحده در دسترس قرار گرفت، شهر به جمعیت اجازه داد تا به آتش بازی چهارم ژوئیه میسی، رژه شکرگزاری میسی و رویدادهای دیگر برگردند.
اریک آدامز شهردار منتخب در بیانیه ای کتبی با تایید این اقدامات احتیاطی جدید گفت: نیویورک بهترین مکان در جهان برای جشن گرفتن شب سال نو است و اکنون یکی از امن ترین مکان ها در برابر کووید نیز خواهد بود. نیویورکی‌ها و بازدیدکنندگان به طور یکسان می‌توانند از میدان تایمز و بقیه شهر ما در سال 2022 لذت ببرند.»