شرکت کمدی به دلیل شوخی نظامی در چین 2 میلیون دلار جریمه شد

پکن: به گزارش سی ان ان، یک شوخی توسط یک استندآپ کمدین چینی که به شعاری که برای توصیف ارتش این کشور استفاده می شود اشاره می کند، پس از اینکه مقامات چینی آن را با جریمه های سنگین جریمه کردند، بیش از 2 میلیون دلار هزینه در بر داشت.
این مجازات سنگین تاکید می کند که کمدین های خط ظریف باید در فضای اجتماعی فزاینده تنگ و سانسور شده چین قدم بزنند، و همچنین عواقب شدیدی برای کسانی که در تجارت سرگرمی فعالیت می کنند و تصور می شود از آن عبور کرده اند.
لی هائوشیکه نام هنری آن هاوس است، این هفته پس از استفاده از کلمه ای در ارتباط با ارتش آزادیبخش خلق، توجه مقامات را به خود جلب کرد.PLA) طی یک کنسرت کمدی در تئاتر قرن پکن در آخر هفته.
با تشدید انتقادات رسمی، لی تمام برنامه های خود را لغو کرد و شرکتی که او را نمایندگی می کرد، رسانه فرهنگ شانگهای Xiaoguoبه گزارش CNN، عذرخواهی کرد.
اداره فرهنگ و گردشگری شهرداری پکن روز چهارشنبه اعلام کرد که یکی از شرکت‌های تابعه این شرکت 1.91 میلیون دلار جریمه می‌شود و 189000 دلار به عنوان “موارد غیرقانونی” محروم می‌شود – اشاره آشکار به دو رویداد زنده آخر هفته گذشته لی. همچنین این شرکت برای مدت نامشخصی از فعالیت در پایتخت منع شد.
شامگاه چهارشنبه، پلیس پکن از آغاز تحقیقات درباره لی خبر داد و اظهار داشت که عملکرد او “توهین جدی” به ارتش داشته و “تأثیر اجتماعی بدی” داشته است.
در سال 2021، چین قانونی را تصویب کرد که توهین و تهمت علیه اعضای ارتش را ممنوع می کرد.
یک روزنامه نگار سابق تحقیقی سال گذشته پس از زیر سوال بردن نقش چین در جنگ کره که در یک فیلم پرفروش میهن پرستانه به تصویر کشیده شده بود، به هفت ماه زندان محکوم شد.
شوخی لی ممکن است برای بسیاری خوش خیم به نظر برسد.
طبق گزارش CNN، در طول نمایش، او طرحی را شروع کرد که چگونه پس از آمدن به شانگهای، دو سگ ولگرد را به فرزندی پذیرفت.
بر اساس صوتی ضبط شده در سایت رسانه اجتماعی چینی Weibo، او خاطرنشان کرد که تعقیب و گریز آنها به دنبال یک سنجاب، یک روز قبل از شلیک ضربات مناقشه برانگیز، هشت عبارت را به او یادآوری کرد.
او با اشاره به PLA با شعار معروف حزب کمونیست چین خاطرنشان کرد: «سبک کار خوب، قادر به پیروزی در نبردها».
این عبارت در ابتدا توسط شی جین پینگ، رهبر چین، که ریاست ارتش را نیز بر عهده دارد، در سال 2013 و هنگامی که فهرستی از ویژگی هایی را که از ارتش این کشور انتظار داشت، ارائه کرد، استفاده شد. از آن زمان در سایر مراسم عمومی و در رسانه های دولتی تکرار شده است.
رسانه فرهنگی Shanghai Xiaoguo یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نمایش های استندآپ کمدی در کشور است.
در بیانیه ای که روز چهارشنبه منتشر شد، مقامات پکن قضاوت کردند که سخنرانی روز شنبه لی حاوی “توطئه ای بود که به منزله توهین جدی به ارتش آزادیبخش خلق و ایجاد نفوذ اجتماعی بد بود.”
این مقام فرهنگی گفت: ما هرگز به هیچ شرکت یا فردی اجازه تهمت های نابخردانه از چهره باشکوه ارتش آزادیبخش خلق را در صحنه ای در کشور نمی دهیم. [Chinese] سرمایه، هرگز اجازه ندهید احساسات عمیق مردم نسبت به سربازان جریحه دار شود و اجازه ندهید موضوعات جدی به سرگرمی تبدیل شوند.
لی قبلاً از طرفداران ویبو عذرخواهی کرده بود و نوشته بود: “من تمام مسئولیت را بر عهده می‌گیرم و تمام اجراهایم را لغو می‌کنم تا عمیقاً خودم را بازتاب دهم و دوباره آموزش دهم.”
سی ان ان گزارش داد که رسانه فرهنگی شانگهای شیائوگو این کمدین را از تمام تولیدات به مدت نامحدود محروم کرده است.