شمالی: تلاش کره شمالی برای پرتاب ماهواره فضایی هشدارها در کره جنوبی و ژاپن لغو شد

سئول/توکیو: شمال ارتش کره جنوبی گفت، در حالی که کره شمالی مجهز به سلاح هسته ای به دنبال به دست آوردن زمین در رقابت فضایی منطقه ای است، روز چهارشنبه تلاش کرد تا ماهواره فضایی را بر فراز دریا به سمت جنوب پرتاب کند.
این پرتاب هشدارهای اضطراری و هشدارهای تخلیه مختصری را در بخش‌هایی از کره جنوبی و ژاپن به دنبال داشت که پس از آن بدون هیچ خطر یا خسارتی پس گرفته شدند.
ارتش کره جنوبی گفت که هنوز در حال تجزیه و تحلیل است که آیا پرتاب موفقیت آمیز بوده است، در حالی که رسانه ها در کره جنوبی و ژاپن گفتند که دولت های آنجا در حال بررسی احتمال شکست آن هستند. رسانه های دولتی کره شمالی فوراً در مورد پرتاب این موشک گزارشی منتشر نکردند.
کره شمالی گفته بود که اولین ماهواره شناسایی نظامی خود را بین 31 می تا 11 ژوئن به منظور تقویت نظارت بر فعالیت های نظامی آمریکا به فضا پرتاب خواهد کرد.
به یک مسابقه فضایی که به طور فزاینده ای در منطقه گرم می شود، می پیوندد. کره جنوبی هفته گذشته برای اولین بار ماهواره هایی را با یک موشک طراحی و تولید داخلی در مدار قرار داد و چین سه فضانورد را به عنوان بخشی از چرخش خدمه در روز سه شنبه به ایستگاه فضایی کاملاً عملیاتی خود فرستاد.
لیف-اریک ایزلی، یک پژوهشگر بین‌المللی، می‌گوید: چه مأموریت ماهواره‌ای کنونی کره شمالی موفقیت‌آمیز باشد یا نه، می‌توان انتظار داشت که پیونگ یانگ تبلیغات سیاسی درباره قابلیت‌های فضایی خود و همچنین لفاظی دیپلماتیک با هدف ایجاد فاصله بین سئول و توکیو منتشر کند. استاد دانشگاه Ewha در سئول.
هشدارها صادر شد
در داده‌های ارائه شده به مقامات بین‌المللی، کره شمالی اعلام کرد که پرتاب موشک را به جنوب خواهد برد و انتظار می‌رود که مراحل مختلف و باقی مانده‌های دیگر بر فراز دریای زرد و به اقیانوس آرام سقوط کند.
آژیرهای حمله هوایی در سراسر سئول، پایتخت کره جنوبی، حوالی ساعت 6:32 صبح (2132 به وقت گرینویچ) سه شنبه به صدا در آمد، زیرا شهر هشداری را صادر کرد و از شهروندان می خواست برای تخلیه احتمالی آماده شوند. هشدارهای بعدی گفتند که اخطار شهری اشتباها ارسال شده است.
دولت ژاپن در اوایل صبح چهارشنبه در مورد سیستم پخش J-Alert خود برای ساکنان استان جنوبی اوکیناوا هشدار اضطراری صادر کرد. دولت به ساکنان هشدار داد که در صورت حضور در بیرون از خانه، در داخل خانه پناه بگیرند.
بعداً اعلام کرد که موشک به خاک ژاپن پرواز نخواهد کرد و هشدارها را لغو کرد.
فناوری موشکی
روز سه‌شنبه، ری پیونگ چول، نایب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم کارگران کره شمالی، گفت: تمرین‌های نظامی مشترک ایالات متحده و کره جنوبی مستلزم داشتن ابزاری برای جمع‌آوری اطلاعات درباره اقدامات نظامی کره شمالی است. دشمن در زمان واقعی.”
قبل از چهارشنبهراه اندازی، ایالات متحده آمریکا وزارت امور خارجه گفت: هرگونه پرتاب کره شمالی که از فناوری موشک بالستیک استفاده کند، چندین مورد را نقض خواهد کرد شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه ها
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «وسایل نقلیه پرتاب فضایی (SLV) دارای فناوری هایی هستند که مشابه و قابل تعویض با آن هایی هستند که در موشک های بالستیک از جمله موشک های بالستیک قاره پیما استفاده می شوند.
کره شمالی قبلاً پنج پرتاب ماهواره را انجام داده است که دو ماهواره در مدار قرار گرفته اند، از جمله در آخرین پرتاب آن در سال 2016. با این حال، تحلیلگران می گویند که ظرفیت این کشور برای ساخت ماهواره های فعال ثابت نشده است.
تا جایی که ما می دانیم، کره شمالی ظرفیت بسیار محدودی برای ساخت ماهواره دارد برایان ویدن از بنیاد جهانی امن، یک سازمان مستقر در ایالات متحده در زمینه سیاست فضایی و امنیت. آنها قبلاً چند ماهواره به فضا پرتاب کرده بودند، اما همه آنها بلافاصله پس از پرتاب یا اندکی پس از آن شکست خوردند و به نظر نمی رسید که هیچ یک از آنها توانایی قابل توجهی نداشته باشند.