شمال چین پوشیده از شن و غبار شناور است

پکن: بسیاری از مناطق در شمال چین روز پنجشنبه با ماسه شناور و گرد و غبار پوشانده شد و انتظار می رفت که طوفان شن بخش هایی از مغولستان داخلی را درنوردد.
هوای شنی، گرد و خاکی و وزش باد شدید تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت مرکز ملی هواشناسی در بیانیه ای آمده است، مردم باید اقدامات پیشگیرانه را برای محافظت در برابر کیفیت پایین هوا انجام دهند.
هشدار آبی را برای طوفان های شن – کمترین هشدار در سیستم هشدار آب و هوای چهار سطحی کشور – و پیش‌بینی می‌شود که بیش از ده‌ها منطقه، از جمله شهرهای بزرگی مانند پکن و شانگهای، در روز پنجشنبه شاهد برخی مناطق تحت تأثیر شن‌های شناور و گرد و غبار باشند.
رئیس پیش بینی مرکز، گی هایلین، پیشتر گفته بود که هوای شنی و غبارآلود از یکشنبه در جنوب مغولستان آغاز شد.
او گفت که با حرکت هوای سرد به سمت جنوب، هوا به مناطق مختلف از جمله شمال و شمال شرق چین سرایت کرد.
در پکن، ساختمان ها و ترافیک با دید کم پوشیده شده بود. وب سایت IQAir شاخص کیفیت هوای پایتخت را 540 نشان داد و سطح آلودگی هوای آن را “خطرناک” نامید.
مرکز نظارت بر اکولوژی و محیط زیست شهرداری پکن بالاترین هشدار آلودگی هوا را صادر کرد.
تو جیاکسیان، علاقه‌مند به دویدن، گفت که طوفان شن “تاثیری عظیم” بر زندگی او داشت زیرا برنامه‌های تمرینی ماراتن او را مختل کرد.
“من می خواهم بدوم اما به دلیل آب و هوا جرات دویدن ندارم. این بسیار دردناک است.
کائو یوانیوان، تازه وارد به پکن، ابتدا با دیدن صحنه های مه آلود شگفت زده شد و از آنها عکس گرفت. اما هوای بد او را مجبور کرد به عنوان یک اقدام محافظتی از عینک استفاده کند و پنجره‌های اتاقش را بسته نگه دارد.
کائو گفت: “اما هنوز ماسه ای وارد می شود و من می توانم بوی زمین را حس کنم.”