شهباز: نخست وزیر پاکستان شهباز شریف: «کشور به گونه ای خلق نشده است که مانند گدا عمل کند».

به گزارش تریبون، نخست وزیر شهباز شریف روز شنبه گفت که صندوق بین المللی پول (IMF) هیچ بهانه ای برای به تعویق انداختن بسته کمک مالی ندارد زیرا پاکستان تمام شرایط وام دهنده جهانی را انجام داده است.
نخست وزیر در مراسمی پس از بررسی کار ساخت و ساز یک پل هوایی شش خطه، گفت که ما یک “توافق شکسته از صندوق بین المللی پول” گرفتیم.
وی ابراز خوش بینی کرد که با وجود چالش های مختلف، پاکستان به زودی از همه مشکلات خارج خواهد شد.
وی افزود: کشور آفریده نشده است که با بدهی حرکت کند و مانند یک گدا عمل کند، زیرا نیاکان و نسل های مختلف برای وطن فداکاری کرده اند.
PM شهباز به شرایط وام دهنده جهانی برای درخواست قراردادهای قرض الحسنه اشاره کرد و گفت: دولت تمام تلاش خود را برای تحقق آنها انجام داده است.
آنها حتی به دنبال حمایت مالی دوجانبه از کشورهای دوست از جمله چین بودند که مشکلات پاکستان را تصدیق کردند و علاوه بر بازگرداندن مبلغ بدهی قبلی بازپرداخت شده توسط پاکستان، یک وام 2 میلیارد دلاری ارائه کردند.
نخست وزیر همچنین از عربستان سعودی و امارات متحده عربی قدردانی کرد. امارات 3 میلیارد دلار وام داده بود. وی از تلاش های وزیر امور خارجه تمجید کرد بلاوال بوتواسحاق دار وزیر دارایی و عاصم منیر رئیس ستاد ارتش برای تلاش در این زمینه.
نخست وزیر شهباز همچنین مدعی شد که در انتخابات 2018 در مقیاس وسیع تقلب شده است.
وی در مورد حزب حاکم سابق پاکستان تحریک انصاف (PTI) گفت که پروژه های عمرانی در دوران تصدی این حزب متوقف شده است.
نخست وزیر در صحبت از طرح آرد رایگان دولت فعلی، گفت که این طرح مخاطره آمیز است، اما به مردم آرامش می دهد. وی گفت که حدود 80 تا 100 میلیون نفر در پنجاب از این طرح بهره مند هستند.
نخست وزیر در ادامه گفت: چالش‌های اقتصادی وجود دارد، اما ملت باید تصمیم بگیرد که آیا با بدهی‌های خارجی زندگی می‌کنند یا روی پای خود بایستند و با صداقت، فداکاری و سخت‌کوشی، جایگاهی در میان جامعه ملت‌ها ایجاد کنند.