شهروندان چینی در میان محدودیت های سخت کووید-19، مواد غذایی، لوازم ضروری را تمام می کنند

پکن: یک گزارش رسانه ای اعلام کرد که رویکرد سختگیرانه و سختگیرانه چین برای مدیریت قرنطینه های کووید-19 باعث شده میلیون ها نفر از ساکنان آن برای تامین نیازهای اولیه روزانه خود با مشکل مواجه شوند.
در گزارش خود، HK Post گزارش داد که با گذشت دو سال از همه‌گیری کووید-19، دولت چین در تامین تجهیزات ضروری مردم خود ناتوان است، حتی در شرایطی که محدودیت‌های سختگیرانه‌ای را در مرز نقض حقوق بشر بر آنها اعمال می‌کند.
HK Post مورد شهر شیان را که از 23 دسامبر سال گذشته تحت یک قرنطینه وحشتناک قرار دارد، برجسته کرد. شکایات در مورد کمبود وحشتناک غذا و بیماران بحرانی که در مواجهه با مشکلات تامینی و اداری با ناراحتی شدید روبرو هستند از شهر شیان با جمعیتی نزدیک به 13 میلیون نفر سرازیر شده است.
بسیاری در اینترنت شکایت کرده اند که با یک کاسه فرنی در روز زنده می مانند و در آستانه گرسنگی هستند. در این گزارش آمده است، حتی در حالی که اعتراف به وجود مشکلاتی در تامین مواد ضروری برای مردم محلی است، مقامات در ابتدا از این موضع خودداری کردند که “تامین کل مایحتاج روزانه در شیان کافی است”.
بر اساس این گزارش، مردم پس از آن به رسانه های اجتماعی رفتند و مدعی شدند که در حالی که مواد غذایی آنها تمام شده است، اجازه خروج از مجتمع مسکونی خود را ندارند. “چگونه زندگی می کنیم؟ چه می خوریم؟ چند روز پیش، می توانستیم یک بار برای خرید مواد غذایی بیرون برویم، اما لغو شد.
یکی از کاربران در پلتفرم Weibo نوشت: همه برنامه‌های خواربار فروشی آنلاین یا فروخته می‌شوند یا تحویل نمی‌شوند. در سال 2020 نیز، ووهان، یکی دیگر از شهرهای چین که کانون شیوع همه‌گیری محسوب می‌شود، نیز تحت قرنطینه مشابهی قرار گرفت.» تقریباً 11 میلیون‌ها نفر برای ماه‌های آسیب‌زا در خانه‌های خود محبوس شدند.
HK Post گزارش داد که قرنطینه 13 میلیون نفری در شیان اکنون بزرگترین قرنطینه چین از زمان ووهان است. درست مانند ووهان، شهر شیان هم اکنون با بار سنگین سیستم سیاسی چین از بالا به پایین و رویکرد “هر چه هزینه داشته باشد” برای دستیابی به هدف سیاست کووید صفر خود مواجه است. یکی از کاربران در شبکه های اجتماعی چینی نوشت: «هیچ کس به جز کووید-19 اهمیتی نمی دهد که شما از چه چیزی بمیرید.
در استان گوشي هنان تنها يك مورد علامت دار و يك مورد بدون علامت گزارش شده است. و با این حال، نزدیک به 1 میلیون نفر نمی توانند شهر را ترک کنند. محدودیت‌های مشابهی در Xuchang اعمال شده است، جایی که یک میلیون نفر از ساکنان شهر Yuzhou در قرنطینه هستند.
مقامات همچنین شهر آنیانگ را پس از بروز 58 مورد کووید-19 تحت مقررات منع آمد و شد قرار داده اند، در حالی که تردد 14 میلیون نفر در تیانجین پس از گزارش 21 مورد کووید-19 از این شهر متوقف شده است.
در همین حال، در 8 ژانویه سال جاری، ساکنان شیان با سورپرایز ناخوشایند دیگری روبرو شدند. مشخص شد که اپلیکیشن‌های تحویل غذای تازه Hema، خریدهای آنلاین را «طبق خواسته‌های دولت برای کنترل همه‌گیری» متوقف کردند.
Hema Xiansheng که متعلق به گروه علی‌بابا است، یکی از معدود خواربارفروشی‌هایی بود که در بسیاری از مناطق شیان غذا تحویل می‌داد. مقامات ادعا کردند که نقض قوانین بهداشتی از چندین شعبه سوپرمارکت های زنجیره ای گزارش شده است. اما کاربران اینترنت از شدت عصبانیت فوران کردند. “بی شرم است.
در طول شیوع بیماری در شیان، تنها شرکتی که به ما غذا می‌داد دوباره در حال بررسی است.» HK Post گزارش داد که با استفاده از این موقعیت، بقیه فروشگاه‌ها قیمت‌های خود را چندین برابر افزایش دادند.