“شهر در خرابه”: سربازان اوکراینی جنگ تلخ باخموت را بازگو می کنند

DRUZHKIVKA، اوکراین: گلوله های توپخانه ای که از مواضع روسیه در شهر جنگ زده و پر از آوار باخموت در شرق اوکراین سقوط می کند، دنیس 20 ساله را بیشتر می لرزاند.
این مهندس نظامی تنها چند ساعت پس از چرخش از شدیدترین نبرد به خبرگزاری فرانسه گفت: “شما صدای بوم، سوت و سپس انفجار را می شنوید. و البته ترکش.” تهاجم روسیه.
او گفت: “این بدترین است. ترسناک است — برای هر کسی ترسناک است.” او افزود که هیچ پادزهری برای ترس به جز ماندن در خانه ندارد.
این گزینه برای مهندسان نظامی که در یک حیاط سرسبز در چندین کیلومتری غرب باخموت جمع شده اند و می گویند نبرد وحشیانه برای شهر در حال تبدیل شدن به مخاطره است، نیست.
شهادت آنها به خبرگزاری فرانسه نگاهی به طولانی‌ترین و خونین‌ترین موضع تهاجم روسیه را نشان می‌دهد، که در غیر این صورت دسترسی به گلوله باران سنگین و نبردهای نزدیک خیابانی محدود شده است.
دنیس که سال گذشته پس از دانشگاه به ارتش پیوست، گفت: “شهر بیشتر شبیه ویرانه است. تقریباً هیچ خانه کاملی باقی نمانده است. عملاً از بین رفته است. هر روز بمباران می شود و هر روز خرابه های بیشتری وجود دارد.”
توپخانه و گلوله باران خمپاره – متوقف نشوید. هواپیماهای بدون سرنشین نارنجک پرتاب می کنند. و البته درگیری خیابانی و شلیک مسلسل وجود دارد.
مقامات اوکراینی می گویند که جنگ علیه نیروهای روسی که به آرامی پیشروی می کنند در مناطق مرکزی شهر ویران شده ادامه دارد.
مقامات روز سه شنبه با اشاره به گروه مزدور که رهبری روسیه را برعهده دارند، گفتند: “در برخی نقاط، اشغالگران و مدافعان اوکراینی چند متر از هم فاصله دارند. هیچ نشانه ای وجود ندارد که واگنر برای گلوله ها گرسنه است.”
واحدی که در خارج از باخموت به مهلت کوتاهی می‌پردازد، وظیفه دارد مواد منفجره روسی و تله‌های انفجاری را مین‌زدایی کند تا پیاده نظام اوکراینی بتوانند به جلو حرکت کنند.
اولگ، 34 ساله، که در موقعیت های اطراف باخموت، اغلب شب ها، اغلب زیر نور مهتاب کار می کند، گفت: «وقتی بیرون می روی، نمی دانی که برمی گردی یا نه.
او افزود: “آنها حتی اجساد سربازان خود را مین گذاری می کنند. وقتی عقب نشینی می کنند، مطلقاً همه چیز را مین گذاری می کنند.”
“شما هیچ حاشیه ای برای خطا ندارید. همه چیز به خوش شانسی شما بستگی دارد.”
تحلیلگران می گویند باخموت – اگر بعد از نبرد چیزی برای نجات باقی بماند – اهرم استراتژیک کمی ارائه می دهد. اما هر دو طرف سرمایه گذاری سیاسی زیادی کرده اند.
کرملین می خواهد پس از یک دوره خشک چند شکست، یک پیروزی در خانه بفروشد.
کی‌یف می‌گوید ارتش این کشور تلاش می‌کند تا نیروهای روسیه را از پا درآورد.
پاولو، یک آتش نشان سابق 33 ساله، گفت: “بیش از یک بار دیده ایم که آنها از پوشش بیرون می پرند و شروع به دویدن می کنند. آنها کشته می شوند، قدرت خود را جمع می کنند و دوباره این کار را انجام می دهند.”
بنیانگذار واگنر اشاره کرده است که نیروهایش ممکن است تمام شده باشند و دو بار در هفته گذشته از مسکو خواست تا به جای حمله، مستقر شود.
پاولو اعتراف کرد که علیرغم ضررهای روسیه، مهندسانی که او با آنها رقابت می کند بسیار قوی هستند.
“این را به شما می گویم، آنها سنگ شکن های بسیار باهوشی دارند. هر چه می خواهید بگویید — سنگ شکن های بسیار باهوش.
آنها از هیچ یک از قوانین پیروی نمی کنند. Tripwires، مین های ضد نفر خاص — ممنوع هستند اما به هر حال آنها را کار می کنند.
باخموت، شهری که در ماه‌های اخیر جنگ بدنام شده است، زمانی به‌خاطر معادن نمک و تولید شراب‌های گازدار در محلی شناخته می‌شد.
زمانی حدود 70000 نفر آن را خانه می نامیدند. با وجود خونریزی و بمباران، برخی هنوز این کار را انجام می دهند.
دنیس گفت: “دیروز یک پیرزن را دیدم. و واقعاً تعجب کردم. همه چیز در حال پرواز و سوت بود و او در نزدیکی خانه هیزم خرد می کرد. حدس می زنم آنها قبلاً به آن عادت کرده اند.”
تردیدهایی وجود دارد که نیروهای اوکراینی تا چه زمانی می توانند در باخموت مقاومت کنند، اما دنیس معتقد است که تیپ او برای مدت طولانی در آنجا خواهد بود.
او گفت: “این یکی از سخت ترین مناطق در حال حاضر است. و کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.”