شهر قفل شده چین پس از سقوط اپلیکیشن کووید دچار هرج و مرج شد

سیستم کد بهداشتی کووید-19 چین که به شدت حرکات مردم را کنترل می‌کند، این هفته در شیان سقوط کرد و شرایط در شهر بسته‌شده‌ای که بدترین شیوع این کشور از زمان ووهان در آن در حال گسترش است، بدتر شد.
این تصادف تلاش‌ها برای از بین بردن موارد از طریق آزمایش‌های انبوه را پیچیده کرده است، موانعی را برای افرادی که به دنبال مراقبت در بیمارستان‌ها هستند ایجاد کرده و منجر به تعلیق یک مقام ارشد شده است، آخرین موردی که در میان تعداد زیادی از بوروکرات‌ها مجازات شده‌اند، زیرا پکن از این وضعیت ناراحت است.
کمیته حزب کمونیست شهرداری در بیانیه ای اعلام کرد، لیو جون، رئیس دفتر کلان داده شیان، به دلیل نقص عملکرد به طور موقت برکنار شد. در حالی که کمیته دلیل تصمیم خود را به صراحت بیان نکرد، اما پس از آن رخ داد که سیستم کد بهداشتی شیان – که در اختیار لیو است و حرکات افراد و وضعیت واکسیناسیون آنها را ردیابی می کند – در روز سه شنبه از کار افتاد.
بر اساس گزارش رسانه‌ها، سقوط سیستم به این معنی است که پس از اینکه شیان دور گسترده جدیدی از آزمایش‌های اسید نوکلئیک را آغاز کرد، مردم محلی قادر به دسترسی به وضعیت عفونت کووید خود نبودند. دولت استانی بعداً در بیانیه‌ای گفت که این سیستم به دلیل ترافیک زیاد فلج شده و تعمیر شده است. در ماه دسامبر نیز مشکلات فنی را تجربه کرده بود.
افراد برای ورود به بیمارستان ها باید کدهای بهداشتی خود را نشان دهند – که ثابت می کند آزمایش کووید آنها منفی است.
فدراسیون زنان استان در حال بررسی گزارش‌هایی است مبنی بر اینکه یک زن باردار در شیان پس از رد شدن از ورود به بیمارستان در روز سال نو، به دلیل اینکه نمی‌توانست از طریق برنامه کد سلامت، پورتال رسانه‌ای iFeng نشان دهد که عاری از عفونت است، نوزاد خود را از دست داد. com گزارش داد. ویدئویی که روز سه‌شنبه منتشر شد و به نظر می‌رسد زنی در حال خونریزی در پیاده‌رو بیرون بیمارستانی در منطقه Gaoxin در شیان است، در Weibo پرطرفدار بود.
شکایات و انتقادات مشابهی در جاهای دیگر در رسانه های اجتماعی چین مشاهده شد زیرا بیماران نتوانستند به موقع در بیمارستان هایی که قبلاً تحت تأثیر ویروس قرار گرفته بودند، درمان شوند.
با بیش از 1700 مورد، وضعیت ویروس در شیان باعث کمبود غذا و مراقبت های پزشکی در میان قرنطینه شده است که بیش از 13 میلیون ساکن آن را از ترک خانه های خود بدون دلیل خاصی منع کرده است. این تدابیر سختگیرانه – برخی از سخت‌ترین‌ها در جهان – در حالی انجام می‌شوند که مقامات چینی در حال رقابت برای محدود کردن شیوع کووید در این کشور قبل از المپیک زمستانی پکن در ماه آینده هستند و منجر به ناامیدی فزاینده‌ای در میان مردم محلی شده است.
چین تنها کشوری است که راهبرد عدم تحمل کووید را اجرا می‌کند، که شامل اقداماتی فزاینده برای به صفر رساندن عفونت‌ها است. در حالی که شیوع شیان از نوع دلتا است، سویه Omicron با قابلیت انتقال بیشتر که اکنون جهان را درگیر کرده است، رویکرد را حتی بیشتر به چالش خواهد کشید. سرزمین اصلی چین هنوز هیچ گونه گسترش جامعه ای از omicron را گزارش نکرده است.
دو مقام محلی دیگر، از جمله معاون شهردار، این هفته به دلیل رسیدگی به شیوع بیماری برکنار شدند.
زنگ گوانگ، یکی از مشاوران ارشد کووید-19 چین و دانشمند ارشد سابق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین، روز سه شنبه به نقل از یک روزنامه محلی گفت: “شیوع شیان شدیدترین شیوع پس از قرنطینه ووهان است.” . ما امیدواریم شیان بتواند پس از از دست دادن کنترل در همان مرحله اولیه، تجربه جدیدی در مهار شیوع در کوتاه مدت ایجاد کند.