شورای امنیت: آمریکا به دنبال تحریم های بیشتر سازمان ملل علیه کره شمالی به دلیل موشک است

سازمان ملل: لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل روز چهارشنبه گفت که ایالات متحده به شورای امنیت سازمان ملل فشار می آورد تا تحریم های بیشتری را علیه کره شمالی در پی شلیک های موشکی کره شمالی اعمال کند.
توماس-گرینفیلد در توییتر نوشت: «آمریکا به دنبال شلیک شش موشک بالستیک کره شمالی از سپتامبر 2021 که هر کدام از آنها ناقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بود، تحریم های سازمان ملل را پیشنهاد می کند.
اوایل روز چهارشنبه، ایالات متحده تحریم های یکجانبه ای را به دلیل پرتاب موشک اعمال کرد. شش شهروند کره شمالی، یک شرکت روسی و یک شرکت روسی را در لیست سیاه قرار داد و آنها را متهم کرد که کالاهایی را برای این برنامه ها از روسیه و چین تهیه می کنند.
یک دیپلمات آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت که ایالات متحده پیشنهاد کرده است که پنج نفر از این افراد نیز مشمول ممنوعیت سفر سازمان ملل و مسدود شدن دارایی ها شوند. این اقدام باید با اجماع کمیته تحریم‌های 15 عضوی شورای امنیت کره شمالی که شامل روسیه و چین می‌شود، تصویب شود.
این دیپلمات آمریکایی گفت: «ما به هماهنگی با شرکای خود ادامه می دهیم تا سه فرد و نهاد دیگر را که توسط دولت برای نامزدی سازمان ملل تعیین شده است آماده کنیم.
از سال 2006، کره شمالی تحت تحریم های سازمان ملل قرار گرفته است، که شورای امنیت طی سال ها در تلاش برای هدف قرار دادن بودجه برنامه های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ آن را تقویت کرده است.
دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، از زمان روی کار آمدن بایدن در ژانویه سال گذشته، تلاش کرده است تا پیونگ‌یانگ را در گفتگو برای متقاعد کردن این کشور به کنار گذاشتن بمب‌های هسته‌ای و موشک‌های خود متقاعد کند.
ناظران تحریمی سازمان ملل در ماه اوت گزارش دادند که کره شمالی در نیمه اول سال 2021 با نقض تحریم های سازمان ملل و علیرغم بدتر شدن وضعیت اقتصادی این کشور، به توسعه برنامه های هسته ای و موشکی بالستیک خود ادامه داد.