شیشه جلوی هواپیمای بریتیش ایرویز بر اثر یخ در ارتفاع 35000 فوتی ترک خورد

لندن: طبق گزارش رسانه‌ها، یک هواپیمای بریتیش ایرویز که حدود 200 مسافر از لندن را حمل می‌کرد، پس از اینکه یک توده یخ از جت 1000 فوتی بالای آن به هواپیما در ارتفاع 35000 پایی برخورد کرد و شیشه جلوی آن ترک خورد، از ترس هوا جان سالم به در برد. هواپیمای بوئینگ 777 که در ارتفاع 35000 پایی حرکت می کرد در روز کریسمس از گاتویک لندن به سن خوزه در کاستاریکا سفر می کرد که این حادثه عجیب رخ داد.
بلوک یخ از هواپیمای دیگری که در ارتفاع 1000 پا بالاتر از جت پرواز می کرد در حالی که در ارتفاع 35000 پایی در حال حرکت بود سقوط کرد. شیشه جلو با ضخامت دو اینچ را که برای مقاومت در برابر نیروی شدید ساخته شده و شبیه شیشه ضد گلوله است، کاملاً ترک خورد.
هواپیما به سلامت در سن خوزه فرود آمد.
این حادثه به عنوان یک شانس “یک در میلیون” توصیف شده است و حدود 200 مسافر را در کریسمس به جای اینکه بتوانند به لندن برگردند سرگردان شدند.
جو میچل گفت: “شوهرم بخشی از ایسلندی است و خانواده اش که در ادینبورگ زندگی می کنند کریسمس را در 24 دسامبر جشن می گیرند. ما به شدت در تلاش بودیم تا یک پرواز ارتباطی در این نقطه پیدا کنیم که ما را به موقع به آنجا برساند تا کریسمس خانوادگی اش را از دست ندهیم.” روزنامه ایندیپندنت
میچل و گیر اولافسون در ماه عسل در کاستاریکا رفته بودند و از استراحتگاه ساحلی اقیانوس آرام به راه افتادند و انتظار داشتند به موقع برای کریسمس خانوادگی از طریق گاتویک به ادینبورگ برگردند.
“برنامه BA چیز مبهمی در مورد به تعویق افتادن پرواز به روز بعد می گفت. با این حال، زمان پرواز فقط یک تاخیر چهار ساعته را نشان می داد. ما هیچ اطلاعاتی از طریق ایمیل یا پیام دریافت نکرده بودیم، بنابراین امیدوار بودیم که این فقط یک مشکل باشد. میچل گفت: ما ماشینمان را رها کردیم و به سمت فرودگاه ادامه دادیم.
با وجود سانحه هوایی، همه مسافران سالم بودند اما پس از فرود اضطراری هواپیمایشان برای چند ساعت در فرودگاه سرگردان بودند.
این پرواز 50 ساعت پس از زمان برنامه ریزی اولیه مسافران تغییر کرد.
کارمندان میز سن خوزه وقتی نوبت ما برای چک‌این رسید به ما گفتند که شیشه جلوی هواپیما شکسته است و برگشت آن بسیار خطرناک است. میچل گفت: هر دو خانواده ما.
در پی این حادثه، بریتیش ایرویز از مسافرانی که برنامه های روز کریسمس آنها خراب شده بود، عذرخواهی کرد.
ما هرگز با هواپیما پرواز نخواهیم کرد مگر اینکه احساس کنیم انجام این کار کاملاً ایمن است و در این موقعیت، مهندسان ما نتوانستند هواپیما را برای پرواز آزاد کنند. از آن زمان، تیم‌های ما در پشت صحنه کار می‌کنند تا تمام تلاش خود را انجام دهند. این مقام گفت: اطمینان حاصل کنید که یک هواپیما در اولین فرصت برای آوردن مشتریان به لندن آماده است.
در این گزارش به نقل از این مقام مسئول آمده است: “ما از صبر و درک مشتریان و مهندسان و همکاران خدمه خود که تمام تلاش خود را برای کمک به کار گرفته اند، قدردانی می کنیم.”
بریتیش ایرویز به همه مسافران آسیب دیده بازپرداخت کامل ارائه کرده است و همچنین 520 پوند به ازای هر نفر مقرر شده برای تأخیرهای طولانی بر اساس قوانین حقوق مسافران هوایی را پرداخت خواهد کرد.