شیکاگو: مدارس شیکاگو پس از موافقت معلمان برای پایان دادن به ترک تحصیل کووید-19 بازگشایی می شوند

شیکاگو: معلمان مدرسه دولتی شیکاگو پس از دستیابی به توافقی در مورد پادمان‌های کووید-19 با منطقه، روز سه‌شنبه به مدارس خود بازگشتند و به تعطیلی‌هایی پایان دادند که کلاس‌ها را در سومین سیستم بزرگ مدرسه در ایالات متحده به مدت یک هفته لغو کرد.
340000 دانش آموز این سیستم پس از رأی گیری مجلس نمایندگان اتحادیه معلمان شیکاگو در دوشنبه شب به پایان تعطیلات هفتگی به دلیل ترس از کووید-19، قرار است روز چهارشنبه به مدرسه برگردند. این خروج با رای اتحادیه برای بازگرداندن آموزش مجازی و فشار برای پروتکل های ایمنی دقیق تر، از جمله آزمایش گسترده تر، با گسترش نوع Omicron آغاز شد.
در حالی که اکثر مناطق مدارس دولتی ایالات متحده پردیس های خود را برای سال جدید بازگشایی کرده اند، سیستم های آموزشی در برخی از شهرهای بزرگ به دلیل کمبود کارکنان، در برخی موارد ناشی از بیماری کووید، یادگیری آنلاین را انتخاب کرده یا برنامه های بازگشت به کلاس را به تاخیر انداخته اند.
بر اساس آمار رویترز، ایالات متحده روز دوشنبه 1.35 میلیون مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را گزارش کرد که بالاترین آمار روزانه برای هر کشوری در جهان است، زیرا شیوع نوع بسیار مسری Omicron هیچ نشانه‌ای از کاهش نشان نداد.
میانگین هفت روزه موارد در شیکاگو نشانه‌هایی از کاهش در هفته گذشته را نشان داد و نسبت به هفته قبل که شاهد 5200 مورد بود، 8 درصد کاهش یافت. در حالی که سومین شهر بزرگ ایالات متحده شاهد افزایش موارد ابتلا بوده است، شهردار Lori Lightfoot بر باز ماندن مدارس تاکید کرده است.
او در یک کنفرانس خبری گفت: «بازگشت کامل دوباره به یادگیری از راه دور بدون دلیل بهداشت عمومی برای انجام این کار، آشفتگی اجتماعی، عاطفی و اقتصادی را ایجاد کرده و تشدید می‌کند که بسیاری از خانواده‌های ما با آن مواجه هستند».
دعوا متشنج بود. لایت‌فوت و منطقه این خروج را غیرقانونی اعلام کرده بودند و گفته بودند که دستمزد معلمان متوقف خواهد شد. این اتحادیه شهردار و مسئولان مدرسه را متهم کرده بود که با مسدود کردن پلتفرم‌های آموزشی آنلاین معلمان را «قفل» کرده‌اند.
شیکاگو تریبیون گزارش داد که این توافق خواستار افزایش آزمایش و ردیابی تماس در مدارس است، معیارهایی را برای منطقه ایجاد می کند تا از راه دور باشد و شامل تعهدی برای ایمن کردن ماسک های KN95 اضافی برای کارکنان و دانش آموزان است.
رئیس اتحادیه معلمان شیکاگو، جسی شارکی، در یک کنفرانس خبری در روز دوشنبه گفت که این توافق ایده‌آل نیست، اما «شامل موارد مهمی است که به محافظت از خود و مدارسمان کمک می‌کند».