صندوق بین المللی پول: دولت پاکستان تکمیل تمام الزامات صندوق بین المللی پول برای کمک مالی را تکرار می کند

کراچی: پاکستان همه الزامات برای دریافت کمک مالی حیاتی از صندوق بین‌المللی پول (IMF) را تکمیل کرده است، این کشور پس از جلسه روز پنجشنبه با وام دهنده تکرار کرد.
پاکستان کمتر از یک ماه ذخایر ارزی دارد و در انتظار بسته کمکی 1.1 میلیارد دلاری از سوی صندوق بین المللی پول است که از نوامبر به دلیل مسائل مربوط به تعدیل سیاست های مالی به تعویق افتاده است.
این وجوه، که تنها پس از امضای توافقنامه در سطح کارکنان (SLA) قابل آزادسازی است، بخشی از بسته کمک مالی 6.5 میلیارد دلاری است که صندوق بین المللی پول در سال 2019 تصویب کرد، که به گفته تحلیلگران برای جلوگیری از عدم تعهد در تعهدات پرداخت خارجی، برای پاکستان حیاتی است.
وزارت دارایی در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: “وزیر دارایی همچنین به اشتراک گذاشت که همه اقدامات قبلی برای بازنگری نهم تحت تسهیلات تمدید شده قبلاً تکمیل شده است و دولت پاکستان کاملاً متعهد است به تعهدات خود مطابق توافق با صندوق بین المللی پول عمل کند.”
در این بیانیه آمده است که بحث ها شامل سیاست های اقتصادی و مالی، اصلاحات و ابتکارات برای اجرای برنامه های جاری صندوق بین المللی پول است.
آنتوانت مونیسو سایه، معاون مدیر عامل صندوق بین المللی پول، از ادامه همکاری با یکدیگر حمایت کرد و از امضای SLA خیلی زود مطمئن بود.
وزیر دارایی همچنین اعلام کرد که تمامی تعهدات بین المللی به موقع انجام شده است.