صندوق بین المللی پول: وزیر پاکستان سفر به نشست های صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در آمریکا را لغو کرد

اسلام آباد: مقامات دولتی پاکستان روز جمعه اعلام کردند که وزیر دارایی پاکستان سفر به واشنگتن برای نشست های بهاری صندوق بین المللی پول (IMF) و بانک جهانی را لغو کرده است.
وزیر اسحاق دار قرار بود از 10 آوریل در جلسات شرکت کند و مقامات ارشد صندوق بین المللی پول و طلبکاران چندجانبه را در تلاش برای تامین بودجه متوقف شده ای که این کشور آسیای جنوبی برای جلوگیری از بحران تراز پرداخت ها به شدت به آن نیاز دارد، ببیند.
اسلام آباد از اوایل فوریه در حال مذاکره با صندوق بین المللی پول برای تأمین بودجه 1.1 میلیارد دلاری به عنوان بخشی از برنامه نجات 6.5 میلیارد دلاری است که در سال 2019 توافق شده است.
دو مقام دولتی دلیل لغو این برنامه را آشفتگی سیاسی عنوان کردند. روزنامه انگلیسی زبان اکسپرس تریبون به نقل از دار گفت که او به دلیل بحران سیاسی نمی رود.
وزارت دارایی به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.
عمران خان، ستاره سابق کریکت، از زمانی که یک سال پیش پس از از دست دادن رأی اعتماد در پارلمان، از سمت نخست وزیری برکنار شد، دولت را به چالش می کشد.
خان یک کمپین اعتراضی را برای فشار برای انتخابات جدید رهبری می کند. شهباز شریف، نخست وزیر، درخواست خان را رد کرده و گفته است که انتخابات عمومی در اواخر سال جاری برگزار می شود.
در جدیدترین پیچیدگی، دادگاه عالی دستور داده است که رای گیری در انتخابات زودهنگام برای دو مجلس استانی برگزار شود اما دولت این حکم دادگاه را رد کرده است.
در حالی که خان اکنون خواهان انتخابات استانی است، شریف می‌گوید که سازماندهی آرا هم اکنون و هم در اواخر سال بسیار پرهزینه است، و همه آرا باید بعداً در یک زمان باشد.
دولت همچنین می‌گوید که دو دور رای‌گیری در سال جاری فشار زیادی را بر سازمان‌های مسئول امنیت انتخابات وارد می‌کند، زیرا آنها نیز با تهدید ستیزه‌جویان اسلام‌گرا مواجه هستند.
ستره محکمه گفته است که تأخیر در آرای استانی غیرقانونی است.
مقامات گفتند که وزیر دارایی، کارمند ارشد دولتی در این وزارتخانه و رئیس بانک مرکزی احتمالاً رهبری هیئت پاکستانی به واشنگتن را بر عهده خواهند داشت.