طالبان: ایالات متحده می گوید که هفته آینده مذاکرات با طالبان را از سر می گیرد

واشنگتن: ایالات متحده هفته آینده مذاکرات خود را با طالبان در قطر از سر می گیرد و از جمله موضوعات دیگر مبارزه با تروریسم و ​​بحران انسانی در افغانستان است.
ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت که هیئت آمریکایی توسط تام وست نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان برای گفتگوهای برنامه ریزی شده دو هفته ای رهبری خواهد شد.
دو طرف درباره “منافع ملی حیاتی ما” که شامل عملیات ضد تروریسم علیه گروه دولت اسلامی و القاعده، کمک های بشردوستانه، اقتصاد ویران شده افغانستان، و عبور امن شهروندان آمریکایی و افغان هایی که برای ایالات متحده کار می کردند از افغانستان گفتگو خواهند کرد. در طول جنگ 20 ساله
وست دو هفته پیش در پاکستان با نمایندگان جنبش اسلامگرای تندرو که در ماه اوت با تکمیل خروج نیروهای آمریکایی قدرت را به دست گرفتند، ملاقات کرد.
اولین نشست بین دو طرف در 9 تا 10 اکتبر در دوحه پایتخت قطر برگزار شد، جایی که دیپلمات های آمریکایی که بر روابط با افغانستان نظارت می کردند پس از تسلط طالبان به آنجا منتقل شدند.
وست روز جمعه شروط ایالات متحده را برای طالبان برای دریافت حمایت مالی و دیپلماتیک ایالات متحده تکرار کرد: مبارزه با تروریسم، ایجاد یک دولت فراگیر، احترام به حقوق اقلیت ها، زنان و دختران، و ایجاد دسترسی برابر به آموزش و اشتغال.
وی گفت که ایالات متحده به گفت وگو با طالبان ادامه خواهد داد و در حال حاضر فقط کمک های بشردوستانه ارائه می کند.
امیرخان متقی، وزیر خارجه دولت طالبان که جامعه جهانی آن را به رسمیت نمی شناسد، هفته گذشته در نامه ای سرگشاده به کنگره آمریکا خواستار آزادی دارایی های مسدود شده افغانستان توسط ایالات متحده شد.