طالبان: طالبان روند صدور پاسپورت را در کابل متوقف کردند

کابل: طالبان روز شنبه روند صدور پاسپورت برای متقاضیان در کابل را به حالت تعلیق درآورد.
شفیع الله تسل، سخنگوی ریاست مرکزی پاسپورت، به آژانس خبری پژواک گفت که توزیع پاسپورت در پایتخت به اساس دستورات وزارت امور داخله به حالت تعلیق درآمده است.
وی بدون اشاره به جزئیات گفت: “امروز شنبه کار ما تا اطلاع ثانوی فقط در کابل متوقف شده است.”
به گزارش آژانس خبری پژواک، وی گفت که روند توزیع پاسپورت در سایر ولایات نیز جریان دارد.
طالبان اوایل روز گذشته اعلام کردند که متقاضیان پاسپورت افغانستان باید برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد، به صورت آنلاین درخواست دهند.
به گزارش آژانس خبری پژواک، انام الله سمنگانی، معاون سخنگوی حکومت موقت، در توییتی نوشت که این تصمیم برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و جلوگیری از مشکلات مردم اتخاذ شده است.
پس از سقوط جمهوری اسلامی افغانستان به رهبری اشرف غنی و کنترل این کشور توسط طالبان در اواسط ماه اوت، اکثر افغان ها می خواهند کشور جنگ زده را ترک کنند زیرا از عواقب این گروه می ترسند و همچنین از رژیم قبلی می ترسند. از طالبان
هفته گذشته، یک گزارش پژواک به نقل از علم گل حقانی، رئیس پاسپورت، گفت که یک فرم آنلاین جدید طراحی شده است که فرم قبلی را باطل می کند.
در اوایل ماه دسامبر، روند صدور پاسپورت در افغانستان در 14 ولایت دیگر آغاز شد که در حال حاضر به 32 ولایت رسیده است.
به گزارش طلوع نیوز، حقانی به خبرنگاران گفت که تمامی 32 ولایت افغانستان برای صدور گذرنامه برای متقاضیان صلاحیت خواهند داشت.
افغان ها در کابل به شدت به پاسپورت نیاز دارند و مشتاقانه منتظر بازگشایی اداره پاسپورت هستند. به گزارش طلوع نیوز، همانطور که از سوی اداره گذرنامه فاش شده است، از زمان بازگشایی دفاتر در افغانستان تاکنون بیش از 125000 پاسپورت صادر شده است.