طالبان: طالبان نمی توانند نظم و قانون را در افغانستان مدیریت کنند، زیرا کشور با بحران اقتصادی و وضعیت امنیتی نامشخص مواجه است.

کابل: قانون و نظم در سراسر افغانستان تحت رژیم جدید طالبان، با اقتصاد رو به زوال، وضعیت امنیتی نامشخص برای تاجران و غیرنظامیان همچنان شکننده است.
طالبان پس از ناکامی در تامین امنیت و امنیت برای تاجران افغان، به تاجران اجازه داده است که برای محافظت سلاح حمل کنند.
به گزارش خامه پرس، وزارت امور داخله امارت اسلامی افغانستان اعلام کرد که پس از رفع مشکلات فنی به تاجران افغان اجازه حمل سلاح را می دهد.
پس از تسلط طالبان در 15 اوت، تمام مردم و ادارات خلع سلاح شده اند و هیچ کس نمی تواند سلاح حمل کند به جز طالبان.
به گزارش خامه پرس، سعید خوستایی، سخنگوی وزارت داخله در بیانیه‌ای گفته است که امارت اسلامی افغانستان متعهد به تامین امنیت و امنیت تاجران و سرمایه‌گذاران افغان و حل مشکلات آنان است.
با وجود این تدابیر، تنها حوزه ای که طالبان در آن شکست خورده اند، امنیت غیرنظامیان، به ویژه اقلیت ها است.
دی والریو فابری، که در Geopolitica.info می نویسد، گفت که طالبان اکنون با بزرگترین آزمون خود برای مدیریت حکومت کشور مواجه است، زیرا با برچسب “دولت سرکش” و طرد شده توسط جامعه بین المللی دست و پنجه نرم می کند.
“علاوه بر این، حملات تروریستی فزاینده توسط دولت اسلامی – استان خراسان (ISKP) سوالاتی را در مورد توانایی و تمایل طالبان برای محافظت از اقلیت‌های مذهبی و غیرنظامیان افغان ایجاد کرده است. اگر طالبان برای مقابله با این چالش‌ها اقدام نکند، افغانستان بدون شک سقوط خواهد کرد. فابری گفت که وارد جنگ داخلی شد.
صندوق بین المللی پول (IMF) هشدار داد که اقتصاد افغانستان که از زمان تسلط طالبان بر کابل توسط طالبان در حال حاضر از بد به بدتر می رود، ممکن است در ماه های آینده 30 درصد یا بیشتر کوچک شود.
بر اساس گزارشی که در آسیا تایمز منتشر شده است، از زمانی که طالبان حکومت منتخب دموکراتیک در افغانستان را سرنگون کرده است، وضعیت مالی این کشور پیوسته به سمت فروپاشی کامل اقتصادی در حال حرکت است.
آسیا تایمز با استناد به گزارش‌های صندوق بین‌المللی پول گزارش داد که افغانستان به سمت آنچه که سازمان ملل هشدار می‌دهد می‌تواند یک وضعیت قحطی فاجعه‌بار باشد، می‌پیچد. بی ثباتی اقتصادی را می توان از زمانی ردیابی کرد که نیروهای غربی تصمیم گرفتند نیروها را از کشور خارج کنند.