طالبان: فرمانده طالبان به پاکستان درباره شلیک به افغانستان هشدار داد

کابل: رسانه ها گزارش دادند که یکی از فرماندهان ارشد نظامی دولت تحت رهبری طالبان به پاکستان درباره شلیک توپخانه به سمت افغانستان هشدار داد و افزود که کابل آماده پاسخگویی در صورت عدم توقف اسلام آباد است.
به گزارش طلوع نیوز، ابو دوجانه، فرمانده قول اردوی 201 خالد بن ولید، گفت که علیرغم اینکه طالبان به دنبال روابط خوب با کشورهای همسایه هستند، نیروهای آن نیز تجهیزات نظامی برای دفاع از افغانستان در صورت هرگونه تحریک در اختیار دارند.
او گفت: “این خاک گرانبهایی است. ما فداکاری زیادی برای آن داده ایم. ما می خواهیم همسایه های خوبی باشیم، اما اگر آنها به خاک ما حمله کنند، قطعا به آنها پاسخ خواهیم داد.”
اظهارات این فرمانده در حالی بیان می شود که ساکنان کنر مدعی شده اند که پاکستان در دو هفته گذشته چندین بخش از این ولایت را هدف قرار داده است.
به گزارش طلوع نیوز، حداقل یک غیرنظامی نیز در اثر گلوله‌های خمپاره‌ای ارتش پاکستان بر منطقه چغام ولسوالی شیلتان در کنر زخمی شد.
منطقه چغام در امتداد خط دیورند قرار دارد که مرز افغانستان و پاکستان را تشکیل می دهد.
طلوع نیوز به نقل از انورشاه، فرد مجروح گفت: “بر اثر خمپاره مجروح شدم، ترکشی به سرم اصابت کرد. من را شب به اسدآباد بردند. دو روز در بیمارستان بودم.”
برخی از ساکنان نیز ادعا کرده اند که پهپادهای پاکستانی را در این استان مشاهده کرده اند.
سلمان، باشنده ولسوالی شیلتان گفت: “پاکستان به ما حمله می کنیم. همه از جمله کودکان و زنان دچار مشکل هستند.”