طالبان: نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان هفته آینده با طالبان در دوحه دیدار خواهد کرد

واشنگتن: تام وست، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان هفته آینده با رهبران طالبان در دوحه دیدار خواهد کرد.
به گزارش طلوع نیوز، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: «آنها در مورد منافع ملی حیاتی ما در مورد افغانستان بحث خواهند کرد».
وی افزود: “این شامل مبارزه با تروریسم می شود، که شامل یک گذرگاه امن برای شهروندان آمریکایی و برای افغان هایی است که ما به آنها تعهد ویژه ای داریم و شامل کمک های بشردوستانه و وضعیت اقتصادی کشور می شود.”
وست در 8 نوامبر اولین سفر خود را در این سمت به اروپا و آسیا به عنوان فرستاده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان آغاز کرد. او از بروکسل دیدن کرد و با متحدان اتحادیه اروپا و ایالات متحده در مورد افغانستان مشورت کرد.
فرستاده ایالات متحده، تام وست، اوایل ماه جاری در نشست ترویکای گسترده متشکل از پاکستان، چین، روسیه و ایالات متحده برای گفتگو در مورد افغانستان شرکت کرد. طلوع نیوز گزارش داد که این گروه با نمایندگان ارشد طالبان نیز دیدار کرده بود.
وست همچنین بخشی از هیئت آمریکایی در دیدار با مقامات طالبان در دوحه در ماه اکتبر بود که اولین گفتگوی مشابه بین واشنگتن و طالبان پس از پایان آشفته جنگ دو دهه ای ایالات متحده در افغانستان در 31 اوت بود.
وست در 8 نوامبر اولین سفر خود را در این سمت به اروپا و آسیا به عنوان فرستاده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان آغاز کرد.
در همین حال، هیئت امارات اسلامی به سرپرستی امیرخان متقی سرپرست وزیر امور خارجه از 27 تا 29 نوامبر در دوحه با هیئت های ایالات متحده و اتحادیه اروپا در مورد آزادسازی دارایی های بانکی، کمک های بشردوستانه، آموزش، بهداشت عمومی و بازگشایی و امنیت گفتگو خواهد کرد. به گزارش طلوع نیوز، وزارت امور خارجه گفت که سفارت ها در کابل.
وزارت امور خارجه گفت که مقامات وزارت های معارف، صحت و مالیه و همچنین ادارات امنیتی و بانک مرکزی افغانستان در این هیئت حضور خواهند داشت.