طوفان برف شرق ایالات متحده را درنوردید و در هرج و مرج تعطیلات انباشته شد

واشنگتن: پس از یک هفته تعطیلات کبود کبود با لغو پروازها و افزایش بی سابقه موارد ابتلا به کووید-19، طوفان برفی قدرتمند زمستانی روز دوشنبه حمل و نقل ایالات متحده را بیش از پیش تحت فشار قرار داد، دولت فدرال را تعطیل کرد و واشنگتن را به بن بست رساند.
طوفان به طور غیرمنتظره‌ای مشت شدیدی را در بر گرفت و به نظر می‌رسید که بسیاری از پایتخت را غافلگیر کرده بود، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده را موقتاً در ایر فورس وان سرگردان کرد و تا 9 اینچ (23 سانتی‌متر) برف را بر روی واشنگتن ریخت.
بسیاری از آمریکایی‌ها در تلاش هستند تا پس از کریسمس و سال نو به کشور خود بازگردند، زیرا هزاران پرواز به دلیل آب و هوای بد و مشکلات کارکنان خطوط هوایی لغو شده‌اند که تا حدی به دلیل افزایش عفونت‌های کرونا در میان خدمه بوده است.
به گفته وب سایت ردیابی پرواز FlightAware، بیش از 4900 پرواز دوشنبه، اولین روز کاری 2022، تا ساعت 8:30 بعد از ظهر (0130 GMT سه شنبه به وقت گرینویچ) در سراسر جهان لغو شد که شامل 3173 پرواز در داخل، یا خارج از ایالات متحده بود.
آخرین لغو به همراه 6775 تاخیر پروازهای ایالات متحده در روز دوشنبه، بدبختی سفر تعطیلات را تشدید کرد.
به گفته هواشناسان که آن را بزرگترین طوفان برفی منطقه توصیف می کنند، در حالی که بیشتر اقیانوس اطلس آمریکا در آب و هوای بد گرفتار شده بود، شرایط در پایتخت و ایالت های همسایه مریلند و ویرجینیا حاد بود، جایی که تجمع در برخی نقاط به 12 اینچ رسید. در حداقل دو سال
موریل بوزر، شهردار واشنگتن، گفت: «این یک برف سنگین است.
او هشدار داد: «اگر اصلاً ضروری نیست که بیرون بروید، در خانه بمانید و از جاده خارج شوید.
فرودگاه‌ها شرایط کولاک را تجربه می‌کردند و مقامات فرودگاه‌های واشنگتن و بالتیمور طبق گزارش‌ها دستور توقف موقت زمینی در طول یک روز خاموشی در ظهر داده‌اند.
خود بایدن پس از فرود در پایگاه مشترک اندروز در نزدیکی واشنگتن در هواپیمای ریاست‌جمهوری خود برف گرفت و پیاده‌شدن هواپیما نیم ساعت به تأخیر افتاد تا بتوان آسفالت را شخم زد.
انفجار زمستانی باعث حواس پرتی از شکاف‌های سیاسی بی‌پایان واشنگتن شد: در صحنه‌های بی‌نظیر، کودکان در حال سورتمه زدن در کاپیتول هیل دیده می‌شوند، در حالی که ماجراجویان در مرکز خرید ملی اسکی می‌کردند.
-من باید به خانه بروم- اما برای مسافران روزمره، سفر تعطیلات به یک کابوس تبدیل شد.
“هی @SouthwestAir می‌توانی لغو هر پرواز خارج از DCA (فرودگاه ملی واشنگتن) را متوقف کنی؟ من باید به خانه بروم!” مسافر کایل هیوز در توییتر نوشت.
به کارگران فدرال در پایتخت و اطراف آن گفته شد که در خانه بمانند. اما با روتین شدن کار از راه دور در طول دو سال همه‌گیری ویروس کرونا، مشخص نبود چه مقدار از دولت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.
مدارس اطراف منطقه نیز به دلیل برف تعطیل شد.
فرودگاه‌های شیکاگو و آتلانتا و همچنین دنور، دیترویت، هیوستون و نیوآرک در آخر هفته به شدت آسیب دیدند. تا روز دوشنبه فرودگاه های ساحل شرقی در نیویورک، واشنگتن و بالتیمور بیشترین پروازها را لغو کردند.
زنی به نام کایلا روز یکشنبه مصیبت خود را اینگونه توصیف کرد: “قرار بود ساعت 10:30 صبح دیروز به خانه برگردم و در این مرحله 3 پرواز لغو و یک پرواز به حدی تاخیر داشت که ارتباطم را از دست دادم.”
در سرتاسر جهان، ترافیک هوایی در طول تعطیلات به دلیل مشکلات کارکنان خطوط هوایی مرتبط با شیوع نوع بسیار مسری ویروس کرونای Omicron دچار مشکل شده است.
بسیاری از خلبانان و مهمانداران هواپیما پس از مثبت شدن آزمایش یا مجبور به قرنطینه شدن به دلیل تماس با فردی که ویروس دارد، بیمار شده اند.