طوفان بزرگ برف را می ریزد و مسیرهای کوهستانی را در کالیفرنیا می بندد

کولفکس (ایالات متحده): طوفان بزرگ آخر هفته کریسمس باعث ایجاد شرایط سفید و بسته شدن بزرگراه های کلیدی در میان وزش برف در کوه های شمال کالیفرنیا و نوادا شد و پیش بینی ها هشدار دادند که سفر در سیرا نوادا ممکن است برای چند روز دشوار باشد.
یک امتداد 70 مایلی (112 کیلومتری) بین ایالتی 80 یکشنبه از کولفکس، کالیفرنیا، از طریق منطقه دریاچه تاهو تا خط ایالت نوادا بسته شد. وزارت حمل و نقل کالیفرنیا همچنین مسیرهای کوهستانی دیگر را بست و در عین حال نسبت به دید ضعیف و شرایط لغزنده برای رانندگان هشدار داد.
دفتر خدمات هواشناسی ملی در رنو، نوادا، در توییتر اعلام کرد: «منتظر تاخیرهای عمده سفر در همه جاده‌ها باشید». «امروز از نوع روزی است که اگر می توانید فقط در خانه بمانید. برف بیشتری هم در راه است!» سرویس هواشناسی هشدار طوفان زمستانی را برای دریاچه بزرگ تاهو تا ساعت 1 بامداد سه شنبه به دلیل احتمال “شرایط گسترده سفید شدن” و وزش باد که می تواند به 45 مایل در ساعت (72 کیلومتر در ساعت) برسد، صادر کرد.
جدیدترین طوفان از مجموعه طوفان‌های مهیب جنوب کالیفرنیا را با باران و باد شدید که خیابان‌ها را آب گرفت و خطوط برق را در اواخر روز شنبه فرو ریخت. به گفته اداره آتش نشانی شهرستان سانتا باربارا، تندبادهای قدرتمند درختان را سرنگون کرد، به خودروها آسیب رساند و یک سوله دو و میدانی را از یک دبیرستان گلتا به حیاط جلویی در دو بلوک دورتر منفجر کرد. هیچ آسیبی گزارش نشده است.
سرویس هواشناسی گفت: بیش از 1.8 اینچ (4.5 سانتی متر) باران در طول 24 ساعت در گذرگاه سن مارکوس شهرستان سانتا باربارا بارید، در حالی که راکی ​​بوت در شهرستان سن لوئیس اوبیسپو 1.61 اینچ (4 سانتی متر) ثبت کرد.
فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس گفت یک «مسئله الکتریکی مرتبط با طوفان» باعث بسته شدن جزئی ترمینال 5 شد و باعث شد مسافران پس از کریسمس برای دریافت خدمات خاص به ترمینال‌های دیگر تغییر مسیر دهند.
LAX در توییتی نوشت: «لغوها و تأخیر ممکن است، بنابراین اگر از ترمینال 5 پرواز می کنید، امروز مهم است که وضعیت پرواز خود را بررسی کنید.
در کوه‌های سن برناردینو در شرق لس‌آنجلس، خدمه مشغول تعمیر بخشی از مسیر دولتی 18 بودند که پس از باران شدید اواخر روز پنجشنبه، دامنه‌ای از تپه را پایین آورد. به گفته مقامات، بسته شدن مسیر اصلی به منطقه پیست اسکی بیگ بیر ممکن است هفته ها ادامه داشته باشد.
طوفان های ادامه دار در کالیفرنیای خشک شده، جایی که برف سیرا پس از هفته ها به دلیل هوای خشک در سطح خطرناکی پایین آمده بود، مورد استقبال قرار گرفت. اما وزارت منابع آب ایالتی در شب کریسمس گزارش داد که بارش برف بین 114 تا 137 درصد از حد نرمال در سراسر محدوده بوده و انتظار برف بیشتر است.
جمعه شب تا شنبه، 20 اینچ (50 سانتی متر) برف در هوم وود در ساحل غربی دریاچه تاهو بارید. حدود یک فوت (30 سانتی‌متر) در Northstar در نزدیکی Truckee، کالیفرنیا، و 10 اینچ (25 سانتی‌متر) در پیست اسکی Mount Rose در لبه جنوب غربی Reno گزارش شده است.