«طوفان بمب» شمال شرق آمریکا را در برف پوشانده است

نیویورک: طوفان برفی زمستانی معروف به “گردباد بمب” روز جمعه شمال شرق ایالات متحده را فرا گرفت و صدها پرواز را لغو کرد، مدارس را تعطیل کرد و شرایط رانندگی خائنانه را ایجاد کرد.
هواشناسان می گویند که پدیده آب و هوا در واقع یک طوفان زمستانی است که زمانی رخ می دهد که فشار هوا حداقل 24 میلی بار در 24 ساعت کاهش می یابد و سقوط های سنگین و بادهای شدید را به همراه دارد.
طوفان برف را به کنتاکی، نشویل و تنسی آورد، سپس ویرجینیا و منطقه واشنگتن دی سی را پیش از حرکت به سمت شمال ساحل اقیانوس اطلس به ارمغان آورد.
تام کینز، کارشناس ارشد هواشناسی در Accuweather به خبرگزاری فرانسه گفت: «وقتی نزدیک به ساحل به سرعت تشدید می‌شود، می‌تواند به معنای طوفان بزرگی برای شهرهای ساحل شرقی باشد.
سرویس ملی هواشناسی بیش از هشت اینچ برف را در فرودگاه لاگواردیا شهر نیویورک ثبت کرد که در آن 340 پرواز تا ساعت 9:15 صبح (1415 GMT) لغو شد.
فرودگاه در توییتی اعلام کرد: انتظار می رفت این تعداد افزایش یابد.
فرودگاه JFK نزدیک به 220 پرواز لغو شد در حالی که 250 پرواز در فرودگاه بین المللی لوگان در بوستون لغو شد.
سرویس ملی هواشناسی (NWS) اعلام کرد که بیشترین میزان بارش برف ثبت شده تاکنون 18 اینچ در Cheektowaga در شمال ایالت نیویورک در مرز با کانادا بوده است.
چندین اینچ برف صدها مدرسه را در ماساچوست تعطیل کرد، اما در شهر نیویورک، جایی که گاوآهن‌ها در سراسر کلان شهر پخش شدند، اریک آدامز مدارس دولتی را باز نگه داشت.
او با اشاره به تعطیلی های قبلی ناشی از همه گیری ویروس کرونا گفت: «کودکان باید وارد مدرسه شوند.
او گفت: “ما دیگر روزهایی برای تلف کردن نداریم و تاثیر طولانی مدت ترک خانه فرزندانمان در سال های آینده بر ما تاثیر خواهد گذاشت.”
در نیوجرسی، فرماندار فیل مورفی وضعیت اضطراری اعلام کرد و باعث شد برخی از مدارس روز جمعه را “روز برفی” نامیده باشند.
مورفی در توییتر نوشت: «ما از همه نیوجرسیایی‌ها می‌خواهیم که از جاده‌ها دوری کنند، به‌روز باشند و ایمن بمانند».
کینز، کارشناس هواشناسی گفت که طوفان به سمت شمال حرکت خواهد کرد و دماهای یخبندان و بادهای شدید باعث “شرایط کولاک” در بخش هایی از نوا اسکوشیا و نیوفاندلند در کانادا در جمعه شب خواهد شد.
NWS گفت هشدار طوفان زمستانی در مین در حال اجرا است.