علت بزرگی سینه مردان (ژنیکوماستی ) + درمان ژنیکوماستی با ورزش

این دارو که تحت عناوین تجارتی مختلف تولید و عرضه میشود تستوسترونی طولانی اثر بوده و بسته به ویژگیهای متابولیکی افراد، به مدت ۲ یا ۳ هفته در بدن به صورت فعال باقی میماند؛ اما بدنسازان و وزنهبرداران قدرتی به طور متوسط هفتهای یک تزریق از این دارو را انجام میدهند. اما اگر اختلال بزرگ شدن سینه ها در آقایان برای مدت طولانی باقی بماند، دیگر بهطور خود بخودی رفع نمیشود. پس از لیپوساکشن، بافت غده ای حلقه دور سینه از طریق برش کشیده می شود. اما نوک سینه واقعی حاصل رشد بافت غده ای یا بافت سینه میباشد، که در مقدار کم در مردان وجود دارد. متاستاز، سرطانی است که از جاهای دیگری در بدن منتشر و مشتق شده است. هماتوم، که به معنی تورم خون جامد جمع شده است. این موضوع نشان میدهد که نیمهعمر پلاسمایی این دارو در خون حدود ۷ روز است. کاهش تستوسترون سبب از بین رفتن تعادل بین تستسترون و استروژن میگردد که نتیجه آن افزایش چربی بدن، کندی متابولیسم، کاهش استقامت و پوکی استخوان است.

اگر سطح تستوسترون کاهش یابد، استروژن می تواند باعث رشد بافت پستان شود. ورم پستان، که التهاب بافت پستان است. هورمون تستوسترون از جمله هورمونهای استروئیدی است که ساختار اصلی آن کلسترول است. محل اصلی ساخت و ترشح این هورمون در بدن مردها بیضه است هر چند که مقدار کمی در غده فوق کلیوی هم تولید میشود. در صورتی که یکی از موارد زیر را در خود دارید یا نسبت به دریافت تستسترون حساسیت دارید باید به پزشک خود یا مربی ورزشی خود اطلاع دهید. لذا قبل از مصرف داروهای شامل این هورمون میبایست با پزشک مشورت کنید. با جراح خود مشورت کنید تا متوجه شوید که آیا درد، قرمزی و ورم نرمال یا نشانه یک مشکل است یا خیر. بهترین روش آن است که با جراح خود مشورت کنید تا علاوه بر تعیین روش درمان، از هزینه آن نیز آگاه شوید. بسیاری از استروئیدها اثرات جانبی ناگواری بر عملکرد و حتی سلامت کلیه ها دارند. در پسران نوجوان، ژنیکوماستی توسط تغییرات هورمونی دوران بلوغ ( 25 درصد موارد ) ایجاد می شود ژنیکوماستی در بسیاری از پسران در ابتدا بلوغ یا میانه بلوغ رخ می دهد این معمولاً در عرض 6 ماه تا 2 سال از بین می رود.

در دوران بلوغ ، بیشترین میزان تغییرات هورمونی را شاهد هستیم ، که معمولا شش ماه تا دو سال بعد از وارد شدن فرد به دوران بلوغ ، بهبود می یابد . بروز این عارضه اگر چه اغلب در سنین بالای ۴۵ سال در آقایان رخ می دهد و در این سن آن ها از قدرت روحی و روانی بالایی برخوردارند ؛ ولی باز هم این عارضه می تواند مشکلات عاطفی و روانشناختی را برای مردان به دنبال داشته باشد. اغلب مردان بعد از سن ۳۰ سالگی دچار روند نزولی در سطح تستوسترون خون میشوند که این امر خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، دیابت نوع ۲، چاقی، کم شدن تراکم استخوان و مواد معدنی، اختلال در عملکرد جنسی و کاهش توان عضلانی را در پی دارد. تستسترون با افزایش سن دچار کاهش gynecomastia 3 months post op میگردد. استفاده میکنند، استفاده غیرعلمی این هورمون توسط ورزشکاران (افراد سالم) دوپینگ محسوب میشود و بسته به نوع دارو با عوارضی چون ریزش موی سر، افزایش موهای زائد بدن، جوشهای پوستی، کاهش میزان ترشح این هورمون توسط بدن و قدرت باروری (وابسته به نوع سیکل)، ژنیکوماستی و …

هورمون تستوسترون توسط ورزشکاران به عنوان کمک کننده و افزایش دهنده عملکرد استفاده میشود. تستسترون نامی آشنا در پزشکی و جوامع ورزشکاران بدنساز است. پروتزهای سیلیکونی پوششی سیلیکونی است که با نوعی ژل سیلیکونی پر شده است. جراح اغلب قبل از عمل علائمی را روی پوست ایجاد می کند تا مناطقی را که باید برداشته شود نشان دهد. حمام نمکی Epsom می تواند به شما کمک کند تا از احتباس آب خلاص شوید. اگر توده غیرطبیعی و بزرگ، نرم، ثابت و یا سفت و همراه با ترشح از نوک پستان باشد، پزشک ممکن است آزمایش بیوپسی را جهت بررسی احتمال سرطان پستان، تجویز کند. تنها زمانی مجاز هستید دارویی مصرف کنید که پزشک آن را تحت کنترل داشته باشد. این آزمایش میتواند تعیین کند که آیا مشکل از تولید یا انتقال اسپرم است. ممکن است آزمایش خون مورد نیاز باشد. در طول مدتزمان دریافت تستسـترون میبایست شما آزمایشهای مکرر خون برای ارزیابی وضعیت بدنی خود داده باشید. آنژیوپلاستی یک بالون درون شریان باد می شود تا آن را باز کند تا جریان خون بهتر شود. یک بیمار معمولی میتواند ظرف دو تا سه روز پس از ساکشن کردن سینه به محل کار خود برگردد و فعالیت روزمره عادی داشته باشد عملاً بدون زخم، چند روز پس جراحی لیپوساکشن سینه، زخمی بر روی بدن شما وجود نخواهد داشت کاهش ۲۰ تا ۵۰ درصد از حجم سینه حداقل خطر و کمترین عوارض و دوره نقاهت كوتاه بعد از عمل از مزاياي ليپوساكشن سينه در افراد مبتلا به ژنيكوماستي است.