علیرغم اینکه بایدن از پوتین خواست تا تنش ها را کاهش دهد، روسیه به جمع آوری نیروهای جدید در نزدیکی مرز اوکراین ادامه می دهد.

منابع آگاه به سی ان ان گفتند که در روزهای اخیر واحدهای نظامی بیشتری از روسیه به منطقه مرزی اعزام شده اند. مقامات ایالات متحده و اوکراین همچنین شواهدی را مشاهده کرده‌اند که نشان می‌دهد روسیه شروع به انحراف سیستم‌های هوایی و ریلی تجاری برای حمایت از تلاش‌های نظامی کرده است، اگرچه فعالیت‌های هوایی و ریلی مشابهی در بهار در جریان آخرین افزایش نظامی روسیه که در نهایت عقب‌نشینی شد، قابل مشاهده بود.

آخرین ارزیابی های اطلاعاتی ایالات متحده بیش از 50 گروه به اصطلاح “گردان تاکتیکی” را نشان می دهد که در مرز اوکراین و اطراف آن مستقر شده اند و شش گروه دیگر در راه هستند. این گروه‌ها که معمولاً شامل 900 پرسنل می‌شوند، واحدهای رزمی بسیار متنوع و نسبتاً خودکفا با ترکیبی از نیروها، توپخانه، سلاح‌های ضد تانک، واحدهای شناسایی و مهندسی هستند. BTG ها، همانطور که شناخته شده اند، نقش اصلی را در فعالیت نظامی روسیه در اوکراین در سال 2014 ایفا کردند.
دولت بایدن همچنان دریچه ای برای جلوگیری از حمله روسیه می بیند و ارزیابی می کند که پوتین هنوز تصمیم نگرفته است که حمله کند یا خیر. اما یکی از مقامات کاخ سفید به سی ان ان تاکید کرد که “ما معتقدیم که مذاکرات در صورتی که به جای تشدید تنش در محیط کاهش تنش اتفاق بیفتد، سازنده تر خواهد بود.”
بر اساس پیش‌نویس پیشنهادی که روز جمعه توسط وزارت خارجه روسیه منتشر شد، روسیه خواستار تضمین‌های امنیتی از ایالات متحده و ناتو شده است، از جمله تعهد الزام‌آور مبنی بر اینکه ناتو بیشتر به شرق گسترش نخواهد یافت و اجازه نخواهد داد اوکراین به ائتلاف نظامی بپیوندد. مقامات روسی در حالی که کارن دونفرید این هفته در مسکو بود، این پیشنهادها را به دستیار وزیر امور خارجه ارائه کردند که دانفرید گفت با متحدان و شرکای ایالات متحده در میان خواهد گذاشت.

اما علیرغم پیشنهاد تسهیل دیدار با روسیه و ناتو برای گفتگو درباره نگرانی‌های مسکو، بایدن نشان داده است که ایالات متحده هیچ امتیازی در مورد آینده ناتو یا اوکراین نخواهد داد.

به گفته یک مقام ارشد وایت، بایدن در جریان دیدار خود به پوتین گفت: «یک ملت نمی‌تواند ملت دیگری را مجبور کند که مرزش را تغییر دهد، یک ملت نمی‌تواند به دیگری بگوید که سیاستش را تغییر دهد، و ملت‌ها نمی‌توانند به دیگران بگویند با چه کسی می‌توانند کار کنند». مسئول خانه

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی این احساس را تکرار کرد. او گفت: «ما معتقدیم که گفت‌وگو به‌ویژه در شرایطی که شرایط کنونی دشوار است، مهم است. “و دعوت ما از مسکو برای نشست در شورای ناتو-روسیه پابرجاست و ما آماده نشستن هستیم. اما هرگز در مورد حق هر کشور مستقل، به عنوان اوکراین، در انتخاب مسیر خود و این اصل مصالحه نخواهیم کرد. این برعهده اوکراین و 30 متحد است که تصمیم بگیرند چه زمانی اوکراین آماده پیوستن به ائتلاف است.”

تصاویر ماهواره ای اخیر که توسط Maxar Technologies گرفته شده و در اختیار CNN قرار گرفته است نشان می دهد که روسیه نیروها و تجهیزات خود را تا 30 مایلی از مرز اوکراین دورتر کرده است. این تصاویر نشان دهنده افزایش تعداد خودروهای نظامی روسیه در شهر سولوتی در جنوب غربی روسیه از 7 سپتامبر تا 5 دسامبر است. به گفته مایکل کوفمن، مدیر برنامه تحقیقاتی در برنامه مطالعات روسیه در CNA، به نظر می رسد روسیه در حال ایجاد یک هنگ جدید در لشکر 3 تفنگ موتوری خود، یک لشکر پیاده نظام از نیروهای زمینی روسیه است.

کوفمن گفت: «لشکر 3 همچنان مانند 144 در حال راه اندازی است. اما وی خاطرنشان کرد که منبع اصلی تقویت روسیه را می توان بیشتر در تحرکات ارتش ششم روسیه، ارتش اول در ورونژ، 41 در یلنیا و ارتش های 58 و 49 در کریمه مشاهده کرد.

روبن گالیگو، نماینده دموکرات، که به تازگی از اوکراین بازگشته است، در اوایل این هفته به خبرنگاران گفت که گام بعدی که باید در تکامل حضور روسیه در نزدیکی مرز اوکراین مشاهده شود، فراخوان نیروهای ذخیره است.

روسیه همچنان تکذیب می کند که قطعات را برای تهاجم در جای خود قرار داده است. اما پوتین گفته است که روسیه حق “دفاع از امنیت خود” را در مواجهه با فشار احتمالی ناتو به سمت شرق دارد.

پس از محموله‌های موشک‌های ضدتانک جاولین و واحدهای پرتاب فرماندهی، قایق‌های گشتی کلاس جزیره، کیت‌های کمک‌های اولیه، رادیوهای امن، تجهیزات الکترونیکی، تجهیزات پزشکی در دو ماه گذشته، دولت بایدن همچنان در حال بررسی است که آیا سلاح و تجهیزات بیشتری برای اوکراینی‌ها ارسال کند یا خیر. ، موتورها، ژنراتورها، قطعات یدکی و همچنین سلاح های سبک و مهمات.

به گفته افرادی که با درخواست های آنها آشنا هستند، مقامات اوکراینی همچنین برای سیستم های دفاع هوایی مانند موشک های پاتریوت زمین به هوا از ایالات متحده فشار آورده اند.

اما جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، نگرانی های ایالات متحده را در مورد این که روسیه ممکن است چنین محموله هایی را بسیار تحریک آمیز تلقی کند، در لحظه ای که ایالات متحده، اروپا و ناتو در تلاش هستند مسکو را به کاهش تنش وادار کنند، ابراز کرده است. با این حال، کاخ سفید هیچ چیزی را به طور کامل رد نکرده است، به جز اعزام نیروهای آمریکایی در اوکراین.

سالیوان در اوایل این ماه به خبرنگاران گفت: «در حالی که کانال‌های دیپلماتیک را دنبال می‌کنیم، برای همه موارد احتمالی نیز آماده خواهیم شد. درست همانطور که ما در حال حاضر هفته‌ها انجام می‌دهیم، از جمله از طریق آماده‌سازی پاسخ‌های خاص به تشدید تنش‌های روسیه در صورت نیاز – پاسخ‌های مشخص، قوی و روشن در صورت نیاز».